Digitalizace proniká i do uměleckých oborů, což s sebou přináší nové koncepty kurátorství ve virtuálním kontextu. Iniciátorky online výstavy Amid Space(s) Erika Capová a Karolína Sedláková si kladly otázku, do jaké míry dokáže digitální umění vystavené online tvarovat naši vlastní realitu prožívanou doma. „Prostřednictvím výstavy jsme upozornily na to, jak do sebe různá prostředí zasahují a jak mezi sebou interagují,“ vysvětlují kurátorky, podle nichž se také podařilo zodpovědět otázky týkající estetiky a využití QR kódů.
Amid Space(s) se nesnaží napodobovat online výstavy, s jakými jsme se mohli za poslední rok setkat. Představa „být online“ se v tomto případě explicitně váže i na fyzický prostor, v němž se nacházíme, a na materiály, které každodenně a automaticky používáme. Pochopením uvedené myšlenky by si měl tedy návštěvník uvědomit svou existenci na pomezí těchto dvou prostředí. „Během lockdownů jsme se ‚zasekli‘ před obrazovkami počítačů a mobilních telefonů. Proto i představa času a prostoru sama sebe transformuje do rozličných podob, u každého z nás individuálně,“ říkají studentky.
Součástí projektu byl také workshop zaměřený na vizuální live coding (postup, při němž tvůrci píší kód k vznikajícímu dílu živě, tedy v reálném čase – pozn. red.) pod vedením zkušené lektorky Shelly Knotts. Účastníci si vyzkoušeli tuto kreativní performativní techniku prostřednictvím online nástroje Hydra, který je inspirován analogovými videosyntetizátory.
Projekt představil dvanáct novomediálních děl a projektů od zahraničních umělců, ale například i studentů Masarykovy univerzity, jejichž obory nesouvisejí s uměleckou tvorbou.