Filmové Brno
Dokumentace dějin uvadění filmů a diváckých preferencí v Brne v letech 1918-1945

 
 







 
Jméno
Hana
 
Příjmení
Vítová
 
Citáty
Helena_(1927).txt
Vítová ((Hana Vítová)
Jarmila_(1926).txt
JC: no, abych vám řekla pravdu, já nevím, kdy ten film byl, to už sem měla kamarádku tu Božku, a byly sme na nočním, motýlu ((Noční motýl)). šestnáct mně bylo. to už sem rok pracovala, JV: hm JC: a to sem to sem proplakala, protože sem strašně těžko nesla, jak von se k tej, ten Svatopluk Beneš k té Haně Vítové ((Hana Vítová)) zachoval, jo? vona vlastně ee si, vona pak kvůli němu měla, si myslím život vzala nebo ně- nebo něco. to zas ten Hrušínský ((Rudolf Hrušínský)) v té Humoresce ((Humoreska)) nebo, to mám možná popletený,
Eva_(1928).txt
to víte, viděla sem moře českých filmů s Věrou Ferbasovou ((Věra Ferbasová)), s Hanou Vítovou ((Hana Vítová)), s Oldřichem Novým ((Oldřich Nový)), ale také třeba sss tím Robertem Tajlorem ((Robert Taylor)), to byl americkej takovej představitel. takže (..) to byly (.) různé, různé druhy filmů. ovšem, ty české filmy se mi líbily nejvíc, protože to bylo z prostředí, které mi bylo známé, že?
Eva_(1928).txt
ES: jak sem vám říkala, já sem si nemohla vybírat. já sem musela se podřídit tomu, kdo mně zaplatil vstupenku a kdo mě s sebou vzal. LS: hm, hm. takže ste? ES: takže sem nemohla prostě projevit, třeba se jí, mně se straně líbila Hana Vítová, filmy s Hanou Vítovou, to sem nemohla. musela sem jít na ten film, kterej mně byl prostě ne doporučen. LS: musela ste se- ES: podřídit.
Eva_(1928).txt
no tak Hana Vítová,
Emilie_(1922).txt
nó, to byly Dohnal ((Jiří Dohnal)) a Vítová ((Hana Vítová)), Sextánka i Hana Vítová, Sextánka, Rolf Wanka,
Emilie_(1922).txt
Vdavky Nanynky Kulichovy, nó, to byla, eh to byla Hanka Vítová ((Hana Vítová)) e eh Antonie Nedošinská, Pištěk ((Theodor Pištěk)), jo to byli takoví e eh dva e eh, to bylo dueto, který vždycky hrálo maminku, tatínka, pokaždý nějak. no a teď se v té rodině něco odehrávalo.
Irena_(1922).txt
IK: no za protektorátu to byli hlavně ty Němci, no a a český herečky, Ferbasová ((Věra Ferbasová)), em Nedošinská ((Antonie Nedošinská)) Pištěk ((Theodor Pištěk)), em Raul Schránil, Beneš ((pravděpodobně Svatopluk Beneš)), šlermová, ((pravděpodobně Růžena Šlemová)) Svozilová ((Světla Svozilová)), Nataša golová ((Nataša Gollová)), Vítová ((Hana Vítová)), em Mandlová Adina ((Adina Mandlová)),
Irena_(1922).txt
LČ: takže ten rozhlas vám ty filmy taky nějak připomínal. IK: ano, ano, v mnohém. LČ: a bylo to [časté?] IK: [no a] teď třeba s Hanou Vítovou ((Hana Vítová)), že byl ten film, jak se to menovalo, ježiš počkejte, já si vzpomenu, Hana Vítová tam zpívala, em počkejte, tady mám Tulák Macoun z českých mlýnů a hájů ((pravděpodobně Z českých mlýnů)), Pohádka máje, Dívka v modrém, Kristián, že jo, Otec Kondelík, ženich Vejvara, Noční motýl se to s Hanou Vítovou menovalo.
