Pozitivní vliv vlastní umělecké činnosti speciálního pedagoga (etopeda) na jeho praxi

Warning

This publication doesn't include Faculty of Arts. It includes Faculty of Education. Official publication website can be found on muni.cz.
Title in English Positive impact of own art creation to praxis of special educator (of BED children)
Authors

HÁJKOVÁ Lucie

Year of publication 2019
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Příspěvek představí konkrétní možnosti aplikace vlastních výtvarných zkušeností etopeda do jeho speciálně pedagogické praxe. Tyto zkušenosti umožní etopedovi tvořivé zacházení s klíčovými tématy, která se týkají cílové skupiny jeho působení, dětí v riziku, s problémy a s poruchami chování a emocí. Dále mu umožní rozvíjet konkrétní metody a techniky, které jsou na tomto profesním poli používány. Především ale získá další prostředek k rozvoji osobnosti dítěte a vzájemné komunikace na neverbální, emocionální úrovni. Výtvarnou tvorbu tak dokáže etoped využít v individuální i skupinové práci s dětmi jako efektivní prostředek prevence či intervence. Aktivní výtvarná tvorba má současně ale pozitivní vliv i na samotného umělce/etopeda v rovině podpory jeho osobnostních kompetencí a rozvoje vlastních copingových strategií, sloužících ke zvládání stresu pramenícího z výkonu náročného zaměstnání.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.