Na úvodní stranu    
Na úvodní stranu Evropský strukturální fondPortál Evropské unieMinisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy
O projektu
Připravované akce
Proběhlé akce
Výsledky & výstupy
Pro studenty
Kurzy
Knihovna
Lidé & kontakty
Partneři projektu
Ústav
pedagogických
věd

Filozofické fakulty Masarykovy univerzity
Kontakt:
Mapa serveru
Vyhledávání

Nastavit jako výchozí stránku
Přidat mezi Oblíbené


Vytvořilo:
Centrum biostatistiky a analýz
Webdesign:

Knihovna

Prezenční knihovna

Erudovaná vědecká práce stojí v prvé řadě na studiu odborné literatury. Pro zvýšení teoretické citlivosti se ve výzkumu počítá s nákupem české a cizojazyčné literatury, která se věnuje kvalitativnímu výzkumu. Během dvou let trvání projektu tak vznikne unikátní fond knih, jež bude k dispozici studentům Ústavu pedagogických věd. Díky umístění fondu do prostor knihovny Filozofické fakulty jsou knihy dostupné všem zájemcům.

Přístup do katalogu knihovny FF

Seznam knih v anglickém jazyce:

Action research: living theory. London: SAGE Publications, 2006.
Atkinson Paul (ed.). Handbook of ethnography. London: SAGE Publications, 2001.
Atkinson, Paul. Interactionism: an essay in sociological amnesia. London: SAGE Publications, 2003.
Atkinson, Robert. The life story interview. Thousand Oaks: SAGE Publications, 1998.
Bruce Thompson (ed.). Score reliability: contemporary thinking on reliability issues. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2003.
Burton, Diana. Practitioner research for teachers. London; Paul Chapman publishing, 2005.
Coleman Mariance, Ann R. J. (eds.). Briggs Research methods in educational leadership and management. London: SAGE Publications, 2003.
Crossley, Nick. Intersubjectivity: the fabric of social becoming. London: SAGE Publications, 1996.
Denzin Norman K., Lincoln Yvonna S. (eds.). Strategies of qualitative inquiry. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2003.
Denzin Norman K., Lincoln Yvonna S. (eds.). The landscape of qualitative research: theories and issues. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2003.
Flick, Uwe. An introduction to qualitative research. London: SAGE Publications, 2006.
Gibbs, John C. Moral development and reality: beyond the theories of Kohlberg and Hoffman. Thousand Oaks : SAGE Publications, 2003.
Giele Janet Z., Elder Glen H., Jr. (eds.). Methods of life course research: qualitative and quantitative approaches. Thousand Oaks: SAGE Publications, 1998.
Gott, Richard. Understanding and using scientific evidence: how to critically evaluate data. London: SAGE Publications, 2003.
Greene Sheila, Hogan Diane (eds.). Researching children's experience: methods and approaches. London: SAGE, 2005.
Hardy Melissa, Bryman Alan (eds.). Handbook of data analysis. London: Sage Publications, 2004.
Harrison, Michael I. Diagnosing organizations: methods, models, and processes. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2005.
Kelle Udo, Prein Gerald, Bird Katherine. Computer-aided qualitative data analysis: theory, methods and praktice. London: SAGE Publications, 1995.
Kirk, Jerome. Reliability and validity in qualitative research. Newbury Park: SAGE Publications, 1986.
Koshy, Valsa . Action research for improving practice: a practical guide. London: Paul Chapman publishing, 2005.
Lieblich Amia, Josselson Ruthellen (eds.). The narrative study of lives. Thousand Oaks: SAGE Publications, 1997.
Maxwell, Joseph A. Qualitative research design: an interactive approach. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2005.
Melanie Mauthner a kol. Ethics in qualitative research. London: SAGE Publications, 2002.
Miller, Robert L. Researching life stories and family historie. London: SAGE Publications, 2000.
Payne, Geoff . Key concepts in social research. London : SAGE Publications, c2004.
Lipsey, Mark W. Practical meta-analysis. Thousand Oaks : SAGE Publications, 2001.
Plummer, Ken. Documents of life 2: an invitation to a critical humanism. London: SAGE Publications, 2001.
Seale, Clive. The quality of qualitative research. London: SAGE Publications, 1999.
Silverman, David. Interpreting qualitative data: methods for analysing talk, text and interaction. London: SAGE Publications, 2001.
Stake, Robert E. Standards-based and responsive evaluation. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2004.
Steinar Kvale. Interviews: an introduction to qualitative research interviewing. Thousand Oaks: SAGE Publications, 1996.
Traub, Ross E. Reliability for the social sciences: theory and applications. Thousand Oaks: SAGE Publications, 1994.
Weitzman, Eben A. Computer programs for qualitative data analysis: a software sourcebook. London: SAGE Publications, 1995.
Weitzman, Eben A. Computer programs for qualitative data analysis: a software sourcebook. London: SAGE Publications, 1995.
Yin, Robert K. Applications of case study research. Thousand Oaks: Sage Publications, 2003.
Yin, Robert K. Case study research : design and methods. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2003.

