Zpet na katedrovy rozcestnik



Zeď nářků - archiv


Katedra filosofie


celafuoz (e-mail: ) naříkal dne 12. 12. 2002 v 15:30:30 takto:
pozitivni narek:Oficialne dekujeme panu docentu Krobovi, ze se on ani jeho fotoaparat nezucastnil vcerejsiho popremieroveho sedanku.A vsem nezucastnenym dekujeme, ze u toho nebyli.


jater (e-mail: ) naříkal dne 12. 12. 2002 v 14:52:33 takto:
ajajaj cingilingibom ja su taka devocka a chtela bych mit po vcerejsku okenecko se zaclonkama a kvetinacema bumtararatydlidum


chappi (e-mail: ) naříkal dne 11. 12. 2002 v 17:05:08 takto:
Drahý Pepi,

dopisy, ve kterých je uvedeno celé jméno osoby, kterou mají zájem usměrnit a naopak jejich vlastního jména by se tam člověk nedohledal, píšou většinou lidé, kteří chtějí křičet, stejně jako já v ontologii, a ne proti něčemu protestovat. Námitky týkající se konkrétní osoby se většinou snažím adresovat jí a ne panu docentu Krobovi a všem studentům filozofie, kteří čtou tento bohulibý server.
Každopádně jsem výuku v ontologii narušoval vědomě s cílem ji naprosto překazit. Vzhledem k tomu, že to nejspíš prostě není možné, rozhodl jsem se pro druhý extrém-neodpovídat, netázat se, vůbec verbálně nereagovat, a to nejen v ontologii, ale v jakémkoli kurzu na této katedře vyučovaném. To, zda mě to dovede či nedovede do blázince Ti je doufám jedno, protože jestli ne, tak to sice asi není verbální onanie, ale nějaká jiná úchylka (zvláštní forma voyerismu ?).
Stejně se Ti omlouvám za škodu tobě a ostatním posluchačům přednášek Josefa Kroba způsobenou, a od dneška masturbuji pouze svůj penis. Možná je tento příspěvek moc dlouhý, za což se taky omlouvám, ale snad vás všechny potěší, že je nejen první, ale taky poslední. Příjemnou zábavu :-)))



Pepi (e-mail: ) naříkal dne 7. 12. 2002 v 17:58:01 takto:
Naprosto souhlasím s Petrem V., i když jsem na té přednášce na FSS nebyl, znám ten jev velice dobře. Co se týče Ontologie, na toto téma jsem už napsal nářek 3.11. Musím říct, že od té doby se řečnické výstupy některých poměrně kultivovaly, ale je stále co zlepšovat. Za svoje působení na VŠ jsem se setkal s několika typy \\\"verbálních onanistů\\\": 1. ti, kdo mluví vždy, za každou cenu a zásadně odbočují od tématu, 2. ti, kdo mají neutuchající potřebu probírané téma stále rozbíjet, nabourávat až nezůstane absolutně nic jistého (=demontáž filozofie), tito se vyskytují převážně v ontologii, 3. ti, kteří sice začnou svůj příspěvek věcně, k tématu a v dobré víře, ovšem mluví, mluví a nejsou schopni svůj příspěvek přivést ke zdárnému konci. Mám statisticky dokázáno, že v každé skupině studentů se najde alespoň jeden takový případ. Ve vyhrocené situaci se jich objeví až pět, ale to už hraničí s katastrofou. Proto než začněte mluvit, pořádně si rozmyslete, co chcete vlastně říct. Není nic horšího, než se nechat vlastním tokem slov překvapit, co z toho nakonec vyleze. Je to bezohlednost vůči ostatním, to myslím vážně!!!


petr v. (e-mail: ) naříkal dne 6. 12. 2002 v 12:31:23 takto:
Musím dlouze kvílet, nejen suše naříkat. Včera (5.12.) jsem se zúčastnil přednášky na FSS \"Nové možnosti filozofie...\" (pardon, přesný název si nepamatuji) - konrétně třetí části přednáškového trojbloku a diskuse. Přednáška prof. Neubauera byla asi zajímavá (byť dojít opakováním prostopravd k tomu, že věda se zabývá vztahy mi nepřišlo až tak inspirativní, to je však vedlejší.)

Co mě opravdu donutilo k vážnému zamyšlení nad smyslem přednášek byla následná debata. Poslouchat řeči, které se vedou obvykle u piva, hloupé vtipy, rádobyvtipné glosy, které reagují na jiné rádobyvtipné glosy, naprosté vzájemné neposlouchání, to mě naplnilo intenzivním pocitem trapnosti. Proč má někdo potřebu \"verbálně masturbovat\", kdekoli se najde 5 ochotných posluchačů? Co zbytek publika, které vůbec nezajímá, jestli někdo byl na Anapurně, a kdo se věnuje virtuální realitě a kdo četl Čapka, když je to ÚPLNĚ MIMO TÉMA!!! Je to přece bezohlednost! V tomto případě o to horší, že se jich dopouští sami přednášející (opět s vyjímkou prof. Neubauera).

Asi je to širší problém - odkázat můžu k přednáškám Ontologie II, kde se i přes intenzivní snahu drtivé většiny žúčastněných včetně doc. Kroba pravidelně obejvují provokatéři, kteří doslova sabotují výuku. Je to asi trochu jiný příklad, ale copak tohle je debata? Má vlastně smysl pořádat nemoderované debaty s lidmi, kteří nechtějí poslouchat, ptát se a odpovídat, ale jen BLÁBOLIT?



jokr (e-mail: ) naříkal dne 5. 12. 2002 v 23:13:41 takto:
Ad index: No jo, je pryč. A to asi už delší dobu, protože jeho nepřítomnost se promítla i do záloh na všech místech, takže ho ani nemůžu nahradit v plné míře. Vyštrachal jsem jenom jakýsi letitý archiv, takže ho tam dávám, ale ten samozřejmě nezaručuje přístup ke všemu. Na uplnou obnovu to musí počkat na majitele, tj. R. B. Doufejme, že ten to bude na svém disku mít.


Ur (e-mail: ) naříkal dne 5. 12. 2002 v 18:20:48 takto:
Etika

Kam se podel soubor index.html z URL http://www.phil.muni.cz/fil/etika/index.html ? Nejde mi skrz to ta etika sputit, ci co....*)


*)Pro pozorne a uprimne studenty(tky):nejedna se o lezeni do..., ale o prosty dotaz studenta po studijnim materialu.



DS (e-mail: ) naříkal dne 5. 12. 2002 v 14:36:06 takto:
tomáši, díky za další interpretaci, či reinterpretaci, teď už je mi tvůj původní výrok jasnější v tom, jak jsi ho zamýšlel; protože jsme v zásadě došli v mnoha věcech ke shodě, nebudu již nic analyzovat či lidově řečeno rozmazávat..


