realista  naříkal dne   18. 10. 2001, 11:55:

Znovupostavená zdi porozumění mezi studentem a katedrou filozofie, jak si stojíš?


rejpal  naříkal dne   18. 10. 2001, 12:02:

Vážený, vzdálený a dvojitý, nejmenuje se ta Vámi zakoupená kniha od Hofstadtera spíš Metamagical Themas? Nebo možná není problém v promile, ale v německém překladu titulu... ???!


Jindra Hojer  naříkal dne   18. 10. 2001, 17:29:

Nejedná se o nářek, ale o repliku. Název Metamagicum je samozřejmě německá varianta anglického názvu. Takže pan Rejpalín Chytrý má smůlu. Uvedu-li název knihy, kterou jsem zakoupil v německém jazyce, pak dá celkem rozum, že nebudu vzbuzovat chutě u těch, kdo jsou napruženi na její anglický originál a uvádět originální titul. Pokud bych citoval, což jsem ve zmíněném rozverném dopise nečinil, jistě bych uvedl název v takové podobě, která by milého Rejpala Chytrého jistě uspokojila. Vzdálený a dvojitý.


rejpal  naříkal dne   19. 10. 2001, 10:02:

Aha, hm, tak to o Němcích, řekl bych, leccos vypovídá. :-) Sbohem, moje chutě! Mnichov rulez.


jv  naříkal dne   19. 10. 2001, 14:01:

Není to úplně nářek, i když svým způsobem ano. Jedná se o jeden malý příběh, který se odehrál a o který se rád podělím. Seděl jsem s D.Š. v kamrliku pro pgs. A tu se během dvaceti minut otevřely dveře snad pětkrát. Pořád tam někdo lezl a otravoval. Vrchol nastal v okamžiku, kdy do dveří vlezla nějaká holka a kouká na nás. Slušně jsem se jí zeptal jestli něco potřebuje. A nic. Tak se ji rovněž zeptal D. Š. A znovu nic. Mlčí jako ryba. Pak se najednou otočí na podpatku a odejde, aniž by prohodila slovo. To se již D.Š. jinak přislovečný kliďas rozuřil. A v tom zase někdo klepe na dveře. D.Š. se vrhnul ke dveřím, za kterými stál nějaký studentík. Ten se okamžitě zeptal zda-li je toto místo, kde se řeší kosmologické problémy. D.Š. to již nevydržel a zařval na něj, že my rozhodně nemáme žádné problémy a obzvlášť ne kosmologické. Na to, že tu jsou jiní. A vyhodil ho. To je téměř vše. Poučení, nelezte do dveří pgs, pokud skutečně nepotřebujete jejich pomoc či cokoliv jiného, ale skutečně důležitého. Někteří nemístné návštěvy těžce nesou a jsou pak agresivní. Jinak se ovšem D. Š. nebojte je to hodný člověk. Malé děti nežere,jenom studenty, kteří neopodstatněně otravují.


D.Š.  naříkal dne   19. 10. 2001, 14:11:

Toto všechno je lez jako vez; na nikoho jsem nikdy nekricel. Kolega J.V. ma prilis bujnou fantazii a mnohe si primysli - je totiz mlady, bujny a aktivni a vsechno proziva tak nejak rozechvele, jako by vse bylo poprve, jako by slysel stribrny vitr. Proto i zcela vsedni situace vyklada jako roman. Zdravim vsechny.


xxx  naříkal dne   23. 10. 2001, 12:13:

S těmi turnikety to neni špatný. Jestli příští rok něco zbyde prosil bycg jezdící schody nebo alespoň ještě jeden výtah. A propos to bude zrušena vrátnice?


tazatel  naříkal dne   24. 10. 2001, 14:30:

Kam zmizel výkřik starého prda?


jokr  naříkal dne   24. 10. 2001, 15:06:

Starej prd si to rozmyslel a nechce mentorovat, takže požádal o smazání.


příznivec ochrany osobních údajů  naříkal dne   25. 10. 2001, 19:07:

Nemohu než souhlasit s výhradami pana docenta Kroba ohledně nově zaváděných turniketů. Kdo je vůbec za tato opatření zodpovědný? Lze se o jejich případném schválení někde dočíst (třeba na stránkách se zápisy z jednání fakultního či univerzitního senátu)? Anebo je to jen prostě direktiva, proti níž nic nezmůžeme? Moc se mi nelíbí ani systém s fotografiemi, natož pak evidence každého příchodu a odchodu z fakulty. Nechci se děsit, ale že by se tady pomalu začínala uvádět v život orwellovská vize? A hlavně: ptal se studentů a učitelů někdo na jejich názor? Myslím, že dvě nebo tři (funkční) kopírky navíc by byly užitečnější než \"dvířka Velkého bratra\". Co myslíte?


obyčejný naříkatel  naříkal dne   26. 10. 2001, 08:06:

Podpořte všichni otevřený dopis členů Historického ústavu děkanovi...


coli  naříkal dne   27. 10. 2001, 20:13:

Co můžeš udělat dnes odlož na pozítří a máš dva dny volno


T.P.K.  naříkal dne   29. 10. 2001, 18:52:

Ještě k turniketům (na kamery se moje poznámka bohužel nevztahuje): Vůbec se mi jejich přítomnost ve vestibulu nelíbí. Již se ve zdi objevila zmínka o \"anarchisticko-recesistických důvodech,\" která je velice inspirativní. Má někdo dostatečnou energii na to, aby zorganizoval, právně ověřil, atd. kolektivní ignorování turniketů? V praxi bych to viděl tak, že při vstupu na fakultu by každý den několik desítek studentů přeskočilo turnikety, ignorovalo křik vrátných a splynulo s registrovaným davem. Při východu to potom buď zopakovalo nebo v očích Velkého Bratra pouze opouštělo budovu. Nedokáži si představit, že by bylo možné vyvodit jakékoli akademické nebo trestněprávní důsledky z neregistrovaného vstupu na akademickou půdu, zvlástě pro studenty. Anebo se pletu?


T.P.K.  naříkal dne   29. 10. 2001, 18:55:

A vlastně i ke kamerám: přece všichni máme doma ještě nějaké ty kukly ze Seattlu, Prahy, lyžování a formule 1, které nám doma leží ladem.
A žvýkačky taky máme, přes ně nalepené na objektivu není vidět vůbec nic...


D. Š.  naříkal dne   31. 10. 2001, 16:21:

V jednom z rohů POPRU jsem objevil podezřelou tašku KENVELO, k níž se nikdo nehlásí - přemýšlím, jestli mám zavolat policii... Co když chce ještě někdo před zavedením turniketů a kamer využít situace a rozšířit zde spóry nějakého fujtajxlu?