Seznam knih v českém jazyce:

Aplikovaná sociální psychologie. Praha : Grada Publishing, 2001. 224 s. ISBN 8024701804
Bauman, Zygmunt. Svoboda. Praha : Argo, 2003. 126 s. ISBN 8072034324
Bauman, Zygmunt. Úvahy o postmoderní době. Praha : Sociologické nakladatelství, 2002. 165 s. ISBN 8086429113
Bauman, Zygmunt. Individualizovaná společnost. Praha : Mladá fronta, 2004. 290 s. ISBN 802041195X
Berger, Peter L. Pozvání do sociologie : humanistická perspektiva. Brno : Barrister & Principal, 2003. 194 s. ISBN 8085947900
Berger, Peter L. Sociální konstrukce reality : pojednání o sociologii vědění. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. 214 s. ISBN 8085959461
Bystřický, Jiří. Mediální diskurs postmoderny : k problematice fatálních strategií a seduktivních her narativních diskursů . Praha : Karolinum, 2001. 205 s. ISBN 8024602547
Descartes, René. Meditace o první filosofii: Námitky a autorovy odpovědi. Praha: Oikoymenh, 2003. 535 s. ISBN 807298084X
Disman, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele / 3. vyd. Praha : Karolinum, 2002. 374 s. ISBN 8024601397
Doležel, Lubomír. Heterocosmica : fikce a možné světy / Vyd. české 1. Praha: Karolinum, 2003. 311 s.ISBN 8024607352
Doležel, Lubomír. Identita literárního díla. Brno : Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2004. 66 s. ISBN 8085778394
Durkheim, Émile. Společenská dělba práce. Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 2004. 375 s.ISBN 8073250411
Fay, Brian. Současná filosofie sociálních věd : multikulturní přístup / Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002. 324 s. ISBN 8086429105
Ferjenčík, Ján. Úvod do metodologie psychologického výzkumu : jak zkoumat lidskou du?i / Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. 255 s. ISBN 8071783676
Filosofický slovník / 2. opr. a rozš. vyd.. Olomouc : Nakladatelství Olomouc, 1998. 463 s. ISBN 8071820644
Floss, Pavel. Architekti křestanského středověkého vědění. Praha : Vyšehrad, 2004. 444 s. ISBN 807021662X
Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido - edice pedagogické literatury, 2000. 207 s. ISBN 8085931796
Goffman, Ervíny. Stigma : poznámky k problému zvládání narušené identity. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. 167 s. ISBN 8086429210
Gräff, Christine. Koncentrativní pohybová terapie. Boskovice : Albert, 1999. 188 s. ISBN 8085834634
Hagege, Claude. Člověk a řeč : lingvistický příspěvek k humanitním vědám. Praha: Karolinum, 1998. 311 s. ISBN 8071843318
Hawkins, Peter. Supervize v pomáhajících profesích. Praha : Portál, 2004. 202 s. ISBN 8071787159
Hayes, Nicky. Psychologie týmové práce : strategie efektivního vedení týmů. Praha: Portál, 2005. 189 s. ISBN 8071789836
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Praha : Portál, 2005. 407 s. ISBN 8073670402
Hendl, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat : analýza a metaanalýza dat / Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. 583 s. ISBN 8071788201
Chalumeau, Jean-Luc. Přehled teorií umění. Praha : Portál, 2003. 122 s. ISBN 8071786632
James, William. Pragmatismus: nové jméno pro staré způsoby myšlení. Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 2003. 150 s. ISBN 8073250225
Janík, Tomáš. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno : Paido, 2005. 171 s. ISBN 8073150808
Katrňák, Tomáš. Odsouzeni k manuální práci : vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. Praha : Sociologické nakladatelství, 2004. 190 s. ISBN 8086429296
Keller, Jan. Dějiny klasické sociologie. Praha : Sociologické nakladatelství, 2005. 529 s. ISBN 8086429520
Krejčová, Věra (ed.). Aktuální témata výchovy a vzdělávání ve škole : texty pro studijní disciplínu Teorie výchovy. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005. 93 s. ISBN 8070413913
Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí : sborník z konference. Tišnov : Sdružení SCAN, 2002. 121 s. ISBN 8086620034
Kyriacou, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování.Praha : Portál, 2004. 155 s. ISBN 8071789658
McLuhan, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura : výbor z díla. Brno: Jota, 2000. 415 s. ISBN 8072171283
Meloun, Milan. Statistické zpracování experimentálních dat : v chemometrii, boimetrii, ekonometrii a v dalších oborech přírodních, technických a společenských věd / 2. vyd., V East Publishing, 1998. 839 s. ISBN 8072190032