tomas havlin (e-mail: ) naříkal dne 5. 12. 2002 v 10:59:42 takto:
pardon, ze zabiram misto, ale ´tomas´, jenz napsal narek z 5. 12. 2002 v 10:52:27 je ´tomas havlin´


tomas havlin (e-mail: ) naříkal dne 5. 12. 2002 v 10:57:22 takto:
Ad DS: Ad jmena: Nevim, ale zda se mi, ze jsem-li skutecne tou osobou, jejiz jmeno je nad timto narkem napsano, je pro reseni otazky, zda by se zde meli lide podepisovat, irelevantni. Samozrejme, system dava anonymite prostor, to je jiste chvalihodne, ovsem z tohoto pohledu (pozor, nekorektni argumentace!) je volitelne anonymni i vrazda.:)



tomas (e-mail: ) naříkal dne 5. 12. 2002 v 10:52:27 takto:
Ad DS:
v tom, zda na interpretaci zminenych dvou stanovisek, staci cesky slovnik a gramatika, zastavam opacne stanovisko.
Nemam prilis ambice, na rozmazavani situace, jez mi nebyla nejprijemnejsi, cvicit logicke usuzovani. Reaguji proto jen kratce: vetu \\\"Brazda je liberal, prednasky dava na net (takze je mozne si je stahnout), obsah posledni prednasky se pry da precist v jeho nove knize, tak tedy nevim, proc se vzajemne srat\\\" skutecne (jak uz vidim) lze cist dvema zpusoby. Prvni variantu cteni, jak sam (v zavorce) pises, povazuji za vyloucenou. Za tim ucelem ale neni treba sjednocovat pocity nasranosti a trapnosti, jako spis predpokladat, ze autor narku (ja) neni schizofrenik.
Spravna je druha varianta cteni, ovsem o zadne iniciaci nemuze byt rec, nebot nevim, jak by bylo takovou skutecnost mozne urcit, jsou-li strany sporu vymezeny pouze pomoci trpneho ´se´, resp. ´vzajemne se´ a nikde se tedy nerika, o koho fakticky jde. Ano svu narek jsem tehdy sesil horkou jehlou a je mnohotvarny (nebo jak bych to rek) stejne tak, jako je nyni tva argumentace tendencni.:). Samozrejme, lze mnoho predpokladat, lze predpokladat, ze jednou stranou sporu je doc.Brazda. Nelogicky odbocim a reknu, ze jsem ho tak nezamyslel, nebot ackoli si myslim o politicky (akademicky) korektnim slovniku (nikoli forme) sve, bude-li nejaky prednasejici nasrany, necham rad jeho samotneho, aby se tu s nami o tom podelil a nebudu tento jeho stav predpokladat a oznamovat.

Na zaver pro zabavu Pascal: \\\"Sto protimluvu a vsechny jsou pravdive.\\\"



DS (e-mail: ) naříkal dne 4. 12. 2002 v 18:14:16 takto:
Koukám, že mne Marianna předběhl/a. Marianno, má charakteristika `chronicky` nebyla oprávněná, omlouvám se za nekorektnost, byť potvrzuješ, že jsem řekl pravdu..


DS (e-mail: ) naříkal dne 4. 12. 2002 v 18:06:50 takto:
Ad. jméno) 1) S dámou, jejíž jméno začíná na M, jsem tě neztotožňoval. 2) Ten/ta, který se podepisuje na M je v Plkárně, jak jsem psal minule (studium vnitřního života katedry nebylo třeba, stačilo si jen přečíst její/jeho nedávný příspěvek v Plkárně, na nějž jsem poukazoval). 3) Případné podepisování příspěvků na Zeď je volitelně anonymní, proto mne nemusíš zbytečně obviňovat z nějaké `skrejvačky`; teď jsem si zjistil, že nějaký Tomáš Havlín je studentem 5. semestru, přestože však vyloučím, že by na Zeď psal někdo mimo MU, stejně nevím, zda ten, kdo se podepisuje tomas havlin, je toutéž osobou jako ten student, kterého jsem našel v ISu.

Ad. poznámky) 1) Protože jsem na Brázdových (ani Zouharových) přednáškách nebyl, nedohalil jsem, že na interpretaci tvých dvou tezí nestačí český slovník a gramatika a to, že je podle tebe a nepodepsaného moje interpretace (resp. moje osoba - nepodepsaný přece argumentoval falešným argumentem ad hominem) mimo mísu, což mi dává vzrůst přesvědčení, že je to `skrejvačka` a do té se nesmí podle nepodepsaného mluvit (o té se může jedině plkat; já se však - zjevně nepatřičně - domníval, že subjektivně laděné a podané výpovědi patří do Plkárny, zatímco (objektivně podané) věci k oficiálnímu řešení mají být námětem Zdi).
2) Tvrdíš sice, že Brázda ti nezpůsobil pocit trapnosti, ale v následující větě tvrdíš: `Brázda dává přednášky na web..., tak proč se navzájem srát`. Je možné dvojí čtení: navzájem se nasíráš ty s Brázdou (což patrně vylučuje tvá první věta, pomineme-li, že pocit nasrání je odlišný od pocitu trapnosti), anebo, že se nasírají studenti jeho kurzu navzájem s Brázdou. Protože však aktérem první věty onoho souvětí je Brázda (dává přednášky na web atd.), je nasnadě, že iniciátorem nasírání je Brázda.

Shrnutí) Díky, že jsi přijal kritiku své první poznámky. Z tvého posledního nářku už teď vím, že jsi druhou poznámku měl, jak píšeš, na mysli něco jiného, než na co jsem reagoval; to je jistě důvod, proč může být interpretace změněna proti pravidlům gramatiky a slovníku (podl toho, cos měl na mysli). Ještě snad zbývá prokázat neadekvátnost mého postupu (prvého i druhého) čtení z Ad. poznámky 2.




Marianna (e-mail: ) naříkal dne 4. 12. 2002 v 17:26:47 takto:
ad) Tomáš Havlín. Vnitřní život katedry jsi nezanedbal. Pravděpodobně víš, kdo je M, já se obvykle podepisuju celým jménem a to i pod výroky typu \"kanál\". To si jen pan DS bere do pusy lidi, které vůbec nezná, ačkoli slovo \"chronicky\" odkazuje na to, že jsme spolu přinejmenším pásli husy nebo něco podobného, a že spolu hovoříme minimálně tři hodiny denně.
Co se týká Horynovy metody, nemyslím si, že by šlo o něco převratného, jen má narozdíl od některých přirozený respekt a autoritu.




tomas havlin (e-mail: ) naříkal dne 4. 12. 2002 v 14:05:29 takto:
ad DS: ackoli souhlasim s poslednim nepodepsanym narkem, asi radeji zareaguji sam, snad je to i na miste. Nejsem zadna dama, ktera zacina na M, nevim, kdo je dama zacinajici na M a nepatram o tom.
Poznamka bokem: pravdepodobne jsem zanedbal studium vnitrniho zivota katedry, ale, nevim, kdo je M, a vubec nevim, kdo je DS. Fananek Hagen, ac mi jinak neni sympaticky, se v jednom dokumentu vyjadril o tehdy novem albu skupiny Orlik zhruba ve smyslu: \"..hlavne ze tam nejsou zadny skrejvacky\". Vyrok je to lidovy, ale meritum je mi blizke.
Ad reakce na \"2poznamky\": S kritikou prvni souhlasim, s kritikou druhe vubec ne a snad by jeji druhe precteni kritikovi odhalilo, ze vubec nemini utocit na doc. Brazdu. Naopak, mel jsem na mysli navstevniky jeho prednasek.



(e-mail: ) naříkal dne 3. 12. 2002 v 18:22:44 takto:
Myslim, ze DS by mel presunout sve narky do plkarny, ponevadz je mimo misu. Narek TH zcela spatne interpretoval...


DS (e-mail: ) naříkal dne 3. 12. 2002 v 16:00:12 takto:
Roky jdou a studentů, kteří byli na gymnáziu i v životě dušeni totalitním socialismem, je už jen pár. Jací jsou noví studenti v očích kantorů? Jako osobnosti jsou jistě živější. Jenže: svobodu získávání a uplatňování vědomostí realizují překvapivě úplně jinak. Poznamenávám, že pomíjím kategorii studentů, kteří si VŠ spletli s pultem turistické kanceláře (k čemu je jejich stipendijní pobyt, když jediné, co na svou alma mater přivezou, jsou jejich osobní zážitky?). Na zkouškách padají zcela nové druhy otázek: `Co byste chtěl slyšet?`, `Nemohl byste mi nějak napovědět?` - jediné, co si pak o studentovi může učitel myslet, je: je drzý a chce za každou cenu prolézt, resp. plete si zkoušku s nějakým televizním kvízem. Všimněme si, že ani jedna z otázek neukazuje, jaký skvělý přehled má náš student - navzdory novým (a stále rostoucím) možnostem sebevzdělávání totiž křivka vědomostí studentů stále klesá. A na hodinách studenti netečně mlčí, studium (až pod nos) podstrčených materiálů je zrovna tak nezajímá. Člověk by řekl, že na tuhle studentskou netečnost zabírá už jen jediná metoda a to metoda Horynova - budiž ji proto čest a sláva!


DS (e-mail: ) naříkal dne 3. 12. 2002 v 15:58:11 takto:
Jeden fakultní profesor před odchodem do učebny vždy ohlašoval `tak jdu spustit ten svůj sračkomet`. Byla to opravdu uvědomělá sebekritika, neboť tak opravdu jednal a kdo ho nezažil, neví, jak kognitivně a tvůrčí atmosférou nabitá je i ta nejhorší přednáška na filosofii. Před časem katedra sociologie zavedla statistické hodnocení učitelů. Samozřejmě se vítězi stali učitelé - populisté, malé hodnocení měly přednášky pro nevšední studenty (tj. přednášky navštěvované nikoli pro svou nižší úroveň, ale prostě protože řada studentů šla za populárnějšími vyprávěními). Nicméně to byl i tak prostředek plošnějšího vyjádření se k výkonům učitelů, než jakým je opakovaný sólo-útok na jednoho učitele. Ještě poznámku k přednáškám na webu: myslím, že e-learning je obecně na filosofii neodůvodněný, pokud nechceme filosofii degradovat ze schopnosti myslet na ovládání seznamu daných (historických) faktů (pozn.: mezi obojím lze jistě vhodně vést hranici). Jedním z cílů uveřejnění přednášek na webu je jistě mobilizovat studenta tak, aby si na přednášce jen nezapisoval jakýsi seznam, ale aby na přednášce reagoval. A k tomu ve svém třetím příspěvku.


DS (e-mail: ) naříkal dne 3. 12. 2002 v 15:55:48 takto:
Nad posledním příspěvkem TH mi zůstal rozum tak trochu stát: ten, který byl před časem pochválen za věcnou diskusi, se tímto chvályhodným způsobem již nevyslovuje. Ad. 1) Nevím, co bylo minulé pondělí se Zouharem, jenže představme si, že měl třeba akutní zdravotní příhodu: jak ji mohl dopředu ohlásit? Avšak anticipované ohlášení je podle TH jediný důvod k omluvě. Což je přece argumentační chyba: učitel může oprávněně chybět i tehdy, jestliže to dopředu neohlásil. Ad. 2) Z druhého bodu získávám jako podstatnou informaci to, že se s Brázdou v hodinách navzájem nasíráte. Je to tak? Nechtěl TH říct, že se navzájem obtěžujete? Mám dojem, že TH není dáma se jménem začínajícím na M (viz Plkárna), která chronicky mluví jako kanál. Proč znovu útok na Brázdu a proč, když zrovna on je - na rozdíl od jiných - takový dobrák. Tady mě tedy z hlediska argumentace selhalo především použité (a filosofa na veřejnosti nevhodné) výrazivo. K dalšímu viz můj druhý příspěvek.


Ještě smutnější kalkulátor (e-mail: ) naříkal dne 2. 12. 2002 v 11:09:33 takto:
Smutek byl vskutku mocný:ano,\"...studenti a pedagogové knihy přečetli.....\", ale \"knihy je zaujaly\". Oprav si sám:-o


Smutný kalkulátor (e-mail: ) naříkal dne 2. 12. 2002 v 11:05:56 takto:
Máme na katedře vlastní elektronický časopis.Má takřka neomezenou kapacitu.Studentů i pedagogů je mnoho.Všichni snad čtou mnoho knih.Proč by jen zlomek studentů (včetně postgraduálních)a pedagogů nemohl poslat do redakce Profilu pár recenzí či anotací knih, které přečetli, které je zaujali? Proč si filozofové na elektronické agoře nesdělí touto formou informace o tom, co pro ně má nepominutelný význam? Recenze a anotace se mohou v Profilu zveřejňovat průběžně, tedy neustále. Kdyby jen každý desátý student, kdyby jen každý druhý pedagog....Jsem přesvědčen, že nepláču a nepočítám na cizím hrobě, jsem přesvědčen, že recenzní a anotační filozofické zmrtvýchvstání může mít rozměry vskutku zázračné.


tomas havlin (e-mail: ) naříkal dne 27. 11. 2002 v 9:47:00 takto:
2 poznamky k utery 26.11.:
1) nemohu si vzpomenout, jestli prof. Zouhar minuly tyden neavizoval zmenu, ale to by asi bylo tak jedine, co by nejak dostatecne vysvetlilo jeho neucast na ranni prednasce.

2) po prednasce etiky ve me zbyl predevsim doc. Brazdou nezavineny pocit trapnosti..Brazda je liberal, prednasky dava na net (takze je mozne si je stahnout), obsah posledni prednasky se pry da precist v jeho nove knize, tak tedy nevim, proc se vzajemne srat. Prazdne sudy nejvic duni.



AK (e-mail: ) naříkal dne 22. 11. 2002 v 8:18:49 takto:
Vrátím-li se - předpředchozí nářek se týkal místnosti č. 10, doktorandů víceméně religionistických a bylo to spíš postesknutí.


Picha (e-mail: ) naříkal dne 20. 11. 2002 v 12:29:56 takto:
Pokud se předchozí nářek skutečně týká doktorandů filozofických, pak: a) ani nevím, že bych měl být v nějaké desítce, b) z osobní zkušenosti vím, že konzultovat s alespoň dvěma kašpárky lze pravidelně každé pondělí odpoledne v restauraci U Bláhovky, c) případně kdykoli jindy nepravidelně tamtéž. A kdo se piva štítí, může se domluvit emailem.


AK (e-mail: ) naříkal dne 20. 11. 2002 v 11:52:27 takto:
Hmmm, to je škoda, že v době konzultačních hodin jsem v desítce nezastihl ani jednoho ze čtyř doktorandů... Snad se mají dobře


Tomáš Havlín (e-mail: ) naříkal dne 19. 11. 2002 v 16:07:15 takto:
...a ani se nepodepíší svým pravým jménem.


tomas havlin (e-mail: ) naříkal dne 19. 11. 2002 v 10:23:13 takto:
myslim, ze ani sem lide nenapisi to, co si skutecne mysli.


halo (e-mail: ) naříkal dne 13. 11. 2002 v 13:11:54 takto:
Bude prof. Horyna odjizdet na pristi semestr? Jak to bude s jeho kurzy? Bude je mozne absolvovat u nekoho jineho?


pan Chytrý (e-mail: ) naříkal dne 12. 11. 2002 v 17:44:56 takto:
Ten obrázek zvládnou i čtyřkové verze známých prohlížečů. Jenom musí mít již nainstalován flashový plugin (zásuvný modul), což nemají Mekaři i Linuxáři (a další unixy) a pod Windows má oblíbená Mozilla..


Ur (e-mail: ) naříkal dne 12. 11. 2002 v 14:36:22 takto:
Prosím Vás Jokre, možná obtěžuji příliš, ale pokud to - whatswrong - je jen obrázek, nešlo by ho přenést a zpřísupnit někam na servery muni.cz? Z knihovny se na to nedá podívat a normální, neokleštěnéný net se na FF vyskystuje jen sporadicky. V CPS se vyskytuje hojně, ale tam je zase méně neobsazených počítač(většinou 0)....děkuji


JR (e-mail: ) naříkal dne 6. 11. 2002 v 17:56:56 takto:
ad. Jokr-Blok: Nejde mi o vzhled, jde mi o pouhou funkcnost. Proc se system zhrouti pri 77% zatizeni a sdeli mi, ze se hraje hra `kdo driv` (uz bylo po zapisech), je jemnou ukazkou toho, ze `Big Brother` (=IS) neni zcela humanne (a myslim, ze take technicky) dotazena aplikace. No a pokud to vyvojari opravdu nehodlaji zlepsovat, pak k certu s nadeji ci spis s...