M.P.  naříkal dne   01. 11. 2001, 13:37:

Tím fujtaxlem asi myslíš Hegela, ne?


glosátor  naříkal dne   01. 11. 2001, 18:07:

Pane Krobe, vy jste ale hrozný rýpal!


satanáš  naříkal dne   01. 11. 2001, 21:28:

Tak nevím, jestli mám naříkat, nebo se smát. Kamery? Turnikety? Celá ta šeredná fraška smrdí jako kopec hnoje. V situaci, kdy lidé odmítají na úřadech udávat své adresy se dostáváme pod nepřetžitý dohled, naše údaje jsou v podstatě volně dostupné (na každou žádost pěkně rodné číslo!), sledují nás kamery, procházíme turnikety... A to všechno na \"nejsvobodnější\" fakultě.
Uděláme s tím něco?


J.V.  naříkal dne   02. 11. 2001, 11:14:

Ne fujtajxlem myslel kognitivně-(po)kopulativni teorie mysli.


M.D.  naříkal dne   02. 11. 2001, 12:22:

Ciste teoreticky: muze byt zapomenuta vlezkarta pro turnikerbera prijatelnou omluvou pro neucast na seminari resp. zkousce?


KM  naříkal dne   05. 11. 2001, 10:47:

Díval jsem se na Univerzitní portál a hned nahoře je napsáno upozornění, že v Celouniverzitní počítačové studovně platí \"poklepové\" pravidlo - když někdo hraje hry, můžeš ho požádat aby ti uvolnil místo. A jak bych to asi tak udělal, když stojím venku ve frontě před turniketem a musím čekat až dohraje a vyjde ven, jinak mě turniket dovnitř nepustí. No to bych musel mít hodně dlouhou ruku. Takový turniket na správném místě, s kamerou, obrazovkou a reproduktorem jen tak neobejdeš.


Radim Peša  naříkal dne   07. 11. 2001, 14:36:

Turniket v CPS nepusti do studovny více než 130 lidi najednou. Pri větších počtech se tam totiž nedostavá dychatelného vzduchu. A i ten nedychatelný byvá přehřatý (bylo ověřeno během roku provozu). Sto lidi muže pracovat, zbybajicich třicet čeká na uvolnění počítače a muže aplikovat \"poklepové\" pravidlo, což se vřele doporučuje.

Aplikovat \"poklepové\" pravidlo přimo od turniketu mohou bohužel pouze jedinci s extrémně vyvinutými končetinami:-)


J.V.  naříkal dne   07. 11. 2001, 15:29:

Kurva, je to možný? Teď když nejvíc pospíchám s dopsáním textu, tak se mi položí počítač a ještě ke všemu zmizí kus textu. A nepíšu na A: pane docente. Chyba není tentokrát na mojí straně. Nemohli bychom dostat nějaký lepší stroj?


D.Š.  naříkal dne   07. 11. 2001, 15:52:

Ulehčení... 1) Osudný balíček z podezřelým obsahem z POPRa zmizel; 2) stále žiji - všem natruc! Oním fujtaxlem jsem zcela jiste nemyslil Hegela: co proti němu všichni máte, vždyť mu nikdo nerozumíte! Turnikety a kamery schvaluji: Je to signál, že na místo, kde se učí artes liberales, konečně dorazila moderna se všemi svými úžasnými vymoženostmi - už bylo načase: Existence relativně svobodné a svobodomyslné instituce se zásadně neslučuje s charakterem moderní demokratické společnosti. Dohlížet a trestat!


M.P.  naříkal dne   08. 11. 2001, 10:59:

Ad fujtajxl D.Š.: No právě! Ale stále doufám, že chyba je v našem televizoru a nikoli v Hegelovi.


Zahořkloňa  naříkal dne   09. 11. 2001, 03:09:

Jsou někteří profesoři na téhle katedře přepracováni tak, že je to opravňuje k tomu, aby se na nějakého studentíka rozeřvali bez zjevné příčiny? Anebo také jsou tak moudří a důmyslní, že je to opravňuje k tomu, aby nepokrytě dávali najevo své pohrdání nad studentskou částí akademické obce? Já bych radši, aby se vzájemné kontakty pedagog-student odvíjely v mezích, v nichž lze jednání ještě nazvat slušným. Jen nevím, jestli jen já mám pocit, že se v tomto přání s některým pedagogy asi rozcházím. Nakolik vysoká odborná způsobilost pedagoga může vyvážit jeho neférové jednání či aroganci? A je chování studentů natolik hrozné, že si zaslouží i reakci častou hodnou i rozzuřeného psa? Vidí si ještě pedagogové do vlastní kapsy?


Zah.  naříkal dne   09. 11. 2001, 03:29:

Jo, měla bych dodat: \"A co Jan Tleskač\", ale jsem zahořklá, takže nevtipkuju.


bf  naříkal dne   10. 11. 2001, 00:16:

Jenom k predchozimu narku, tedy ciste obecne. Ze sve vlastni zkusenosti vim, ze se nekteri vysokoskolsti pedagogove opravdu ke studentum chovaji jako reznicti psi. Bohuzel, tato zkusenost je, alespon v mem pripade, spojena ciste s FF MU. Tak to dopada, kdyz nema studak odvolani. A jestli nekdo poukazuje na to, ze odvolani ma, ze existuji obranne mechanismy, tak nevi, o cem mluvi, a pravdepodobne je nikdy nezkusil. Pak zbyva jen to ceske obligatni: jednou na kazdeho dojde... ale to je trochu malo. Takze drzet hubu a krok?


Petr Nadeje  naříkal dne   11. 11. 2001, 13:33:

Ma vubec nekdo na katedre Zlomky predsokratovskych myslitelu?A kdo?


coli  naříkal dne   11. 11. 2001, 16:04:

Nic proti cizím nářkům, ale skutečně jedinečný osud mají dálkoví studenti. Jejich situaci bych popsal na takovém příkladě: mohli by si vydávat svůj \"občasník\": Dobrý fkus - časopis účastníků dálkového studia filosofie na FF MÚ v Brně. A v pondělí ráno do kolbenky.


dotohotinicnení  naříkal dne   11. 11. 2001, 21:44:

chcu hovory \"S\", kde jsou?


Josef Petrželka  naříkal dne   13. 11. 2001, 12:40:

BF se nelíbí, že se na naší fakultě někteří učitelé chovají ke studentům jako řezničtí psi. BF ovšem nedodává, v jakých situacích. Já ze svého úhlu pohledu dokážu velmi snadno pochopit, že učitel začne vyskakovat, vrčet, štěkat a možná i kousat, když studenti nesplnili jeho požadavky na hodinu nebo na semináře vůbec nechodí. Pokud jim nestačí říct \"na příště udělejte to a to\", je nutné to vysvětlit jinak. Možná že vrčení a štěkání je ta správná metoda. Zřejmě si to taky nacvičím.


bf  naříkal dne   13. 11. 2001, 16:53:

Jozko, je pravda, ze jsem se nevyjadril konkretne, a z toho vzniklo nedorozumeni. Nemel jsem na mysli konkretni nesplneni zadanych ukolu studenty, pripadne jejich ucast v seminarich. Ostatne, myslim, ze i na toto existuje docela proverena metoda, ktere je vsak velmi tezke aplikovat na ceskych universitach. Proste, jiny kraj, jiny mrav. Muj narek se tykal nadrazenosti a bohorovnosti nekterych /!/ pedagogu, ktere aplikuji ve svem pristupu ke studentum. Vim, mel bych byt konkretnejsi, ale myslim, ze studenti stejne nejlepe vedi, o kom mluvim... vedi to ostatne i ti, o nichz mluvim.


