Nacházíte se zde: CIT Internet Dohledová služba
Navigace

Fakultní služby


Univerzitní služby

 
Akce dokumentů

Dohledová služba

spravuje: Daniel MikšíkPoslední změna: Pátek 06.10.2017 21:51

Multimediální učebny

V případě problémů s technikou v multimediálních učebnách (MMU) lze požádat CIT o pomoc několika způsoby:

  • přijít osobně nebo poslat některého studenta nebo studentku do některé z kanceláří CIT;
  • zavolat z telefonního přístroje v učebně na servisní číslo techniků CIT: 1542.

Hovory na servisní linku 1542 jsou přesměrovány na aktuálně sloužícího technika (viz rozpis níže) a následně na služební mobil – proto při volání na servisní linku nechejte telefon dlouho zvonit!

V období výuky a ve zkouškovém období garantuje CIT přítomnost technika na fakultě

  • 7–20 hod. (po–čt),
  • 7–17 hod. (pá).
Dohledová služba pro MMU
pondělí Josef Habrovec – tel. 3723, budova J, Jaselská 18, 2.NP (vchod přes Gorkého 7)
úterý David Řikovský – tel. 4248, budova K, Veveří 28, 2.NP
středa Tomáš Najbert – tel. 5649, budova B1, A. Nováka 1, 3.NP
čtvrtek střídavě – tel. 1542
pátek střídavě – tel. 1542 (do 17 hod.)

Síť a servery

Od počátku prosince 2003 funguje na FF MU služba, která má zajistit funkčnost serverů a aktivních prvků sítě mimo běžnou pracovní dobu o víkendech a státních svátcích. Do služeb jsou zapojeni pracovníci CIT, k dispozici mají společný služební mobil: 777 478 082 – na toto číslo je možné ohlásit a popsat problém. Pro ohlášení problému je možné použít univerzální formulář nebo společný e-mailový kontakt cit@phil.muni.cz (ohlášení e-mailem funguje pochopitelně pouze tehdy, když funguje pošta). 

Dohledová služba byla zprovozněna proto, aby byl i o víkendech a státních svátcích zajištěn dohled na stav sítě a serverů, tedy aby v případě, že v té době dojde k nějakému závažnému problému, byla vzniklá situace řešena co nejdříve, ještě v průběhu víkendu resp. svátku, tedy aby funkčnost serverů a sítě byla v rámci možností co nejdříve obnovena a uživatelé měli zajištěn přístup k datům a službám sítě FF MU. Neznamená to ale, že by povinností techniků ve službě bylo být neustále dostupní, tedy nemusí na volání nebo SMS reagovat okamžitě; znamená to však, že začnou problém řešit v přiměřené době, která, podle okamžité situace, může být v rozmezí 1–3 hodin. Dohledová služba nemá charakter trvalého a okamžitého sledování stavu sítě a serverů a reakce na chybové stavy, ale spíše charakter příslužby (pohotovosti). Snahou CIT je zajistit co nejvyšší přístupnost k poskytovaným službám a uloženým datům v rámci sítě FF MU, ale nemá zdroje ani zázemí k tomu, aby dohled na stav sítě a serverů a řešení problémů mohla zajistit trvale, ani na to, aby v případě problémů služba reagovala okamžitě. Částečně nám v tom pomáhá automatický systém sledování stavu serverů a sítě, který na řadu problémů dokáže dohledovou službu upozornit.

Přístupový systém a zabezpečení budov

Přístup do budovy N na Janáčkově nám. a její zabezpečení řídí aplikace vyvinutá Ústavem výpočetní techniky MU. Dohledová služba je dostupná 24 hodin 7 dní v týdnu na telefonním čísle [54949] 6666, volat ji lze mj. přímo z interkomu před vstupem do budovy N.

 


Připomínky, náměty, upozornění na chyby nebo nedostatky oznamte prosím CIT.

 


Osobní nástroje