JR (e-mail: ) naříkal dne 4. 11. 2002 v 17:52:12 takto:
Ten IS. Určitě je skvělý, jenže mi připadne často málo `ergonomický` (jakoby ho snad dělal nějaký `technik`). Zkusil jsem napsat vývojářům věcné návrhy ke zlepšení ergonomie (s přesnými popisy jevů, které mi připadaly divné). Poděkovali, leč poukázali přitom na to, že vytoužené změny by mohly ovlivnit i jiné uživatele. Takže pokud máte takové připomínky, napište naslouchavším vývojářů a s větším počtem hlasů se jistě přispěje ke zlepšení oné ergonomie ISu.


Pepi (e-mail: ) naříkal dne 3. 11. 2002 v 20:39:12 takto:
V semináři z Ontologie II kolega Petr Šostek stále nabourává doc. Kroba otázkami zpochybňující fundamenty této disciplíny. Začal jsem uvažovat o tom, zda se v jeho případě neobjevila dosud nepoznaná diagnóza „chorobného stěžovatele“, nebo zda nejde o člověka, který každý týden přichází do školy s cílem rozbít tento seminář. Minulý týden po cca 20 minutové debatě na téma, které jsem už nezvládl zachytit, Ontologii záchránila před beznadějným rozvrácením svým příchodem doc. Holzbachová. I když každý filozof by měl o všem pochybovat, domnívám se, že by si student filozofie měl zachovat určitý nadhled nad dosavadními koncepcemi. Jinak skončí na trase Bohunice – Černovice – Kroměříž a tam už bude konečná. Přeji doc. Krobovi pevné nervy a výdrž, jelikož minule se mně zdál konec ontologie již nablízku. A pro další chorobné stěžovatele (je jich víc typů, někteří se začnou ptát a potom ne a ne přestat): Každá dobrá otázka může být věcná a stručná, kolikrát je zbytečné se vůbec ptát, proto si to každý raději dobře rozmyslete!


jméno (e-mail: email ) naříkal dne 24. 10. 2002 v 12:15:52 takto:
Docela mne mrzí, že ačkoli je v naší fakultní knihovně několik Aristotelových Etik Nikomachových, ani jedna není označena k prezenčnímu studiu.
Kritika čistého rozumu také není v knihovně určena k prezenčnímu studiu.



R.S.{Ur} (e-mail: ) naříkal dne 24. 10. 2002 v 10:36:30 takto:
Jo, doc.Brázda je veličina, na kterého a z kterého se dokonce na PrF MU dělají referáty. Až mě zahřálo, když v učebnici vedle jmen jako Weber, Comte či Weyer byl R.Brázda a já na něj (pravda občas) osobně chodím...


E-Akademik (e-mail: ) naříkal dne 23. 10. 2002 v 15:22:10 takto:
Souhlasím s tím co řekl Velkej mistr D., tedy: \"Z větší části je to práce úmorná, nezřídka sterilní, vyčerpávající a často nudná (a platí to i o speciálních vědách).\"
Platí to snad(?) o všech vědách (naukách, disciplínách?) na fildě i jinde pěstovaných. Jsme prostě dělníky vědy. A okamžiků milosti a prozření je málo a tak je musíme sami hledat a pečlivě schraňovat. A kdo hledá, ten najde.



jokr (e-mail: ) naříkal dne 23. 10. 2002 v 13:29:46 takto:
K poznamce V. N. z Prahy jednu drobnustku z Parize. Slunicko zde taky po kratsim hnusnem desti vykouklo a pokud jde o IS, zdejsi system je pry mnohem horsi a neprehlednejsi. I taci zde ostrileni borci jako P. T. se ani po hodine a pul nezvladli zapsat. M. K., ktera tu je 14 dni a nahodou jsem ji potkal, rovnez stale jeste prochazi uskalimi administrativy. Vystrcte nos do sveta a pak srovnavejte a stezujte si.


Velkej mistr D (e-mail: ) naříkal dne 23. 10. 2002 v 13:07:28 takto:
Ad téma přednášky doc. Brázdy: Na celé diskusi mi mě fascinuje jedna věc - nikdo z přispěvatelů se vůbec nepozastavil nad tím, zda je oprávněné očekávat od filosofie (a přednášek z filosofie) zábavu, vtipy a poutavost. Filosofie už dávno není teoretickým způsobem života (bios theoretikos), ale proměnila se v práci. Z větší části je to práce úmorná, nezřídka sterilní, vyčerpávající a často nudná (a platí to i o speciálních vědách). Tato nezáživná práce je však zcela nezbytným předpokladem, aby se mohl objevit onen zřídkavý okamžik, kdy člověka třeba i něco napadne. Jinak řečeno: Kdo očekává od filosofie zábavu, poutavost a vtip, vůbec nechápe, v čem spočívá svéráz teoretického bádání a měl by se zamyslet nad tím, zda by měl i nadále studovat daný obor. Kdo se chce bavit, ať jde do cirkusu nebo - vzhledem k aktivistické mentalitě přispěvatelů - do parlamentu. Stížnosti na doc. Brázdu jsou jen výrazem neschopnosti udržet si pozornost déle než pět minut na objekt, který nemá erotický charakter - jinak řečeno jsou jen vyjádřením absence základních předpokladů pro studium filosofie. Přednášky mají být informativní, podnětné a fundované - a tyhle charakteristiky Brázdovi nelze upřít. A pokud se to někomu nelíbí, může studovat sám, ale - chápu - to zase není příliš zábavné. Navíc by měli být kritikové rádi, že k nim hovoří špičkový odborník - v prostředí českých univerzit to zdaleka není samozřejmá věc. Tak se bavte!


Liška (e-mail: ) naříkal dne 22. 10. 2002 v 20:50:16 takto:
RF je blázen! Co by chtěl? Přednášky pana profesora Brázdy jsou výborné-zajímavé, poutavé a vtipné. Jen tak dál!


Liška (e-mail: ) naříkal dne 22. 10. 2002 v 20:46:03 takto:
RF je blázen! Co by chtěl? Přednášky pana profesora Brázdy jsou výborné- zajímavé, poutavé a vtipné. Jen tak dál!


V. Nečas (e-mail: necas@mbox.fsv.cuni.cz ) naříkal dne 22. 10. 2002 v 15:04:02 takto:
Zdravim Brno! Mili (byvali) spoluzaci. Jestli mate pocit, ze brnenske prednasky jsou nudne, mohu vas ujistit, ze v Praze tomu neni jinak. Z dosavadni kratke zkusenosti mohu rici, ze mnohem (mnohem, mnohem) vetsi duraz je zde kladen na prectenou a predevsim peclive prostudovanou literaturu. Obsah odprednaseneho u zkousky nikoho nezajima. Na seminare je nezbytne nutne cist a kriticky promyslet zadanou literaturu (a to z tydne na tyden!!!). Prostor k osobnimu rustu mate obrovsky (ackoliv jsem si to jako student FF FF MU take nemyslel), skoro NIKDO po vas na katedre v Brne behem semestru NIC nechce a pokud mate zajem, nezbyva nez se danemu tematu venovat vlastni praci. (prednasky jsou skutecne jen jakysi: \"nadstandard\":)\"
Kritika IS: Mohu zcela zodpovedne rici: \"ZLATY IS\", znova zazivam registraci pres ruzna lejstra, vypisovani formularu na studijni odd., objednavani knizek pres papirky z nepropojenych databazi. Cekal jsem od nejstarsi a nejprestiznejsi univerzity u nas i nejlepsi sluzby studentum, ale zatim prozivam jen bolestny regres.
Neco pozitivniho na zaver - slunicko
Zdravim vas vsechny