S dlouhým vedením  naříkal dne   14. 11. 2001, 10:28:

Myslíte docenta Horynu?


závistník  naříkal dne   14. 11. 2001, 14:00:

K předcházejícímu vzkazu: Si nic nepochopil, fakt máš dlouhé vedení. Jo, proč se všechny studentky neustále shánějí po doc. Brázdovi i když ten tvrdí, že jim jde určitě pouze o instituci.


Černý centurion  naříkal dne   14. 11. 2001, 17:15:

Odpověď závistníkovi: ŽÁDNÉ studentky se po uvedeném R.B. neshánějí, nevyhledávají ho, ani se s ním jinak nekontaktují (bohužel)- dokonce ani nedocházejí na Srovnávací etiku (sic!). K uvedeným aktivitám dochází zřejmě pouze v přespříliš excitované mysli závistníkově.
Ad debata \"řeznický pes\": myslím, že jistá míra odměřenosti nebývá na škodu. V některých situacích je svobodomyslnost některých studujících (nemluvím samozřejmě pouze o studentech našeho oboru) skutečně bezbřehá.


dotohotinicnení  naříkal dne   14. 11. 2001, 19:00:

Vzkaz Závistníkovi: protože vypadá naprosto neodolatelně a skvěle...:-)


Forman Hrkoděj  naříkal dne   15. 11. 2001, 14:10:

Prosím vás, nechte toho Brázdu už na pokoji. Studujte.


bf  naříkal dne   16. 11. 2001, 00:43:

ad Cerny centurion: A co je na svobodomyslnosti studentu spatneho? Proboha, vzdyt prece pedagogove jsou na univrsitach kvuli nim, nikoli obracene! Navic, pedagog ma i jine nastroje jak vyjadrit, ze neni s praci studenta spokojen. Mne osobne tato reakce jenom utvrzuje v pocitu, ze na FF MU existuje stale umele vytvarene tmarstvi, ktere je neustale prizivovano a ktere nema nijake jine opostatneni, nez ze zivi samo sebe a do neho zapojene pedagogy.


Černý až tmářský centurion  naříkal dne   16. 11. 2001, 11:11:

Svobodomyslnost je jemná nadsázka pro označení širokého spektra aktivit typu \"řeznický pes\", kterými se může přece vyznačovat i studentská část akademické obce (možno též použít pro označení intelektuální lenosti a studijní pohodlnosti). Ale přece jen: není na zemi člověka spravedlivého, aby konal dobro a nehřešil, člověk nespravedlivý může konat dobro a hřešit a člověk spravedlivý může konat zlo a hřešit. Myslím, že na Maimonidův výrok by se daly nalézt ještě další lidské variace.
Nežli věčné a ukňourané stěžování si, ublíženectví a stýskání, to raději chladná zdvořilost a trocha velkorysosti. Pojďme hovořit raději o \"velkých věcech\" neb společný zápal pro filozofii může nejlépe napomoci k jisté velkorysosti ve věcech, jež se dají nazvat \"sviní traibování\".


bf  naříkal dne   16. 11. 2001, 17:21:

ad CC: Souhlasim, ze takhle to nema cenu, nic se nevyresi. Ani jsem to vlastne necekal... skoda.


no name  naříkal dne   18. 11. 2001, 21:00:

Tohle není nářek, jen otázka. Je doc. Brázda ženat?


Milan Fujda  naříkal dne   19. 11. 2001, 14:14:

Nářek, který vám tu předkládám je už spíše výkřikem ze zoufalství, které ovšem ještě nedošlo k úplné apatii. Proto tu napíšu, co tu napíšu, a budu doufat, že tím vyvolám diskusi a probudím síly, jež mohou na věci, o níž budu psát, něco změnit. Doba je příhodná, neboť zoufalý nedostatek peněz musí vyvolat systémovou proměnu, týkající se i toho, o čem chci psát, celé fakulty.
Problémem, který mě žere již jistou dobu, je způsob, jakým je zde prováděna výchova nových adeptů filosofie. Když jsem se sem před třemi lety hlásil, čekal jsemž, že tu budu mít nejlepší podmínky pro rozvoj filosofického myšlení, náměty pro řešení filosofických problémů, zkrátka vše potřebné pro rozvoj kreativity nutné pro smysluplnou vědeckou práci.
Avšak s mnohem lepšími podmínkami pro rozvoj filosofického myšlení jsem se setkal na kurzech z religionistiky. To, s čím jsem se dosud povětšinou setkával na katedře filosofie, bylo neplodné přehrabávání se v dějinách filosofie, které pro mě mělo největší význam v tom, že si ze zoufalství, a při nedostatku času, čtu Marquarda apod. alespoň při vykonávání potřeby, v tramvaji, autobuse, a to z pocitem ulívání se ze svých studijně filosofických povinností.
Ale nejde jen o dejiny. Budiž poděkováno prof. Horákovi, že mi ukázal, že i dějiny filosofie se dají dělat plodně, konstruktivně. Avšak nebýt několika výjimek, jako je tato, asi bych si ani nevšiml, že již nejsem na gymnáziu. Od studia, jež by se mělo zaměřovat na rozvoj tvůrčího svobodného kritického myšlení, bych očekával, že student jednou za čas navštíví přednášku či seminář, aby získal podněty, rady, inspiraci, a pustí se do vlastní tvůrčí aktivity.
Místo toho navštěvuje spousty seminářů jen podle jména a pylně si zapisuje, co \"pan učitel\" říká, aby to mohl spolehlivě papouškovat u zkoušky. Když dostane zdaný refrát, zopakuje tisíckrát přežvýkané fráze a ještě je za to pochválen. Ó, jaká je sláva, když si dokonce sám něco myslí. To je ovšem jev velmi vzácný.
Pan Brázda si tu minulý rok naříkal, že studenti nepíší do Profilu. Oprávněně! Také se mi zdá, že pan Brázda pomalu rezignuje na to, že by studenti vůbec někdy něco dělali. A opět oprávněně. Studenti nic dělat nebudou. Dokud se nezmění něco v jejich myšlení, ale také ve způsobu, jakým je jejich myšlení motivováno k činnosti. Studenti nic nedělají také proto, že nenacházejí nic, co by je nadchlo pro práci. Že se težko setkají s něčím, nad čím vůbec stojí za to se zamyslet.
Sám za sebe musím říci, že mi tato praxe doposud vyhovovala. Měl jsem na religionistice práce nad hlavu, a tak jsem byl rád, že se ta filosofie dá tak pěkně flákat. V klidu jsem si ve trošce zbývajícího času před zkouškovým obdobím přečetl něco ze zadané literatury, kterou jsem si musel občas převádět do roviny humoru, abych ji vůbec mohl přečíst, aniž bych se zbláznil, prolistoval jsem si příručky k dějinám filosofie a vyrazil na zkoušku. Tam se zjistilo, že memorovat nestačí, což ovšem mělo jen ten efekt, že kolegové, kteří neměli to štěstí, aby si zafilosofovali jinde, museli přijít dvakrát či třikrát.
Dnes však mám to nejhorší na religionistice za sebou, myšlenková prázdnota, která se přede mnou otevřela na filosofických kurzech, mě děsí. A ten děs je o to horší, že objevuji (inspirován z mimofilosofických zdrojů) spoustu zajímavých filosofických témat, jimiž by mělo smysl se zabývat, o nichž však nic nevím, neboť mi tu o nich nikdo nic neřekl, a do nichž velmi problematicky pronikám, protože myšlenková prázdnota, jíž se musím zabývat alespoň tolik, aby mě nezájem o ní nepřivedl k nucenému ukončení studia, mě stojí jistý čas, a na smysluplnější věci tak zbývá jen ten záchod, tramvaj a autobus.
Naznačil jsem, že existují výjimky. Ale je tu také jeden fakt ukazující děsivou pravdu v mém nářku. Tímto faktem je loňský prvák, který tu naříkával nad stejnými problémy. Už dlouho jsem jej neviděl. Asi si našel příjemnější způsoby jak ztrácet čas. Věnuje mu svůj nářek, prosím všechny, kdo dočtete až sem, abyste Zeď nářků zaplavili kritikami na mou osobu, souhlasy, nadávkami i pochvalami. Zkrátka abyste se vyjádřili. Protože jestli jste všichni spokojení, nebo je vám to celé putna, tak už mi skutečně nezbývá nic jiného než blázinec.


