2. 12. 2024 Reparát: Well-being učitelů začíná u drobností. Důležitá je respektující komunikace s rodiči Zuzana Šalamounová z Ústavu pedagogických věd FF MU v podcastu Reparát debatuje o duševní pohodě českých učitelů a učitelek.
2. 9. 2024 Věda Plus: Komunikace učitelů s rodiči Klára Harvánková z Ústavu pedagogických věd FF MU v pořadu Věda Plus hovoří o proměně komunikace učitelů s rodiči na českých školách.
31. 5. 2024 Mohou školy zvýšit vzdělávací šance žáků, kteří přichází z nepodnětného prostředí? Martin Sedláček z Ústavu pedagogických věd FF MU v pořadu Věda Plus komentuje výsledky šetření, které bylo zaměřeno na hodnocení kvality vyučování na základních školách.
27. 5. 2024 Maturita nemá být síto. Přicházíme tak o talenty, říká autor výzkumu o neúspěšných studentech Petr Novotný z Ústavu pedagogických věd FF MU v podcastu Reparát na ČRo Plus hovoří o významu maturitní zkoušky.
11. 10. 2023 Prof. Milan Pol získal čestný doktorát na Lotyšské univerzitě v Rize Profesor Milan Pol z Ústavu pedagogických věd FF MU získal čestný doktorát na Lotyšské univerzitě v Rize.
16. 3. 2023 Hovory z kabinetu: Zuzana Šalamounová a Matouš Bořkovec Zuzana Šalamounová z Ústavu pedagogických věd FF MU v podcastu Hovory z kabinetu diskutuje o novém kompetenčním rámci absolventa učitelství.
16. 3. 2023 Vyučující oborové didaktiky: Ukazujeme budoucím učitelům a učitelkám, jak předmět vyučovat, aby jeho obsahy žáci a žákyně pochopili Marcela Hrdličková z Ústavu české literatury FF MU v podcastu Jak přicházejí na svět učitelé a učitelky hovoří o práci vyučujících oborové didaktiky.
16. 3. 2023 Vyučující pedagogicko-psychologického základu: Učíme studenty a studentky porozumět výchovně-vzdělávacímu procesu Zuzana Šalamounová z Ústavu pedagogických věd FF MU v podcastu Jak přicházejí na svět učitelé a učitelky hovoří o roli vzdělavatelů a vzdělavatelek v procesu přípravy budoucích učitelů a učitelek.
23. 2. 2023 Zlín se měl stát vzorem moderního socialismu Václav Kaška z Historického ústavu FF MU v rozhovoru pro MF DNES přibližuje průběh únorových událostí v roce 1945 ve Zlíně.
15. 2. 2023 Novela zákona o pedagogických pracovnících může prohloubit rozdíly ve vzdělávání v regionech, upozorňuje pedagožka Zuzana Šalamounová z Ústavu pedagogických věd FF MU v ČRo Brno vysvětluje možné negativní dopady novely zákona o pedagogických pracovnících.
28. 3. 2022 Jak způsob zkoušení ovlivňuje studium? Velký závěrečný test je zbytečný stres a naučí méně Vyučující se pro změnu nemůžou ptát pouze na základní pojmy, ale skutečně ověřovat, jak dobře s nimi dokážou studenti a studentky pracovat, shodují se Linda Nepivodová a Petr Sudický z Masarykovy univerzity v magazínu Universitas.