E-Akademik (e-mail: ) naříkal dne 22. 10. 2002 v 11:46:35 takto:
Vskutku zajímavá polemika o renesanční filozofii (na první hodině takové informace? Tam někdy musím zajít!:) a kursech. Proto mám \\\"katedráč\\\" tak rád, ač filozofii nestuduji. Přítomní diskutéři vyjadřují povětšinou svou nespokojenost, ale každá přednáška jakož i studium má - bohužel - svá úskalí. 1) Nudná přednáška? Udělat dobrou, neřkuli výjimečnou přednášku je věda a umění dohromady a každý asi není Kant. Doporučil bych všem, aby si zkusili udělat 70-90minutovou přednášku a přednést ji před 30 lidmi. Je to neocenitelná zkušenost. A choďte na hosty, nejen z Bratislavy ale odevšad. Možná zjistíte, že i české/světové veličiny oboru dokážou být pěkně nudné nebo mohou proprat v bledě modrém, co znáte z jejich textů.
2)Že se neprobere vše, nebo jen málo na hodině? Ale to je normální... Na jiných katedrách je tomu úplně stejně (pár jich už znám) a drtivou většinu si student stejně musí nastudovat sám. Podle mého i jiných lidí by přednáška měla být jakousi řízenou diskusí či polemikou nad problémem a zároveň mít umnou dramaturgii (začátek - střed - konec:) a zároveň zábavou (jistě nedostižný ideál), což ovšem nejde z personálních, finančních, časových, osobních a dalších důvodů. Prostě problém je multifazetový (čtení skript či knížek přednášejícími na některých katedrách jistě nelze považovat za přednášku).
3) Měly by už konečně začít a trvale fungovat anonymní a precizní evaluace (hodnocení) všech předmětů a vyučujích na fakultě. Tím by se jistě hodně zlepšilo anebo aspoň mnohé osvětlilo. Také pedagogická příprava budoucích jazykářů, ZSVkářů a jiných je na tristní úrovni. Vždyť být dobrý učitel je ohromný úkol a v těch pár kursech (které podle očitých svědků cca drtivé %absolvuje jako nutné zlo a mizivé praxi se jej nepodaří zvládnout, nehledě na to, že to chce dlouhý čas. Proto to často u přednášek doktorandů i vysoce kvalifikovaných přednášejících vypadá, tak jak to vypadá. Pokud na takové \\\"přednášce\\\" nemusím být, OK, pokud ano, zbývá jen trpět.
Tenhle problém je věčný a raději už končím, nebo bych zabředl hloub.



M.V. (e-mail: ) naříkal dne 22. 10. 2002 v 11:40:28 takto:
Tleskám R. Brázdovi. PS:Přednášky jsou SUPER!


Ur(R.S.) (e-mail: ) naříkal dne 21. 10. 2002 v 18:47:49 takto:
Dotřetice k tématu. Ani s poslední částí té věty RF nemůžu souhlasit. Je sice pravda, že hodina má končit v 10:45, ale mnohem víc oceňuji když dotyčný vyučující probere vše, co se dá(či nám hodlá) k tématu říci a zbytečně nás už nedrží(a nezdržuje), než aby to uměle a školometsky natahoval, jen aby opravdu skončil v těch 10:45. Jak už tu kdosi správně poznamenal...nejsi už na střední škole, kde úča řečnila 45 min, docházka byla povinná a na zítřek bylo 5 slovíček do angliny a bičíkovci do biologie....VŠ je prostě VŠ a já jsem jenom rád.


Ur (e-mail: ) naříkal dne 21. 10. 2002 v 18:38:59 takto:
Tome, prof. Brázda?Buď máš informace z fakultního zákulisního bulváru, nebotady(tedy v Isu) zase kecají...:-)


Ur (e-mail: ) naříkal dne 21. 10. 2002 v 18:32:53 takto:
Ano, ano, ano! Připojuji se k níže PODEPSANÝM(nikoliv anonymním) autoritám.R.B. mluví poněkud tišeji a monotóněji. Ale co není ve formě, to dožene a předežene na obsahu. Kdo jiný, prosím Vás, dokáže tak vylíčit renesanční fenomén smíchu včetně podrobného popisu oslovských mší a metání výkalů mnichy? Či kdo jiný by si hned na první hodině dovolil vytáhnout na nás Gargantuu s Pantagruelem, vyprávění o tom, jak už chudák Sardon nevěděl, jakou slastí by se ještě ukojil, až musel, obložen ženami a jídlem pomýšlet na rozptýlení sebevraždou? A fenomén intelektuální lenosti spojený s koncentrovanou chemoterapií?(o tom všem a mnohém dalším byla totiž na té první hodině řeč...) Jinak pro renesančního filozofa: Tak velkej a ještě neví, že docházka na přednášky(které tě nudí) je nepovinná? Hanba!!!:-)


Radim Brázda (e-mail: ) naříkal dne 21. 10. 2002 v 18:29:22 takto:
Ad \"Renesanční filozof\":přednášky nejsou povinné.Jsou -li nudné,dostavte se až na závěrečný test,podejte výkon,\"ukažte mi to\",nenechávejte si jen pro sebe vše to,co jste promyslel,přečetl,zpracoval,napsal.Budu jen rád a nudného přednášejího potěšíte.Obohatit a poučit můžete i své kolegy.Pokud ještě zavítáte na moji nudnou přednášku,jistě se můžete blýsknout se svými znalostmi a podělit se o ně i s ostatními.Jistě si vzpomínáte,že jsem vyzval všechny kolegyně a kolegy z kurzu Dějiny filozofie III,aby případně obohatili nudný výklad svým aktivním,atraktivním,krátkým,hutným vystoupením.Upřímně řečeno (a bohužel) ani neočekávám,že by se tak někdy stalo.Snadnější je napsat,že je to nuda a pak se podle toho chovat.Osobně si myslím,že člověk,který se na VŠ nudí,zřejmě nepochopil,že jeho osobním badatelským aktivitám se při pocitu nevytíženosti meze nekladou,naopak budou vítány.Poslední,co by je mohlo zbrzdit je jakási nudná přednáška.


AK (e-mail: ) naříkal dne 21. 10. 2002 v 15:57:18 takto:
Ač jsem dnes chyběl, dávám Tomovi za pravdu - Brázdovy přednášky nejsou nudné. Že mluví potichu a poměrně dost monotónním hlasem je věc druhá - holt už nejsme v antickém Řecku, kde byla rétorika přeci jen rozšířenější, ale já na jeho přednáškách oceňuji leckteré netradiční (nebo aspoň pro mě nezvyklé) úhly pohledu. Kolikrát už mne některé jeho poznámky nakoply k tomu, abych přehodnotil svá stanoviska...