dotohotinicnení  naříkal dne   19. 11. 2001, 17:42:

pro no name: no to nevime,ale onehda prisel s tim, ze byl diteti na tridni schuzce...


Bára  naříkal dne   19. 11. 2001, 23:18:

Ahoj Milane, každopádně ale nemůžeš popřít,že ses na katedře naučil vyjadřovat se na spoustě řádek, abys splnil předepsanou délku textu. Zkus totéž říct v pár větách a určitě si Tvůj nářek přečte víc lidí a budou na něj reagovat. A nevěš hlavu, třeba to nebude tak zlý.
PS: Ve slově \"pilně\" se píše měkký \"i\".On je sice důležitější obsah, ale údernej text by měl mít i formu:-)


MP  naříkal dne   20. 11. 2001, 13:09:

Zlomky předsokratiků při dlouhém ranním vymočení, rané Platonovy dialogy při čištění zubů, jeho pozdní dialogy při hledání čistých ponožek. Aristotela dvakrát u snídaně, pro dobré trávení skousnout rovněž jednoho Augustina. Akvinského s čerstvými novinami. Atd., atp. K obědu Descartesa, ke kávě Hegela, k pivu Kanta. A Marquarda? Toho jedině ve sprše. Kolega JV rovněž halasně dodává, že málo co se vyrovná dobře nabroušenému Lockovi při večerním holení nohou, ale to ať každý posoudí sám... Tudy vede cesta, kolego Fujdo. Zůstane ti ještě spousta spousta přespousta krásných dní na \"tvůrčí, svobodnou a kritickou činnost\" (parafrázuji). Kupříkladu na to již zmiňované vyměšování.


Eva  naříkal dne   20. 11. 2001, 14:35:

Něco k rákosové chajdě: osvětlena magickým světlem zevnitř má lákat vědomostíchtivé studenty, onen černý kubus jako vchod má funkci podobnou. Skrze \"rákos\" je prý ven vidět jen velice málo. Proč taky, když mají studenti studovat a ne lelkovat. Tak mě napadá, že tvůrci nové MZK měli úplně jiné smýšlení. Pozorný divák na červeným cosi vždycky spatří množství mrtvých ptáků, kteří prostě narazili. Ale kdyby tam byl rákos, nezaháleli by studenti oplákáváním zmasakrovaného ptactva.


okulárcentristický purista  naříkal dne   20. 11. 2001, 15:01:

Dnes ráno krátce po šesté jsem jel tramvají a když se chystám vystupovat, koho to nevidím...pana docenta (profesora) Zouhara s relativně objemným zavazadlem. Vrtalo mi chvíli hlavou, proč jsme oba tak brzo vzhůru. A už mi to nevrtá:). Díky katedrovému bloku je vše vyřešeno, takže si můžu spokojeně říct: Byl jsem při tom:) Hurá!!!


no name  naříkal dne   20. 11. 2001, 19:49:

Proč? Proč jsou Ti nejlepší chlapi vždycky zadaní a mají děti? Vždyť ten Brázda vypadá v té modré mikině tak skvěle.


Mirek Filip  naříkal dne   21. 11. 2001, 16:14:

Ahoj Milane, chci jenom rict, ze na katedre, kde je vyuka zakladnich predmetu postavena na vykladu jednotlivych etap dejin filozofie, nemuzes asi nalezt co hledas. Jasne, souhlasim, s tim, ze prvni rok, tj. antika a krestanstvi, byla normalni nalejvarna /mozna aby bylo cim uderit pri postupove zkousce/, od renesance to uz ale je mnohem zajimavejsi. Spis mi vadi konkretnejsi veci jako treba hodne blizky obsah dejin spolecnosti a filozofie dejin, kterezto kurzy by se daly sfouknout za kratsi dobu, protoze clovek nemusi slyset totez ze stejneho pohledu dvakrat.
Opacny pristup zalozeny na seminarich, kde se probiraji detailnejsi problemy a temata zas nese opacny riziko, ze clovek pres znalost vsech moznych vychytavek muze mit snadno gulas v zakladnich vecech. Pokud se to neprihodi, pak je tenhle pristup samozrejme lepsi. Ale opakuju, tady ho nehledej.
Ted si uvedomuju, ze nepisu interpunkci, diky reflexu z psani mailu. Ale už se mi to nechce přepisovat, tak se omlouvám.


coli  naříkal dne   21. 11. 2001, 18:58:

Nezbývá, než obrátit svůj nářek zpět ke zdi. My o vlku, a vlk za vlkem.


V.N.  naříkal dne   22. 11. 2001, 09:48:

ad Milan, 19.11: nemyslím si, že by 2x dr. Brázda na něco rezignoval. Právě jeho kurzy nabízí, podle mého názoru, prostor pro diskuzi, odkazy na literaturu etc. Tedy to co ty postrádáš, jestli to správně chápu. K tomu, aby člověk mohl \"smysluplně\" provozovat filosofii a ne jen planě plkat je nezbytná znalost dějin fil., ano je to nalívárna, s tím souhlasím. Myslím si, že člověk musí pracovat hlavně sám a ne se přílišně spoléhat na své lektory. To co jsem napsal ovšem neznamená, že jsem se situací na katedře spokojen. Někteří kantoři se chovají dost arogantně, s tím se asi setkal každý.


radovan chladek  naříkal dne   22. 11. 2001, 13:41:

reakce na narek ze dne 20.11.01 - slo o jakysi utok na architekty spojeny s kritikou reseni vnitrniho dvora fakulty - co to je za nesmysly?i na fakulte architektury se prednasi /mimochodem v ponekud trapne historizujici budove/ o \"perfektnim minimaci\", kterej se prave realizuje na filosoficke fakulte. nezlobte se, ale kritika architektu za takovou hovadinu, jako jsou zarivky ve vysi kolen, prijde mi ponekud podivna. a ze se vam to nelibi?, ale architektura se nemusi libit,\"libit se musi jen devka, za tu se plati\".


Tomas Havlin  naříkal dne   22. 11. 2001, 14:03:

Ja bych narikat nechtel, chtel bych upozornit. A to, ze 6.12. prednasi v Bratislave Jurgen Habermas, a co vic, je duvod se domnivat, ze ve slovenstine. Prednaska se totiz nejmenuje Multikulturalism in der Europa (snad to pisu spravne), ale Multikulturalizmus v Europe..:) Mno, kdyz nenarikam, tak aspon apeluji a to na vyucujici, kteri si ve stredu delaji ruzne prezence (ano, vy docente Krobe), aby je treba nedelali, protoze pak by mi to mohlo nakonec haprovat..


Milan Fujda  naříkal dne   26. 11. 2001, 12:38:

Ad V.N. Jistě, Brázda je skvělej. Přesto ale myslím, že na to, že studenti (alespoň jejich většina) budou něco dělat, rezignoval. Budiž mu dík za to, že jej to nedohnalo k tomu, aby začal semináře dělat jinak, než je dělá.
Co na to pan Brázda? Rezignoval jste nebo ne?
Mimochodem, ta interpunkce mi také dělá potíže. Neměli bychom začít hledat lék na tuhle internetovou nemoc?
A ještě něco. Jak jsem naznačil, nemyslím si, že dějinný přístup k výuce filosofie je sám o sobě špatný (i když přesnější je asi tvrzení, že i tento špatný způsob se dá dělat podnětně). Jde mi spíše o styl. Příliš často je nám, zdá se mi, předkládán jakýsi přehled, z něhož nic nevyplývá. Snad by bylo lepší zaměřit se vždy na pár důležitých problémů a ty na seminářích traktovat. Zbytek si vždycky můžem přečíst v těch příručkách.
I když i to má své meze. Když na mě někdo přijde s nějakou metafyzikou, tak mi fakt skáčou péra z hlavy. Co vy na toto: Filosofie se zrodila z \"popření rozumnosti\" tradice. Neměla by svou tradici ctít především v tom, že ji dokáže odvrhnout, když ji uzná \"nerozumnou\"?


Milan Fujda  naříkal dne   26. 11. 2001, 12:48:

A pro slečnu Báru. Zdá se, že jste buď velká optimistka, nebo jste již propadla apatii. Nu což.
Ale spíš, než že jsem se naučil psát dlouhé texty na filosofii bych řekl, že jsem se ještě stále nenaučil psát dost krátké na religionistice. Mám s tím problémy, ale snažím se na sobě pracovat. Né vždy, jak vidno, jsem však úspěšný.
A nemohla by být lépe odhalena vaše totožnost? Pokud se známe, pak se omlouvám, jména obyčejně zapomínám ve chvíli, kdy dozní jejich vyřčení.


rejpalis formalis  naříkal dne   26. 11. 2001, 16:47:

Ad M. F.: interpunkce není totéž co diakritika. Co ti vlastně dělá potíže? Ona přesnost ve vyjadřovaní také něco naznačuje, byť to vypadá nemístně pedantsky. Aneb než se rozlétneme k výšinám, je dobré si pečlivě pročísnout křídla.


MF  naříkal dne   28. 11. 2001, 09:33:

Pardón. Samozřejmě jsem myslel \"dikritika\". Děkuji, rejpalis formalis.


A.L.T.  naříkal dne   28. 11. 2001, 21:42:

Mě se tu líbí.


JV.  naříkal dne   30. 11. 2001, 11:08:

Jelikož zeď je jediné místo, kde mohu pravdivě popsat některé události neb do bloku psát mohou jen vyvolení, podělím se s vámí opět o několik zážitků. Takže, obdobně jako v předcházejících vstupech se nejdná o nářek. Doc.Krob již v bloku naznačil jisté události, které se odehráli na jednom mejdánku. Alibisticky se v poslední větě kryje proti jakýmkoliv dalším zprávám z této skutečně velmi povedené akce. Přesto si neodpustím, abych pár drbů nepřidal. (Ostatně je to ta nejhezčí tradice, kterou naše katedra udržuje, jak by řekl jeden náš profesor. Německy to parafrázovat nebudu.)
Prof. Materna skutečně vrzal jako za mlada, a poprávu byl oceněn dlohotrvajícím potleskem. Ovšem ani doc. Krob nepřišel zkrátka, neboť, byť se neustále dovolává své plachosti a stydlivosti, ztělesnil v druhé divadelní hře hlavní roli -Popolušku. Tato hra, která se stává téměř neodmyslitelnou součástí jednotlivých mejdanů opět dosáhla svého cíle. To je, pobavila. Doc. Krob rovněž smlčel, že celý kumbál mu zazpíval, když se připíjelo na jeho narozeniny. A skutečně zpívali všichni.Předpokládám, že sousedi si nepřišli stěžovat jen proto, že nás bylo tolik. Pravda první polibek od gratulujících studentek nedostal on, ale prof. Materna, který se vrhnul přeci jen o něco rychleji v ústrety blahopřející \"paní domácí\". Dále, vidět trsat kantory na Jamese Browna atd., byl skutečně fantastický zážitek. Klobouk dolů před vámi mladšími kolegy studenty, to se nám teda nikdy nepodařilo. Proto doporučuji pořádat další takové akce. Zvěte kantory a nenechte se odradit tím, že se budou tvářit jako že nechtějí.Chtějí a jak. Jen se nechávají rádi prosit. Vzkaz kočovné filosofické divadelní společnosti: \"Dejte větší roli doc. Krobovi a prof. Maternovi!\"


Sun Ra  naříkal dne   30. 11. 2001, 14:31:

Myslím, že chtivost a lačnost všech pedagogů po besídkách není tak mocná, jak slibuje předcházející pisatel-večírku velebitel. Léta běží a vzrůstá zalíbení v nočním klidu pracovny, v tichém ťukání klávesnice, jemném škrábání pera po papíře, rozmarném listování v domácí knihovně či v poklidném muzicírování. Rej hlučných večírků proniká k uším domestikovaných badatelů jen vzdáleně a již neláká mocně a neodolatelně jako hlas Sirén. Nechť se činí nová směna a plní svůj pohár marnosti. Mocný Sun Ra již zůstává chladný vůči svodům besídkového a večírkového světa. Není ho více.


Bára  naříkal dne   30. 11. 2001, 22:42:

Vzkaz pro Milana z 26.11.
Ahoj Milane, ne nepropadla jsem apatii,jsem teprv v druhaku:),jen si myslím, že Ty celou situaci bereš přespříliš tragicky. Chceš řešit pár důležitých problémů a zjevně si neuvědomuješ, že každý předmět má takových problémů hrozně moc. Podle jakých kritérií by se měly vybírat? A kdo? Stejní lidi, na než si Ty tak vehementně stěžuješ?
Katedra Tě přece má zasvětit do celkové problematiky, dílčí části jsou potom věcí každého studenta individuálně. A nepochybuju o tom, že když budeš potřebovat, kdokoli z povolaných si s Tebou určitě rád splkne mimo osnovy. (Nebo chceš strávit ve škole celý život, aby se to stihlo?)
Jo a na závěr, jmenuju se Barbora Koudelková a nevím, jestli se známe. Ale jestli Ty zapomínáš všechna jména, tak by sis mě asi stejně nepamatoval:)


coli  naříkal dne   01. 12. 2001, 14:53:

Generation Y


Jakub  naříkal dne   01. 12. 2001, 14:57:

Není vlastně na co naříkat, jelikož doc. J. K. se vlastně zasadil o takřka celosvětovou popularizaci mé osoby na webu. Doufám však, že se tento fakt odrazí i na pozitivním hodnocení v kurzu Ontologie II, kde je jednou z podmínek pro získání zápočtu veřejná prezentace přípravy. Potom nebudu vyžadovat ani proplacení autorských práv. Každopádně je potěšující, že J. K. naše práce skutečně čte, když už je každý týden svědomitě píšem.


Pumprlik  naříkal dne   02. 12. 2001, 19:35:

Nemohly by se zverejnit terminy statnic jeste pred vanocema?


\"kolega r.ch.\"  naříkal dne   03. 12. 2001, 11:22:

-asi se opravdu nechapeme. jinak si totiz nedovedu vysvetlit tak fatalni rozpor v nasem mysleni. nenohu a ani nechci nikomu brat jeho nazory, zaroven se vsak nedovedu zbavit silneho pocitu -zklamani. samozrejme netvrdim, ze po vecerech pobiham po dvore fakulty a vychutnavan slastne pocity pramenici z oslneni bodovymi svitidly, ale uprimne -tento detail nemuze prevazit dobry pocit z celkoveho vyrazu nove budovy a upravy dvoru. osobne pocituji spis vdecnost za projev \'osvicenosti investora\' a -mozna jsem precitlively- zacinam mit silnou averzi vuci tomu hnidopisstvi prameniciho nejspise z dnesniho stavu teto spolecnosti -averzi k prevladajicim tendencim vsimat si pouze a jen toho spatneho, snazit se za kazdou cenu o kritiku a pomalu uz ani nevidet to dobre kolem sebe.jinymi slovy -jestlize je v dnesni dobe IN byt negativni, videt jen to spatne, proc se nenarika na skutecne svinstvo, proc se nekritizuje treba spalicek? a nebo je snad dokonce spalicek dobry, protoze tam urcite na dlazbe nikdo neupadne, a navic jsou tam i krasny veliky eskalatory, co tak bezpecne pohybuji nasimi lynymi, tlustymi, zakrnujicimi tely?


J.V.  naříkal dne   03. 12. 2001, 12:39:

Odpověď doc. Krobovi. Neřekl jsem, že blok není otevřený pro vstupy ostatních. Souhlasím s tím, že je to spíš z již vámi zmiňovaných důvodů atd.. Avšak moje konstatování znělo: \"Jelikož zeď je jediné místo, kde mohu PRAVDIVĚ popsat některé události neb do bloku mohou psát jen vyvolení...\". Mé konstatování bylo vázáno na vámi psaný text v bloku, kde jste popisoval některé události z mejdanu. Váš text končí slovy: \"Pokud se o této akci dočtete ještě někde jinde, budou to určitě výmysly...\" Co z toho plyne, 1)bylo zřejmé, že v bloku se můj komentář neujme. 2)Jediné místo, které mi zbylo, byla zeď. 3)Neplyne z toho, že by blok nebyl otevřený ostatním. Ale, mnoho povolaných málo VYYVOLENÝCH. Čili blok je otevřený avšak jen pro některé zprávy (S čímž ovšem souhlasím. Pro nezasvěceného čtenáře, toto není emocionální polemika jenom licitování o některých výrocích) 5)Můj nářek se týkal pouze jednoho jediného případu.
Ad) Sun Ra, budeteli mít milí studenti pocit, že Sun Ra již nechce více býti rušen ze svého pracovního klidu, zajděte se podívat na jednu z jeho inkarnací 14.12. do Maxima na koncert. Uvidíte co znamená, že zájmu o kalbu \"není ho více\".


Milan Fujda  naříkal dne   03. 12. 2001, 12:58:

Pro Baru a další - věc: problémy katedry.
Vyjadřuji se skutečně tak nejasně? Nejde o to, že se nestihne všechno, ale o to, že se možná stíhá to, co by se stíhat nemuselo a nestíhá to, co by se stíhat mohlo (mělo?). Skutečně by se ty dějiny nedaly stihnout v menším množství kurzů - jen přehledových, aby se s námi pánové profesoři atd. mohli v dalších dělit o problémy, na něž sami soustřeďují svou pozornost? A to nějakou více konfrontační formou? Podobně jako třeba doc. Brázda? Bylo by od věci se trochu inspirovat některými učebními metodami FSS?


r.ch.  naříkal dne   03. 12. 2001, 14:40:

reakce na reakci reakce doc. korba: ad I. ackoli uznavam, ze bodove osvetleni neni ani mne moc prijemne, nemohu rict, ze bych vubec nic nevidel, a byla mi tim upirana moznost kochat se pohledem na novou budovu i v pozdnich hodinach. mate-li vsak tyto zrakove problemy, stale se muzete kochat ve dne, i to je zazitek.. ad II. archiv bloku jsem si prosel, samozrejme mate pravdu, moje chyba. ad III. zde uz bohuzel opet nemohu souhlasit -vzdyt kde jinde by se melo upozornovat na takove projevy arogance a spiny, jakou je napriklad spalicek?/krom fak. architektury, samozrejme/ mimo jine, spalicek jsem uvedl pouze jako nazorny priklad. myslim, ze jsou objektivne dulezitejsi veci, na ktere by se melo na strankach katedry filosofie upozornovat, nez jsou nova svetylka na dvorecku. to ovsem neznamena, ze prave v katedrovem bloku, to mate pravdu. mnohem vic me vsak znepokojuje pocit, ktery mam z posledniho bodu- pocit, ze vas ty svetylka a dlazba stvou opravdu vic, nez treba prave ten spalicek. muzete me, prosim, vyvezt z omylu?


