Příloha č. 1 KRITÉRIA A POSTUP HODNOCENÍ ŽÁDOSTÍ V RÁMCI STIPENDIJNÍHO PROGRAMU PRO PODPORU SPOLKOVÉ, KULTURNÍ A UMĚLECKÉ ČINNOSTI STUDENTŮ FILOZOFICKÉ FAKULTY MASARYKOVY UNIVERZITY (1) Cíle: Podpora a oceňování mimořádných výkonů studentů bakalářských, navazujících magisterských, magisterských a doktorských studijních programů ve tvůrčí, kulturní a umělecké činnosti, které přispívají k růstu spolkového života na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity (dále jen „FF MU") a reprezentaci fakulty na veřejnosti (například organizace diskuzí a přednášek, pořádání výstav, koncertů, divadelních představení, vydávání studentských časopisů a další spolková činnost s celofakultním dosahem). (2) Oprávnění žadatelé: Výhradně studenti FF MU. O stipendium mohou žádat studentské spolky registrované na FF MU prostřednictvím svých zástupců. V odůvodněných případech mohou o stipendium žádat i jednotlivci, případně skupiny studentů fakulty sdružené za účelem realizace jednorázových akcí nebo krátkodobých projektů. (3) Průběh kola: Žadatelé se přihlašují do vypsaného kola podáním řádně vyplněné žádosti (viz níže). Hodnocení probíhá ve dvou fázích. Výstupem první fáze je bodové hodnocení opatřené případnými připomínkami Stipendijní komise. Po první fázi následuje veřejná diskuse s žadateli, kteří svůj projekt představí a mohou reagovat na připomínky a otázky Stipendijní komise. Ve druhé fázi, která navazuje na veřejnou diskusi, Stipendijní komise vypracuje závěrečné hodnocení s přihlédnutím k průběhu a obsahu veřejné diskuse. Výstupem druhé fáze je návrh na přiznání stipendia. Žádosti mohou být doporučeny k plné podpoře nebo k částečné podpoře, nebo může být podpora nedoporučena. (4) Způsob podání žádosti: Prostřednictvím předepsaného formuláře Žádost o stipendijní podporu spolkové, kulturní a umělecké činnosti studentů Filozofické fakulty MU (dále jen „formulář", ke stažení ve složce STSP Dokumentového serveru IS, resp. příloha č. 2 Opatření FF MU č. 5/2019 Stipendijní program na podporu spolkové, kulturní a umělecké činnosti studentů FF MU) (5) Formální náležitosti žádosti vyplývající z čl. 6 Opatření FF MU č. 5/2019 Stipendijní program pro podporu spolkové, kulturní a umělecké činnosti studentů FF MU, bez nichž bude žádost automaticky vyřazena. Žádost musí obsahovat: a) identifikační údaje žadatele, tj. jméno, titul, UČO, studijní obor, číslo bankovního účtu, na nějž má být stipendium zasláno; (kolonky 3.a-d); b) název spolku, který je žadatelem zastoupen (kolonka 4.); c) popis projektu, na který mají být požadované prostředky použity (kolonka 6.a, 6.d-f); aktivity nespadající do oblasti určené pro podporu tímto stipendiem (viz čl. 1, čl. 6 Opatření FF MU č. 5/2019 Stipendijní program na podporu spolkové, kulturní a umělecké činnosti studentů FF MU), např. vydání odborného sborníku apod., budou vyřazeny; d) celková výše požadované částky (kolonka 6.b), alokována částka na toto kolo je 220 000 Kč, žádosti přesahující 60 000 Kč nebudou akceptovány; e) specifikace využití požadované částky (kolonka 7.c); f) doporučení z řad akademických pracovníků (kolonka 6.c a příloha 1); z důvodu střetu zájmů nelze akceptovat garanta, jenž je zároveň členem externího subjektu, který bude na projektu participovat; g) specifikaci způsobu, jakým bude zveřejněna podpora projektu FF MU (kolonka 6.g); h) souhlas žadatele se zveřejněním žádosti vyjádřený podpisem a odevzdáním žádosti; i) včasné vložení žádosti do IS a zároveň zaslání na e-mailovou adresu proděkana pro studium učitelských programů a celoživotní vzdělávání FF MU. (6) Další požadavky a pokyny na základě zkušeností z předchozích kol: a) stručný název projektu (kolonka 1.) v rozsahu několika slov usnadňuje manipulaci a zvyšuje přehlednost v elektronickém prostředí, dbejte na dodržení tohoto požadavku; b) další žadatelé (kolonka 5.), jimiž se rozumí další osoby podílející se na organizaci a realizaci projektu, pokud se projektů jako organizátoři účastní i studenti mimo FF MU, je nutno je zde uvést, jejich účast zdůvodněte; c) harmonogram projektu (kolonka 6.f), při stanovování časového plánu počítejte s výplatou stipendia přibližně 4-5 týdnů po vyhlášení výsledků; d) finance a rozpočet (kolonka 7.c), projekty s dalšími zdroji financování nejsou vyloučeny, dbejte na adekvátnost a podrobnost rozpočtu, stipendium neslouží ke komerčnímu řešení plánovaných aktivit (např. komerční architektonický návrh výstavy, komerční řešení webových stránek apod.), stipendium není určeno k nákupu strojů, přístrojů a zařízení, stipendium není určeno k financování osobních nákladů. Pro úplné pokyny k vyplnění formuláře nahlédněte do ukázkových formulářů, které naleznete v dokumentovém serveru IS. (7) Podání žádosti: Žádosti na formuláři se v elektronické podobě vkládají do příslušné části aplikace Dokumenty v Informačním systému MU (Dokumentový server IS) a současně se zasílají na e-mailovou adresu proděkana pro studium učitelských programů a celoživotní vzdělávání FF MU, a to do uzávěrky daného stipendijního kola (viz níže). (8) Uzávěrka příjmu žádostí: Uzávěrka je vždy stanovena na poslední pracovní den měsíce daného stipendijního kola. Stipendijní kola jsou stanovena na měsíce únor a září. (9) Zveřejnění hodnocení žádostí: do 14 dní od uzávěrky příjmu žádosti v každém jednotlivém kole. (10) Veřejné jednání Stipendijní komise s žadateli: termín bude vyhlášen Stipendijní komisí vždy v aktuálním kole den následující po zveřejnění hodnocení žádosti. (11) Vyhlášení výsledků: do 4 týdnů od uzávěrky příjmu žádosti v každém jednotlivém kole. (12) Přidělení stipendia: Stipendium přiznává děkan FF MU na základě návrhu Stipendijní komise. (13) Závěrečné zprávy: Podle čl. 8 Opatření č. 5/2019 Stipendijní program pro podporu spolkové, kulturní a umělecké činnosti studentů FF MU je úspěšný žadatel povinen vypracovat závěrečnou zprávu projektu, a to do 30 dnů od data ukončení projektu uvedeného v žádosti o stipendium (kolonka 6.a), nejpozději však k 15. prosinci daného kalendářního roku. Ve zprávě bude uvedeno, zda se projekt podařilo realizovat v plánovaném rozsahu i termínech a budou uvedeny a zdůvodněny všechny změny, které v průběhu realizace nastaly. Součástí zprávy je podrobné vyúčtování, k němuž budou připojeny relevantní naskenované účetní doklady; v tomto bodě je nutno brát zřetel na Zákon o ochraně osobních údajů (např. rodná čísla na smlouvách atd.). Závěrečné zprávy jsou odevzdávány prostřednictvím IS do příslušné složky dokumentového serveru IS.