Tom (e-mail: ) naříkal dne 21. 10. 2002 v 15:10:19 takto:
Nemyslím si, že by přednášky prof. Brázdy byly až tak nudné. To spíš zase jeden, rádoby filosof, neví, co je to nuda.


renesancni filosof (e-mail: ) naříkal dne 21. 10. 2002 v 13:23:40 takto:
Pane profesore Brazdo, vase DEJINY RENESANCNI FILOSOFIE jsou tak NUDNE. A kdyby jste se chtel priste zeptat, \"Kdy koncime?\" tak je to presne 10,45 hodin !!!!


tomas havlin (e-mail: ) naříkal dne 19. 10. 2002 v 10:40:19 takto:
Ad JP: samozrejme souhlasim s tim, ze dva semestry na 2000 let je malo. Konec koncu, pokud bychom chteli adekvatne popsat 2000 let, potrebovali bychom minimalne prave 2000 let, aby byla \"mapa\" dokonala.:) Nijak tedy svou poznamku nemyslim jako osobni utok na zpusob vedeni kurzu, spis se objevuje otazka, jsou-li dva semestry dostatecne. Ze se vse stihnout neda, to chapu zcela, ucelna vychodiska vidim dve: A)zadavat cetbu a KONTROLOVAT ji, nebot predpoklad studenta, ktery vse, na co je upozornen, precte, je mylny.(Po pravde ve III. rocniku musim zpetne mnohe dohanet..) B)rozsirit dva semestry na vic, pokusit se nejak propojit stredovek s DF III- renesanci.

Vse prosim vnimejte v souladu s tim, co jsem psal 17. 10. 2002 v 15:04:41, tedy: Souhlas s tim, ze neni problem otevrit literaturu a dostudovat.



tazatel (e-mail: ) naříkal dne 18. 10. 2002 v 15:00:57 takto:
Ještě jsem zapomněl to dostudování z literatury: chtěl jsem tím říci, že sice není problém načíst, ale některé věci by bylo přece jen lepší probrat na přednášce (např. zmíněný Leibnitz), kde by přednášející studnety nasměroval k tomu, co považuje za důležité nebo na co by se měli studenti zaměřit, než studovat z literatury (která mívá různou úroveň) a pak být překvapen, že jsem se k něčemu vůbec nedostal. Ale to se stává i na jiných oborech...


tazatel (e-mail: ) naříkal dne 18. 10. 2002 v 14:53:36 takto:
Vidím, že se k mému \"nářku\" rozproudila docela zajímavá diskuze a jsem jen rád. Děkuji za informace, které jsem se dozvěděl a chtěl bych upřesnit, co jsem měl na mysli: převažně otázky a problémy z novější až soudobé filosofie (řekněme otázky 23-30), které se probírají v rámci A-kreditů až v magisterském studiu, nebo v B-kursech (např. filosofie jazyka), a dějin etiky, která bývá v dějinách filosofie spíše zanedbávána (samozřejmě jak kdy). A-kurs etiky je přece jen spíše teoretičtější než dějinný, pokud se to tak dá říci.



JP (e-mail: ) naříkal dne 18. 10. 2002 v 11:40:51 takto:
Tomáš Havlín má pravdu v tom, že na středověkou filosofii se tolik nedostalo. Ovšem dva semestry na dvě tisíciletí filosofického myšlení je nesrovnatelně méně než u všech následujících kurzů dějin. Je jasné, že je třeba něco upřednostnit a něco jen přeletět a že v takové situaci dám větší prostor té části, která je mi bližší, tedy antice. Pan Havlín má pravdu i v tom, že u postupovky se středověk příliš nezkouší, přesněji zkouší se jen to, co se odpřednášelo (včetně Boethia, který je přímo jedním z postupových okruhů, takže tady asi nebude na vině jen obsah přednášek...), příp. k čemu byla doporučena konkrétní literatura.


Logik (e-mail: ) naříkal dne 18. 10. 2002 v 11:32:30 takto:
Brno je logická metropole: Kurt Gödel, Pavel Tichý. Jinak je to samozřejmě maloměsto jen s rodáky jako Kundera, Hrabal, Loos, Ernst Mach atd.


JR (e-mail: ) naříkal dne 18. 10. 2002 v 11:24:18 takto:
vs. Juanita + ad. Jokr: Počet předmětů je jistě dán počtem vyučující (počítám-li dobře UFAR FF UK: 41 versus KF FF MU: 14). Také bych chtěl, aby bylo víc předmětů, ale finanční rozpočet katedry zjevně nedovoluje zaměstnat více přednášejících. Profilovanost katedry se mi zdá žadoucí a je taky podmíněná: přece nechceme třeba Maternu nutit, aby nám přednášel Heideggera. Mj. přednášky s méně než pěti studenty (srov. návštěvnost přednášek hostujících) IS prostě zruší, kteroužto vymoženost v Praze nemají. `Nejlepší` je dost hodnotící a těch PGS, kteří `nejlepší` nejsou, by se měl někdo zastat; mimochodem: nejlepší se logicky týká jen jednoho, který z nich to utekl?


tomas havlin (e-mail: ) naříkal dne 18. 10. 2002 v 10:24:53 takto:
aha, zminky o ucivu zkousenem u postupek a nezminenem na prednaskach jsem si nevsiml. Ale mohlo by se to tykat stredoveke filosofie v ramci DF II, ktera byla odflaknuta az hanba...ono, mam pocit, se z ni pak u postupek ani moc nezkouselo. Presto, vysledkem je, ze minimalne z meho rocniku si se jmeny Boethius nebo Pseudodionysios Areopagita nikdo nic moc nespoji..


tomas havlin (e-mail: ) naříkal dne 17. 10. 2002 v 15:04:41 takto:
\"tazatel\" ma pravdepodobne na mysli, ze napr. v DF IV- novoveka filosofie jsme se nedozvedeli nic o Spinozovi ani Leibnizovi a ze DF V- nemecky idealismus je zameren ciste na Kanta, pricemz prof. Horyna ze zacatku semestru pro zajemce o ostatni jmena (Fichte, Schelling) odkazoval k navsteve B kurzu. <br>Souhlas s tim, ze neni problem otevrit literaturu a dostudovat.


Juanita (e-mail: ) naříkal dne 17. 10. 2002 v 13:42:01 takto:
Ještě k těm předmětům - Ono by to asi chtělo přetáhnout některé lidi z Prahy sem do Brna, ovšem pochybuju, že by se jim chtělo do toho maloměsta. :-D
Když i ti nejlepší postgraduální studenti prchají...



tazatel (e-mail: ) naříkal dne 16. 10. 2002 v 11:31:24 takto:
K B-kursům trochu jinak: Připadá mi nefér, když některé B-kursy \\\"suplují\\\" A-kursy. Podle mého pochopení systému studia mají B-kursy rozšiřovat přehled studentů o věcech, které se v A-kursech proberou přehledově, zkrátka profilovat a doplňovat základní nabídku kursů. Mrzí mě, že o mnoho tématech a velkých jménech (která se objevují u postupových a bakalářských zkoušek - viz. přehled otázek na nástěnce) se student v A-kursu nedozví vůbec nic a pokud náhodou \\\"netrefí\\\" vhodný B-kurs, má zkrátka smůlu. Vím, že se dá argumentovat, že bych měl mít načteno (seznam literatury je na katedrovech strankach) a studovat určité oblasti sám, ale myslím, že samostudium vše nespasí... :-(


jokr (e-mail: ) naříkal dne 10. 10. 2002 v 15:02:24 takto:
Připravujeme interpretační seminář.


tomas havlin (e-mail: ) naříkal dne 10. 10. 2002 v 13:47:20 takto:
Celkem zklamany jsem letos byl z katedrove nabidky kurzu ohodnocenych tzv. B kredity. Relativne uzka nabidka, ktera se navic tyka jen nekolika oblasti, ktere, zda se, nevycerpavaji pole filosofie, asi nenadchne kazdeho a muze se stat, ze si pak clovek vybere \"becka\" jen proto, ze se hodi do rozvrhu. Nyni jsem se byl podivat na prazske katedre f. a celkem zajimave mi prislo, ze tam nabizi dost kurzu zamerenych primo na cetbu konkretniho textu: vsiml jsem si Metafyziky a pak jeste KCR..to mam pocit, ze u nas chybi..