Svatava_(1924).txt
SM: em no tak e ((smích)) to se nedá říct, jestli důležitý, ale e rozhodně sme se bavívali, LS: mhm SM: o tom obsahu toho filmu. a na hlavně teda na o výkonech herečky, protože dříve sme ještě na na tych mužský role sme tak nebyly zvědavý jako na tu třeba tu golovou nataš- ((Nataša Gollová)), ačkoliv nataša golová ((Nataša Gollová)) nebyla v úplně dětským věku, ta ještě tehdy nežila, ale byla Hana Vítová, Zita Kabátová em
Svatava_(1924).txt
před rokem sem viděla, myslím sem vám to už asi řekla, ne, před rokem se objevil na v té, ani ne před rokem, to eště míň, se objevil najednou film, který vůbec sem z toho mládí neznala. LS: no vidíte. SM: ale jenže já (.) a opravdu sem si uvědomila, jakou jakou ten film udělal ohromnej skok LS: mhm SM: z e ten rakouskej třeba ano, páč ten sme zase neviděli, za války to nesmělo, za komunistů, e tady rakouský filmy žádný nebyly, čili já sem ho dlouho neviděla, snad jenom opakování, jestli bylo ňákýho toho starýho filmu z té první republiky, ale toto se objevilo jako to byl nový film ale em hrála tam eště s nim Hana Vítová, čili em nebyl to tak novej, protože vona zemřela tak deset, patnáct roků už to je. no, takže a ta tam byla s ním jako jeho partnerka a em byl to e film e který už e měl úplně jiný téma, víte, už to nebylo jenom to zamilování a e jenom takový ty em povrchní věci, ale em ona byla propuštěná ze zaměstnání a nemohla dostat nový nový zaměstnání a nějak potom pomocí toho herce tedy, který tam měl ňákou roli někde, takže em se pak nakonec dostala někam a e pr- a me- menovalo se to, mělo to takovej dobrej název, že třeba jestli se vám už někdo vo tom nezmínil, kterej prostě em jako vobsahoval to, že ee jakoby ženy em e že byla v takové situaci, ona dost dlouho nebyla zaměstnaná, takže se jí dařilo špatně a takhle a em rozhodně to b- v tom názvu byl dvou dvouslovní a byly to ženy, ale LS: Výdělečné ženy? nebyly to Výdělečné ženy? SM: možná že ano. LS: to se mi vybavuje název jako takového filmu SM: ano. LS: Výdělečné ženy, ale nejsem si [jistej, jestli (sto pro-)] SM: [ale on se obje]vil řikám určitě poprvé se u nás objevil [takhle] LS: [mhm mhm mhm mhm] SM: [rok to slabě] bude. že sem byla, jak sem uviděla e v televizi em mám taky program, že, tak sem uviděla, že tam hraje <Rolf Wanka jako první,> tam byl jako na prvním místě a Hana Vítová, no tak hned sem si řekla, no to je pro mě, takže to sem si určitě ten čas našla, abych se na to dívala a že se mi to moc líbilo, že to bylo už úplně jinýho rázu než to, co sem viděla za svých dětských a mladých let.
Svatava_(1924).txt
SM: no asi ano. tak to tam udělejte, tak napište. no je to em no nataša golová ((Nataša Gollová)) lída bárová ((Lída Baarová)) em Hana Vítová, Vlasta Matulová, to všecko, Zita Kabátová,
Miloslava_(1925).txt
já sem totiž měla strýčka, který, byl to maminčin bratr, který byl bydlel v Praze a velice často k nám jezdil, a já, když sem tak, jako, byla sem v kině, já sem ti viděla Vítovou ((Hana Vítová)), vona byla tak krásná. von se na mě podíval a povidá, jo? to bys ju měla potkat v Praze na ulici, to bys viděla. a kdyby s tebou dělali to co s ňou, tak bys byla taky tak krásná, takže, ten mě <přivedl do reálu>. JV: takže ten vás tak jako usadil. MM: jo.
