![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Author Peter_(1922).txt Quote category Late childhood and adolescence Quote
PD: [no myslím] že to byla, že to bylo spíš politický, že člověk věděl
že německý filmy ( ) ne, Psz: hm PD: že UFA je politická, a že prostě ty filmy který se dostaly sem, často byly velmi ideologický, jako ung ríbn ((neidentifikováno)) nebo tak. to nebyly hraný filmy, ovšem, byly až do protektorátu taky německý mus- musikály ((muzikály)). a em sem byl dost jako nepatriotický a sem tam byl. PSz: hm PD: páč mně se líbila marika rek ((Marika Rökk)), když stepuje. PSz: hm PD: to méno elizabet paule ((neidentifikováno)) a taky chci vidět mariku rek. ((Marika Rökk)) anebo hilšr ((Margot Hielscher)), nebo ta, to byly džezový ((jazzový)) filmy. dost viditelný tenkrát, páč byly tak rozdílný od, od ideologických filmů. PSz: no to je, to je právě zajímavé co říkáte, protože tady ty hudební německé filmy podle toho co em vyplývá ze statistik, tak patřily vůbec k těm nejpopulárnějším třeba cvaj hercn in drajfírl takt, ((Zwei Herzen im Dreiviertel-Takt – Dvě srdce ve tříčtvrtečním taktu)) nebo em dý draj fon de [tanknštele] ((Die Drei von der Tankstelle – Tři mládenci od benzinu)) PD: [tankštele,] ((Tankstelle)) ale ovšem to je starý, draj fon de PSz: [to] už bylo starší, že, [takže vy mluvíte spíš] PD: [to je prehitlerovský.] PSz: vy mluvíte [spíš o ( )] PD: [ale já už mluvím] o muzikálech který dělal gebls. ((Goebbels)) PSz: hm PD: nebo kde on byl už ministrem, PSz: hm PD: a natáčelo se vesele s marikou rekovou ((Marika Rökk)) a s margot hilšer ((Margot Hielscher)) a tak dále. PSz: takže vy si pamatujete spíš ty pozdější muzikály [než ty] PD: [no páč sem] byl starší jako. draj fon de tanknštele ((Drei von der Tankstelle – Tři mládenci od benzinu)) sem viděl později jako antikvární vzpomínku už. PSz: hm PSk: vzpomínáte si že by na ty muzikály em na ty filmy s marikou rek ((Marika Rökk)) chodily i děti? jestli bylo... PD: ne, děti tam nebyly, ne PSk: já sem totiž narazil na to, že ve vzpomínkách žáků škol, který, kteří byli narození kolem roku třicet sedum třicet osum, PD: no PSk: tak oni uváděli že v roce čtyrycet sedum, jako jednu ze svých oblíbených hvězd mariku rek. ((Marika Rökk)) PD: ((smích)) no jo, možný to je, možný to je, já sem tam seděl, PSz: hm PD: ale mně bylo, já byl starší. PSz: a ty písničky který tam zněly ste si potom zpívali? PD: (ne) PSz: nebo em pamatovali [ste] PD: [sme] pamatovali, pískali, ale nezpívali, sme (to tak) neznali. PSz: hm PD: natolik jako, ale ten tanec se nám líbil, balet se nám líbil, džez ((jazz)) se nám, ta otázka je taky otázka džezu ((jazz)). a taky hraje do tý, do, do otázky sovětských muzikálů, páč právě ta veselá parta ((neidentifikováno)) em Cirkus málo, ale Volga - Volga tam je ještě džez. ((jazz)) a to lidem imponovalo. PSz: hm čili vy ste paradoxně tady ty už nacistické filmy vnímal jako prostředek moderní em kterým k vám přicházela moderní hudba vlastně. PD: no tak moderní ten džez ((jazz)) nebyl, PSZ: no ( ) PD: ale džez, ((jazz)) to byl, em moderní to nebyl páč přece jenom v Praze ste mohl slyšet moderní džez, ((jazz)) když ste věděl že kdo hraje v kavárně Vltava nebo tak, tam ste slyšel moderní džez ((jazz)). PSz: hm PD: v Praze až do roku čtyrycet čtyry, to byl ráj džezu ((jazz)), ku srovnání s jinými městy jako, možná Paříž, já sem v Paříži nebyl, ale tam prý to taky fungovalo. Quote code (full) 01.02.353 Quote code 02.353 Interview code 16:137 Interview line 923:990 up |
|
© 2011 Department of Film and Audiovisual Culture at Faculty of Philosophy, Masaryk University, Brno