Oborové didaktičky na konferenci o e-learningu: Co AI nikdy nenahradí
Konference nabídla příležitost k zamyšlení nad nezastupitelnou rolí pedagoga v době rozvoje umělé inteligence.
Pilotní testování potvrdilo, že pro studenty učitelství jsou praxe pod vedením provázejících učitelů přínosné a cítí se díky nim lépe připraveni na výkon profese.
Setkání, na němž společně diskutovali zástupci MŠMT a vyučující učitelských programů z fakult napříč republikou, se na půdě Filozofické fakulty MU konalo 12. června 2025. Stěžejním tématem byla spolupráce mezi studujícími a jejich provázejícími učiteli v rámci praxí, které studenti průběžně absolvují. Studující i provázející učitelé hodnotí dosavadní výstupy velmi pozitivně – model propojující studenty s provázejícími učiteli se tak v dohledné době stane standardní součástí učitelského vzdělávání na všech fakultách, které učitelské studijní programy nabízejí.
Na pokusném ověřování se podílejí i členové didaktického týmu Filozofické fakulty a Přírodovědecké fakulty MU a naši provázející učitelé.
Foto: Evgeniia Tokmakova, FF MU
Konference nabídla příležitost k zamyšlení nad nezastupitelnou rolí pedagoga v době rozvoje umělé inteligence.
Didaktičky cizích jazyků Jitka Sedláčková (angličtina), Martina Trombiková (němčina), Taťjana Zaňko (ruština) a Milada Malá (španělština) z Filozofické fakulty MU se aktivně zapojily do letní školy Komunity vzdělavatelů budoucích učitelů.