Západ není definován geograficky, je to určitý způsob myšlení a jednání
„Po zhroucení železné opony jsme rychle chtěli být součástí Západu. Spíše jsme ale jen napodobovali něco, o čem jsme si představovali,...
„Když maturant neuspěje ani u opravného termínu v září, stane se z něj zaseklý dospělý. Najednou je na vše sám – nemá učitele s dalšími informacemi, musí hledat práci a zjišťovat, jak se orientovat v životě, zatímco jeho kamarádi směřují na vysokou školu,“ říká v podcastu Artefakt Martin Majcík z Ústavu pedagogických věd FF MU. Problémům neúspěšných maturantů se dlouhodobě odborně věnuje.
Mgr. Martin Majcík, Ph.D., působí na Ústavu pedagogických věd FF MU. Odborně se mj. věnuje české vzdělávací politice – např. neúspěšným maturantům a maturantkám či nerovnostem ve vzdělávání. Je členem Národního institutu pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik (SYRI).
„Po zhroucení železné opony jsme rychle chtěli být součástí Západu. Spíše jsme ale jen napodobovali něco, o čem jsme si představovali,...
Hostem další epizody podcastu Artefakt byl doktorand Martin Ptáček z Psychologického ústavu FF MU. Mluvil o výzkumu mentálního...