Bára  naříkal dne   03. 12. 2001, 21:00:

Pro Milana z 3.12
Ne, Milane, vyjadřuješ se jasně. Ale snaž se pochopit, že prostě nemůžeš stavět železné konstrukce na hliněných základech. Pak Ti totiž ten krásnej filosofickej dům celej spadne.


Petr V.  naříkal dne   03. 12. 2001, 21:46:

Ohledne stiznosti na katedru - nechci se stavet do role nejakeho svetobeznika, ale prece jen jsem uz par oboru prosel (5). Ze svych zkusenosti muzu rict, ze otevrenost teto katedry je neco unikatniho. Pozna to kazdy, kdo sem prestoupi z jinych oboru, pozna to ten, kdo si treba jen ze zajimavosti probrowzda tenhle web...

A ohledne podnetnych diskusi - ano, jiste pekna vec. Ale kazdy, kdo zazil pritomnost treba jen jedineho dezintegrijiciho prvku v hodine, ktera je otevrena diskusi (ano, kolegove z druheho rocniku, myslim ono individuum na Ontologii II) - ten vi, v co se takova hodina muze zmenit. Je tohle skutecne to podnetne, po cem nekteri volaji?


dotohotinicnení  naříkal dne   04. 12. 2001, 22:01:

no s tím individuem máš pravdu...ale doc. Krob , kterýmu se cukají koutky je v hodině i mimo ni rovněž rarita
:-)))))


sklamaná študentka  naříkal dne   05. 12. 2001, 08:38:

A čo takto aj nejaké iné štipendia než frankofónne? Čo všetci tí študenti, čo po francúzsky nevedia ani ceknúť, ale chceli by sa pozrieť do sveta? Prečo sa naša katedra neorientuje aj inam než na Francúzsko.


Hezkyyyyyy  naříkal dne   05. 12. 2001, 09:37:

No, tak ta rychlost zverejneni terminu byla fakt neuveritelna. Diky a pardon, ze tohle neni narek.


Spermon  naříkal dne   07. 12. 2001, 10:32:

(Ad diskuse J.P. a J.K o barvách a orgasmech) Prosím Vás, jak může být orgasmus - tedy podle mého laického soudu psychosomatický stav - barevný? Nenadužívejme ve filozofických diskusích metafory.


Oragasmatron  naříkal dne   07. 12. 2001, 10:48:

Ad Spermoň: Proč by nemohl být orgasmus barevný? Ve smyslu: trtkati až do alelujá, až z toho jsou (iluzorní) vizuální nebo audiální počitky. A navíc u etiků člověk nikdy neví ... Chci říct, člověk někdy vidí rudě i z mnohem banálnějších příčin, než je dobře upečený orgáč.


Milan  naříkal dne   07. 12. 2001, 18:46:

Báro, chceš snad říci, že metafyzika prováděná po nejdelší (časový) úsek dějin filosofie, a způsob, jímž byla prováděna, poskytuje nějaké \"železné\" základy pro filosofii?
Jediný způsob, jak pěstovat dějiny filosofie je něco jako \"archeologie\" myšlení - objasnění toho, jak jsme se dostali tam, kde jsme a o čem tedy, a jak, nám toto zakotvení v tradici dovoluje hovořit, a jak je eventuelně možné hovořit o něčem jiném. Takto jsou dějiny filosofi: a) nadmíru důležité, b) jedině možné, c) vše ostatní je ztráta času.


Vlastik  naříkal dne   08. 12. 2001, 22:34:

ad milan 3. a 7. 12:
Milane, můžes jen načrtnout vizi, jak zkrátit výuku dějin filosofie? Nevím jak vy, ale my jsme toho moc nestihli. Souhlasim s doc. K. v tom, že provozování \"filosofie\" bez znalostí jejích dějin je blábol. Sám jsem toho byl nesčetněkrát svědkem. Cesta metafyziky až po velkého Kanta možná nikam nevedla, ale díky ní poznal velký K. kudy nelze.
Nevím přesně, které \"metody FSS\" máš na mysli, ale přístup některých vyučujících FSS mi nahání hrůzu. To je ovšem jen můj názor.


Milan  naříkal dne   10. 12. 2001, 13:01:

No, možností je několik. Asi nejlepší by podle mého názoru bylo místo provozování dějin postav provozovat dějiny problémů. To znamená rozvrhnout kurzy podle problémových okruhů a sledovat vývoj kladení otázek k tomu určitému problému a rozebírat způsoby řešení a diskutovat o nich.
Metodami FSS myslím toto: během kurzu, jak jsem jeho průběh nastínil, nelze počítat s tím, že by student přečetl vše, co se týká daného tématu. To by se řešilo tím, že by přednášející vybral reprezentativní okruh textů podle jednotlivých přednášek, a tyto texty by a)uvedly do problematiky a způsobu náhledu na problematiku v určitém filosofickém kontextu (období či směru), b)by byly podkladem pro interaktivní pojetí semináře. Jinými slovy, mohly by pomoci zajistit, aby seminář byl skutečně seminářem, místo toho, aby se tak jen jmenoval. Výhodou takto daného souboru textů - všem společného - by bylo to, že by všichni vycházeli při diskusi z jednoho bodu.
Samozřejmě by takto strukturovaný kurz filosofie mohl být doplněn přednáškami, a to buď tak, že by se jednotlivé kurzy skládaly z přednášek i seminářů, nebo tak, že některým nepřehlédnutelným postavám - jako zmíněný pan Kant - by byl věnován samostatný přednáškový cyklus (jako jej vede prof. Horyna). Samozřejmě ono \"nebo\" v předcházející větě nemusí být zcela disjunktivní.
Mimochodem, jsem rád, že se do diskuse zapojil někdo nový. (Alespoň myslím). Jen houšť.