Michel Foucault : politika a estetika. Praha : Dokořán, 2005. 198 s. ISBN 8073630206
Miller, William Ross. Motivační rozhovory : příprava lidí ke změně závislého chování. Ti?nov : Sdružení SCAN, 2003. 311 s. ISBN 8086620093
Miovský, Michal (ed.). Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku IV : vybrané aspekty teorie a praxe. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, 2005. 447 s. .ISBN 8024411598
Miovský, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha : Grada Publishing, 2006. 332 s. ISBN 8024713624
Miovský, Michal. Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku III : sborník z konference. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, 2004. 251 s. ISBN 8024409097
Morgan, David L. Ohniskové skupiny jako metoda kvalitativního výzkumu / Vyd. 1. Tišnov: Sdružení SCAN, 2001. 99 s. ISBN 8085834774
Murphy, Robert Francis. Umlčené tělo / Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství. 188 s. ISBN 8085850982
Musil, Libor. "Ráda bych Vám pomohla, ale--" : dilemata práce s klienty v organizacích. Brno : Marek Zeman, 2004. 243 s. ISBN 8090307019
Navrátil, Pavel. Teorie a metody sociální práce. Brno : Marek Zeman, 2001. 168 s. ISBN 8090307000
Otevřená minulost : autobiografická sociologie státního socialismu. Praha: Karolinum, 1999. 371 s. ISBN 8071847550
Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. 270 s. ISBN 8071845698
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2004. 380 s. ISBN 807178978X
Plháková, Alena. Učebnice obecné psychologie. Praha : Academia, 2004. 472 s. ISBN 8020010866
Pražská skupina školní etnografie. Psychický vývoj dítěte : od 1. do 5. třídy / Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005. 554 s. ISBN 802460924X
Prokop, Jiří. Škola a společnost v kritických teoriích druhé poloviny 20. století . Praha: Karolinum, 2005. 289 s. ISBN 8024610086
Průcha, Jan. Česko-anglický pedagogický slovník. Praha : ARSCI, 2005. 138 s. ISBN 8086078507
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2002. 481 s. ISBN 8071786314
Pupala, Branislav. Narcis vo výchove : pedagogické súvislosti individualizmu. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2004. 93 s. ISBN 8022408247
Rektořík, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru : základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha : Ekopress, 2001. 177 s. ISBN 8086119416
Ricoeur, Paul. Čas a vyprávění. Praha : Oikoymenh, 2002. 245 s. ISBN 8072980513
Schulz, Winfried. Analýza obsahu mediálních sdělení.Praha : Karolinum, 2004. 149 s. ISBN 8024608278
Silverman, David. Ako robit kvalitatívny výskum : praktická príručka. Bratislava: Ikar, 2005. 327 s. ISBN 8055109044
Slovník pedagogické metodologie. Brno : Paido - edice pedagogické literatury, 2005. 134 s. ISBN 8021038020
Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost. Praha : Academia, 2005. 647 s. ISBN 8020013474
Spinoza, Benedictus. Etika. Praha : Dybbuk, 2004. 285 s. ISBN 808686202X
Sternberg, Robert J. Kognitivní psychologie. Praha : Portál, 2002. 636 s. ISBN 8071783765
Strauss, Anselm. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie / Vyd. 1. Boskovice : Albert, 1999. 196 s. ISBN 808583460X
Svoboda, Mojmír. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2001. 791 s. ISBN 8071785458
šulová, Lenka. Raný psychický vývoj dítěte / Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2004. 247 s. ISBN 8024608774
Trapková, Ludmila. Rodinná terapie psychosomatických poruch. Praha: Portál, 2004. 227 s. ISBN 8071788899
Valenta, Josef. Učíme (se) komunikovat : metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno : AISIS, 2005. 207 s. ISBN 8023945149
Vaňková, Irena (ed.). Co na srdci, to na jazyku: kapitoly z kognitivní lingvistiky. Praha: Karolinum, 2005. 343 s. ISBN 8024609193
Vygotskij, Lev Semenovič. Psychologie myšlení a řeči. Praha: Portál, 2004. 135 s. ISBN 8071789437
Walterová, Eliška. Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Brno : Paido - edice pedagogické literatury, 2004. 295 s. ISBN 8073150832
žižlavský, Martin. Metodologie pro Sociální politiku a sociální práci. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2003. 142 s. ISBN 8021031107

Knihovna

Poslední úpravy: 22.12.2006 
     Nahoru TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY