... stejně jako on [Anaximandros]
tvrdí, že základní přirozenost je jedna a neomezená, ale nikoli neurčitá
(ἀόριστον),
jak tvrdí Anaximandros, nýbrž určitá, neboť ji nazývá vzduchem; liší se ve svých existujících podobách řídkostí a hustotou. Když se
zřeďuje, stává se ohněm, a když se zhušťuje, stává se větrem, pak oblakem a (když se zhušťuje ještě více) vodou, potom zemí, potom
kameny; a ostatní věci vznikají z těchto. Také on činí pohyb věčným a tvrdí, že skrze něj se též uskutečňuje změna.
Theofrastos u Simplikia, In Arist. Phys. 24, 26 (DK 13 A5)
... počátkem (ἀρχή)
je neomezený vzduch, z něho povstává, co je, co bylo a co bude, bozi i božské věci
a ostatní povstává z jeho potomstva. ...
A je prý neustále v pohybu; neboť věci, které se mění, se mění pouze tehdy, jsou-li v pohybu.
Hippolytos, Refutatio I 7, 1 (DK 13 A7)
Jako naše duše, jsouc vzduchem, nás drží pohromadě a námi vládne, tak vítr [dech] a vzduch obklopuje celý svět.