Milan  naříkal dne   10. 12. 2001, 13:47:

Ještě jsem zapoměl to zdůvodnit.
1) Lze předpokládat, že takto systematicky pojaté kurzy by spíše než zde provozované dějiny vedli k rozvoji filosofického myšlení studentů.
2) Chce-li se filosof zabývat jakýmkoliv problémem, musí se zabývat dějinami jeho kladení a řešení. Proto by výše zmíněným způsobem stavěné kurzy pomohly studentům v rozvíjení vlastního systematického uvažování o problémech a velmi jim ulehčily práci. V dějinách, jak jsou zde provozovány se ony problémy víceméně rozplynou do jakési skoro-nicoty, a ničemu se tím nepomůže.
3) Student by se v problémech lépe orientoval a dostával by i silnější impulzy, jež by mu pomáhaly směrovat jeho vlastní filosofické zájmy. Zde prováděné dějiny jej vedou spíše k tomu, že se zabývá tak ledabile vším, ničím pořádně, a pokud nebyl nějakým konkrétnějším způsobem orientovaný už před vstupem na tuto půdu, dá se očekávat, že s touto orientovaností bude mít problémy až dokonce.
4) Studenti by jasněji viděli, že filosofie je něco jiného než plkání, více by je studium bavilo a nepropadali by zoufalství.
5) Na základě toho, co bylo řečeno, se odvažuji tvrdit, že takto \"vychovávaní\" studenti by byli pro jakoukoliv intelektuální práci mnohem použitelnější než mohou být po absolvování zdejších dějin. Také proto, že by dokázali mnohem systematičtěji uvažovat a nebyli by - v případě, že by se někde zabývali filosofií - odkázáni na to, aby se zabývali jen tím, co kdo, kdy, kde a proč řekl, ale měli by mnohem lepší průpravu k tomu, aby sami něco nosného vymysleli.


maja  naříkal dne   10. 12. 2001, 20:45:

jak se dostanu na hovory s?


Petr  naříkal dne   12. 12. 2001, 10:32:

Milane, nevím nakolik máš zkušenosti s FSS, ale podle mého soudu se tebou nastíněný styl výuky mnohdy mění v běhání ze studovny do studovny, zběsilé shánění textů, jejich čtení na poslední chvíli (pochopitelně bez zamyšlení a skutečného porozumění), jejich následné zpracovávání je neméně zběsilé a nesystematické.
Zahlcenost \"impulzy\" dosahuje často takové míry, že se z impulzů stávají škoy a student je pak jen rád, když se může věnovat čemukoli jinému, než tomu kterému předmětu.
Vrcholem nesmyslnosti je pak opakované probírání týhž problémů znovu a znovu, jen pod jinými názvy.


Vlastik Nečas  naříkal dne   13. 12. 2001, 09:40:

Byli jste na veřejném setkání s děkanem? Taky máte pocit, že o avizovaném hlavním bodu(turniketech) nebylo řečeno téměř nic? V diskusi zaznělo něco jako postesknutí nad nezájmem studentů o dění na fakultě. Není se čemu divit, o věcech které se studentů přímo dotýkají (turnikety) bylo již rozhodnuto nebo jsou označeny za \"marginální\". Uznávám, grantová politika FF je jistě důležitější, ale to si snad mají zaměstnanci vyřešit mezi sebou. 90% z přítomných byli studenti FF a o tom kvůli čemu přišli nebylo řečeno skoro nic. Otázky směřující k turniketům byly buďto zahrány do autu nebo nezodpovězeny (viz. otázka doc.Bělky zda již bylo definitivně rozhodnuto. Asi ano...). Akce turnikety mi stále připadá konspirativní a pan děkan mě rozhodně nepřesvědčil o opaku. Paralely k semaforům nebo menze byly spíše výsměchem, ale rozhodně ne argumentem. Nesdílím děkanův \"pocit\", že nejde o porušení akademických svobod a nejsem sám. jako jediný způsob protestu se jeví petice, to mi ovšem připadá nedůstojné. Ti spolužáci, kteří se nezúčastnili s odůvodněním \"stejně nic nezměním\" měli asi pravdu, to mě ovšem mrzí dvojnásob.


tazatel  naříkal dne   13. 12. 2001, 13:06:

Kde jsou na IS ty stipendia? A je tam neco pro arabisty?


jokr  odpověděl dne   13. 12. 2001, 14:55:

Jsou na té debilní vývěsce IS. Jsou ale jen pro absolventy PGS. Pro arabisty mi nic nepřišlo.


Milan  naříkal dne   14. 12. 2001, 02:24:

Petře, nevím, co myslíš probíráním stejných problémů znovu a znovu. Taková interpretace toho, co jsem napsal, snad není ani možná (ač samozřejmě hranice mezi různými problémy nejsou tak jasně vymezezitelné, aby nebylo možno se jich dotknout vícekrát - ale je stejný problém ze dvou různých úhlů pohledu a v jiném kontextu ještě identickým problémem?).
Zkušenost s FSS mám přes své kolegy z kolejí - sociology, \"sociální pracovníky\" - a ti měli často texty k přednáškám, pakliže to nebyly celé publikace, dokonce připravené vyučujícím - jen si je zkopírovat. Stejně tak doc. Lužný připravil soubor textů k Sociologii náboženství a nechal jej ve studovně, takže nebylo nic snazšího než jej okopírovat. V rámci kurzu Úvod do religionistiky jsme si zadané texty museli shánět sami - a kromě čtení psát také konspekty, jež jsme museli odevzdávat několik dní před seminářem - a nebyl s tím nejmenší problém. Záležitost s konspekty je také odpovědí na možnost pozorného a kritického čtení textů.
Samozřejmě je tu také otázka míry - odevzdávat každý týden konspekty na pět různých seminářů by asi nebylo možné. Ale snad není nesmyslné předpokládat, že jeden přednášející ví alespoň rámcově, co dělá jiný? Katedra musí přeci mít jistou koncepci, v níž má každý přednášející sice volné pole působnosti, avšak v jistých mezích umožňujících její plnění!?


Marek Picha  naříkal dne   17. 12. 2001, 11:52:

Jakýmsi nedopatřením jsem na vánoční besídce pozbyl šálu. Prosím nálezce pletené černobílé věci, co vypadá jako hypertrofovaný čárový kód, aby byl tak laskav a tento módní výstřelek mi vrátil. Předem velmi děkuji.


muff  naříkal dne   20. 12. 2001, 13:03:

Jen několik poznámek ohledně turniketů, kamerového systému a důvěry na fakultě.
Jako účastník shromáždění akademické obce jsem jasně slyšel pana děkana říci, že kamery budou v provozu pouze v noci. Dnes však, jak se zdá, zaznamenávají dění na fakultě i ve dne. Slyšíme tedy špatně my (akademická obec) nebo nemluví pravdu pan děkan? Už z tohoto je zřejmé, že důvěra akademické veřejnosti musí být podlomena. Jen čekám, zda se z tohoto rozporu vyvodí nějaké závěry nebo to prostě jen vyšumí do ztracena.


A.K.deMig  naříkal dne   29. 12. 2001, 13:48:

Mimo mísu:MF DNES, 29.12.2001, sešit C, str.7, koláž Davida Černého \"ZMAŘENÝ NÁPAD. V roce 1996 navrhoval David Černý položit přes budovy WTC letadlovou loď a vytvořit tak písmeno pí. Nyní ho mrzí, že mu záměr zmařili \"performeři ze Středního východu\".


ofous  naříkal dne   29. 12. 2001, 13:49:

legrace