Giovanna (e-mail: ) naříkal dne 9. 10. 2002 v 10:37:19 takto:
Ono se to snadno řekne, nebýt útočný a konfrontační, ale když třeba člověk využije volnou chvíli mezi hodinami a zajde si (v úřední době!) do pokladny uložit na ISIC kredit na kopírování a u přepážky nikoho ale vůbec nikoho nenajde, tak co mu potom zbývá než ta špetka ironie, jinak by se zbláznil.


Krhounek (e-mail: ) naříkal dne 7. 10. 2002 v 10:06:56 takto:
ad jokr: Dekuji za odpoved. Ale neslo by to bez te \"spetky ironie\"? Neni to tak davno, co si v Bloku \"kdosi\" stezoval na konfrontacni ton. :-) Jinka za svou lenost se timto omlouvam.


jokr (e-mail: ) naříkal dne 6. 10. 2002 v 16:36:51 takto:

Ad krhounek: Není tak těžké to najít. Dokonce je to na místě, kde by se to mělo nacházet. Studijní a zkušební řád Hlava IV, čl. 24. odst. 4. %-|



Krhounek (e-mail: ) naříkal dne 6. 10. 2002 v 15:25:52 takto:
Mám dotaz na pana proděkana. Zajímalo by mě, zdali ještě stále existuje něco jako \"červený diplom\", respektive absolutorium \"s vyznamenáním\". Pokud ano, jaká jsou kritéria pro jeho dosažení. Děkuji.


V. S. (e-mail: ) naříkal dne 3. 10. 2002 v 20:39:34 takto:
Na obranu Z. U. jen tolik, ze treba mohl nekdo dat na dvere WC vzkaz, ze z duvodu havarie netece voda... Pred mesicem visel takovy papir na dverich vsech WC v budove D (i kdyz neslo o havarii), jenze ho potom uz nekdo zapomnel sundat, takze jina slusna a mila devcata chodila jeste 14 dni curat na dekanat, ackoli uz to davno nebylo potreba. Ale jinak mate samozrejme pravdu :-)



Ur (e-mail: ) naříkal dne 1. 10. 2002 v 10:31:18 takto:
Z dnešní aktuality v bloku jsem pochopil, že bude otevřena stará evidence!Tedy, bude možný jen zápis do Isu toho, co v Isu není, leč v indexu je, nebo bude navíc ještě i umožněno zrušit si např.registraci některých neúspěšně ukončených předmětů?Vím, že to bylo povinné už i ve starém studijním řádu, ale to bylo(tuším, možná se pletu) možné i absolvovat zkoušku do 2 semestrů od splnění zápočtu a ne v tom stejném semestru....(asi se fakt pletu....)


jokr (e-mail: ) naříkal dne 30. 9. 2002 v 16:43:50 takto:
Já bych si dovolil to interpretovat tak, že se to nevylučuje. Zkouška z jazyka je povinná (fakultní katalog). Kde ji uděláte je vaše věc (katedrový plán). Studujete-li jazyk jako obor, zdá se mi zbytečné předepisovat tuto povinnost ještě zvlášť. Musíte být schopni absolvovat kurz Četba filosofických textů v cizím jazyce (A, F, N).


lingvista (e-mail: ) naříkal dne 30. 9. 2002 v 15:50:26 takto:
Je \"odborná jazyková příprava\" povinná pro studenty filosofie (dvouoborového magisterského prezenčního studia)? Pravidla zveřejněná na katedrových stránkách o tom přímo nemluví (zkoušky z jazyků jsou tam jenom jednou z možností, jak získat dva kredity C), ale podle studijního katalogu <http://www.phil.muni.cz/studium/studijni%20katalog/spolecne_predmety.html> to vypadá, že tyto jazykové kurzy jsou povinné pro všechny studenty FF.

Ach ta pravidla...



jokr (e-mail: ) naříkal dne 27. 9. 2002 v 16:36:58 takto:
Ad Bulik: Není třeba za vším hned vidět spiknutí či schválnost nebo dokonce nepořádek, chaos a bordel. Veřte mně. Já vám říkám že registrace končí 11. 10. a sám jsem zadal do ISu, že končí 31. 10. Vysvětlení je prosté: Nejste pupek světa ani univerzity, je vás víc. Pro BC a MG platí 11. 10. pro DS 30. 10. Bohužel IS tento parametr nastavuje jen pro celou fakultu en bloc. Změny u BC a MG provedené po 11. 10. se neprovedou a mažou.

Ad: Předměty se odregistrovávají do určitého data v každém semestru. Potom konec, šlus, utrum, hotovo, nic.

Ad: citace: ve dvou bezprostředně předcházejících semestrech studia získal úhrnem nejméně 45 kreditů /konec citace. Z toho tři semestry neuděláte ani za nic. Ale asi nerozumím zadání.



Bulik (e-mail: ) naříkal dne 27. 9. 2002 v 14:02:54 takto:
Pisete, ze registrace konci 10., ale v is.muni je 30.10., tak komu (cemu) lze na teto fakulte verit:-)?


(e-mail: ) naříkal dne 27. 9. 2002 v 13:43:34 takto:
A mohu si jeste odregistrovat jeden predmet z minuleho semestru? Kdyz uz jej nepotrebuji splnit?


(e-mail: ) naříkal dne 27. 9. 2002 v 13:42:07 takto:
Prosim, prosim, jak je to s temi 15 kredity? Pokud je nebudu mit za tenhle semestr, pocita se tech 45 jako soucet ze tri semestru, tedy podzim 2001, jaro 2002, podzim 2002 nebo jen soucet za semestry dva, tedy jaro 2002 a podzim 2002????


(e-mail: ) naříkal dne 27. 9. 2002 v 11:58:06 takto:
ad Ur: Je zcela dostačující, když autorka v úvodu uvedla statut \"proděkan\". Zkuste si v inkriminovaném článku před každý výskyt slova \"Krob\" dosadit proděkan pro doktorské studium a elektroniku doc. PhDr. ..... csc. vypadá to mnohem hůř... běžná praxe.


Ur (e-mail: ) naříkal dne 27. 9. 2002 v 11:28:14 takto:
1.Zajímavé, z článku nepřímo vysvítá, že nám dělá proděkana člověk bez titulu(jakýsi pan Josef Krob, dale pak prostě Krob!):-)
2.Ze jména Rychlíková na nás pokukuje známé - nomen omen...:-)



Vl. N. (e-mail: necas@fss.muni.cz ) naříkal dne 27. 9. 2002 v 10:54:09 takto:
Rovnost: 1. To, že p. novinářka nerozumí odborným termínům se ještě dá překousnout. 2. To, že si Vaše slova interpretuje pro sebe výhodným způsobem je sprostá, leč v oblasti masových médií zcela běžná praxe. 3. Skutečnost, že nepočkala na autorizaci textu (což nelze svádět na úroveň informačních technologií v redakci, mohla článek klidně přinést) je nehorázný, hrubý a (věřte tomu nebo ne) určitě ne běžný způsob novinářské práce. Doporučoval bych stížnost šéfredaktorovi. V. N. (vystudovaný novinář)


jokr (e-mail: ) naříkal dne 26. 9. 2002 v 18:00:23 takto:
Ad Zouf: Co připadá vám, nemusí připadat jinému...

Ad j0hanka: Ano, stalo... že bych ten text, který vyšel v
Rovnosti tady zveřejnil, abyste si ten plátek nemuseli kupovat?

Ad zarytý odpůrce indexů: a) zatím je index nutný a je nutné v něm mít vše zachyceno b) když si přečtete zásady registrace pro PS2002, zjistíte, že s tím uvalováním pravidel vylamujete otevřené dveře...



Zouf (e-mail: ) naříkal dne 26. 9. 2002 v 16:06:02 takto:
Dotaz jsem mailem nezasílal jednoduše proto, jelikož mi připadalo, že odpovídat někomu mailem je náročnější než to říci \"jednou\" větou do telefonu. :-(


j0hanka (e-mail: ) naříkal dne 26. 9. 2002 v 14:06:00 takto:
To s tou Rovností se fakt stalo? Jenom jeden počítač s Internetem??? Děs! Já ten plátek (většinou) nečtu a teď vidím, že ani o moc nepřicházím.


zarytý odpůrce indexů (e-mail: ) naříkal dne 26. 9. 2002 v 14:00:01 takto:
Tak indexy nám zůstávají...
Poté, co jsem se v kuloárech doslechl, že se (pravděpodobně) budou rušit indexy, nějak jsem podcenil obcházení vyučujících, aby se mi tam zapsali (týká se samozřejmě předmětů, které nejsou ukončeny ústním zkoušením, ale něčím písemným). Je to opravdu velký problém, když v tom indexu nějaký zápis chybí? Za předpokladu, že je všechno zapsáno v ISu, což by myslím mohlo (mělo?) být rozhodující.

A nová pravidla (ohledně opakování předmětů atd.) by měla být uvalena až na ten ročník, který teď nastupuje. Aby to bylo 100% fér.



jokr (e-mail: ) naříkal dne 25. 9. 2002 v 18:00:09 takto:
Nebyl by příklad nějakého takového jednoduchého dotazu? Proč ho nepošlete mailem?


Zoufalec (e-mail: ) naříkal dne 25. 9. 2002 v 17:47:35 takto:
Ach to studijní oddění. :( Rád bych podotknul, že můj pláč nemá nejmenší souvislost s momentální délkou front. Spíše mi jde o způsob, jak studijně oddělené paní jednají se studentem. Naprosto chápu, že toho mají v současnosti extrémně hodně a je to práce nepochybně velice náročná, ale aby se díky tomu odmítaly zabívat čímkoliv jiným kromě zápisu, to se jen tak nevidí. V těchto dnech je totiž naprosto nemožné přijít (byť se sebezávažnejší záležitostí) a reálně doufat, že se ji podaří úspěšně vyřídit. Nejsmutnější je, že i v případě, kdy potřebujete jednu jedinou jednovětnou odpověď se jí nelze domoci ani po telefonu. A to samozřejmě nemluvím o věcech typu :\" V kolik hodin začíná přednáška Japonštiny a co si mám vzít sebou?\" popřípadě: \"Co si mám vzít sebou na zápis? Kdy je zápis apod.\"
Osobně bych se přimlouval zato, aby fakulta zaplatila všem těmto paním úřednicím minimálně třítýdenní lázně. Mohly by si tak řádně odpočinout a zbavit se všech neuróz. Financovat by se to dalo i z veřejné sbírky studentů FF.



vášnivá ctitelka isu (e-mail: ) naříkal dne 25. 9. 2002 v 11:49:59 takto:
Registrace a odhlašovaní předmětů je opravdu skvělá zábava na celý den, obzvláště, když některé předměty na jistých oborech jsou rafinovaně uvedeny dvakrát, takže když zrušíte jednu fajfku a druhé si nevšimnete, zjistíte za(ne)dlouho, že musíte celou humornou proceduru absolvovat znovu.


jokr (e-mail: ) naříkal dne 24. 9. 2002 v 23:38:15 takto:
Vzhledem k tomu, že jste si je zaregistroval ještě před platností nového studijního řádu a nechcete je odregistrovat, ale splnit, myslím, že by to šlo řešit.


earthquake (e-mail: ) naříkal dne 24. 9. 2002 v 13:41:11 takto:
Puvodně jsem myslel, ze ke zkousce je mozno se dostavit i v jine zkouskove obdobi než v to těsně následující po semstru.


jokr (e-mail: ) naříkal dne 24. 9. 2002 v 11:42:02 takto:
No jestli nemáte zdravotní důvody (doložené lékařskou zprávou), tak zbývá už jen naříkat...


earthquake (e-mail: ) naříkal dne 24. 9. 2002 v 11:23:13 takto:
Co mam delat, kdyz jsem se minuly semestr nedostavil k nekolika zkouskam ci kolokviim z predmetu, ktere jsem si zaregistroval ?


johny (e-mail: ) naříkal dne 24. 9. 2002 v 11:20:43 takto:
Toto je kokretne z mych stranek n ISu:
Úspěšných kreditů: 44
Kredity dle oborů: HI 10 kr., PH 8 kr., bez oboru 26 kr.
Jak tomu mam rozumet...?




jokr (e-mail: ) naříkal dne 23. 9. 2002 v 21:12:59 takto:
Těžko odpovědět. Takové věci se nejlépe řeší s konkrétním zadáním...


johny (e-mail: ) naříkal dne 23. 9. 2002 v 15:46:01 takto:
Co to znamena, kdyz mam v ISu uznanych 26 kreditu bez oboru?!
Predem dekuji za vysvetleni. Johny.



x (e-mail: ) naříkal dne 23. 9. 2002 v 15:44:16 takto:



Již ne pobouřený (e-mail: ) naříkal dne 23. 9. 2002 v 9:55:34 takto:
Úleva!
Už jsem se fakt lek.
Vřelé díky, takhle je to mnohem jasnější. :-)



mikrosatan (e-mail: ) naříkal dne 20. 9. 2002 v 15:06:32 takto:
dekuji, slo mi predevsim o to, jestli nekdo ze studentu nevi, jestli se predmet letos na podzim/na jare vypisuje. ale presto dekuji.


jokr (e-mail: ) naříkal dne 20. 9. 2002 v 12:18:07 takto:
Není nutné být hned pobouřený. Pokus o stručné vyjádření vedl ke zkreslení. Pravidla jsou tedy doplněna o
1.
v jednooborovém studiu
Úvod do sociologie Zk 2
A
Úvod do psychologie Zk 2

ve dvouborovém studiu

Úvod do sociologie Zk 2
NEBO
Úvod do psychologie Zk 2

2. (6C včetně TV)



Pobouřený (e-mail: ) naříkal dne 20. 9. 2002 v 11:18:38 takto:
Když už jsme u těch pravidel. U počtu kreditů v prvním cyklu, 6 C + TV znamená buď 6 (C + TV), nebo (6 C) + TV (-> tedy celkem 10) ???
Je samozřejmé, že první možnost je příjemnější. :-)



Pobouřený (e-mail: ) naříkal dne 20. 9. 2002 v 10:59:31 takto:
Ještě nedávno tam byla uvedena jenom psychologie!
Znamená to, že když v rozvrhu sociologie není, nejsou studenti povinni tento kurz absolvovat? To je divné pravidlo. Pokud je nějaký kurz jednou povinný, měl by být k dispozice po celou dobu studia těch imatrikulačních ročníků, na které se ta povinnost vztahuje.



jokr (e-mail: ) naříkal dne 19. 9. 2002 v 23:58:22 takto:
Informace
\"Podle rozvrhových možností studenti oboru filozofie dále absolvují v průběhu I. cyklu/Bc jako A kredity
Úvod do sociologie Zk 2
Úvod do psychologie Zk 2\"
uvedená zde
http://www.phil.muni.cz/fil/vyuka/pravidla_prez_2002-2003.html
nestačí?



mikrosatan (e-mail: mikrosatan@centrum.cz ) naříkal dne 19. 9. 2002 v 21:23:21 takto:
neni to narek (lec ani plk) - ale nevim kam jinam s tim:
vsiml jsem si (pozde ale prece) ze coby ve tretim rocniku studujicimu studentovi mi chybi jak uvod do psychologie, tak uvod do sociologie. mam jeste sanci ve tretaku (letos a pristi jarni semestr) tento zavazny nedostatek doplnit???
browzdanim po katalogu predmetu jsem nedosahl niceho, takze pokud nekdo vite, poradte.
vrele dekuji!






Archiv

Zpět