Jiri_(1924).txt
JN: no jo, Mandlová byla velice známá ale, Mandlová, Vítová ((Hana Vítová)). LS: mhm. JN: eh ta (..) já mám paměť děravou.
Libuse_(1928).txt
KH: no, a s těma kamarádama cestou do kina nebo z kina, povídali ste si o těch filmech? LN: jo, určitě. takhle ňáký takový ty, když tam byli marika rek ((Marika Rökk)), nebo lída bárová ((Lída Baarová)) nebo Hana Vítová,
Libuse_(1928).txt
KH: hm. a třeba bylo pro vás důležitý, kdo v tom filmu hraje? nebo vybírala ste si podle toho ten film? LN: nó, určitě. tak oni tam, to byli za té, to bylo potom už za té války, tak to byli Adina Mandlová, Hana Vítová, Raoul Schránil, pak Novotný ((pravděpodobně Antonín Novotný)), herec. potom Jiřina Štěpničková, tak to byli moji oblíbení. ono to totiž za té války moc těch KH: hm. LN: herců jako nebylo.
Libuse_(1928).txt
to bylo třeba Noční motýl, že. tam hrála Adina ((Adina Mandlová)) a Hana Vítová, a to bylo od osmnácti let!
Libuse_(1928).txt
KH: a které filmy ste teda měla ráda? LN: já sem měla ráda hrozně s Adinou Mandlovou ((Adina Mandlová)), Hanou Vítovou, že, toho Nočního motýla.
Libuse_(1928).txt
no a s Hanou Vítovou ((Hana Vítová)), to bylo Panenství, myslím, sem viděla několikrát.
Marie_2_(1921).txt
a ještě jedna, já měla ráda Mandlovou ((Adina Mandlová)), Hanu Vítovou ((Hana Vítová)), ee bárovů ((Lída Baarová)), to byly výborný herečky.
Jarmila_2_(1925).txt
JJ: nás třeba tahly nějaký takový bych řekla (.) ee co sme to sme byli myslim ale štyrykrát na tom to Krb bez ohně (.) jo JV: mhm JJ: (ten) nějak hana Hana Vítová s tým (..) Dvorským ((Alois Dvorský)), ne JV: mhm JJ: to sme byli myslím ale <pětkrát na tom se nám libilo>
Jarmila_2_(1925).txt
JV: [a měla ste] někoho opravdu oblíbeného z těch hereč- hereček? JJ: no tak co se nám tenkrát tenkrát sme vobdivovali bych řekla Hanu Vítovou ((Hana Vítová))
Josef_(1929).rtf.txt
JU: [ti to nepotřebovali] a ty jak se starej úkol klepl tož se to tady ze sportovního klubu to sme si napsali ročník že sme starší to byl českej film my sme na to všeci chtěli jít ten vám něco řekne poněvadž to je klasika Noční motýl LG: mhm jo to znám JU: to hrála ta Hana Vítová a Svatopluk Beneš víte a no a tam byl taková ee no von jako ju znásilnil no taková jako nic tam nebylo vidno že by nějak toto ale ale bylo to takový mládež mládež jako nepustili to všecko ta hudba kolem toho Nočního motýla ((Noční motýl)) to byl všecko štraus ((Johann Strauss)) noční motýl v lásce znamená že je marná že je ztracená ((zpívá)) že no a tak to jako to jako byla.
Libuse_2_(1928).txt
LZ: Lída Baarová, Adina Mandlová, em Ferbasová ((Věra Ferbasová)), Štěpničková ((Jiřina Štěpničková)), takový všechno ty, Nataša Gollová. ta se mně myslím nejvíc líbila jaksi, nevim. ona byla taková veselá, taková rošťácká, taková. a říkám, Nataša Gollová no, a potom aj, to aj ty vlasy, říkám, to sem si tak česala, tu vl- ty vlny, a to... SM: hm [a kdy] LZ: [Adinu] Mandlovu ((Adina Mandlová)) nemusím teda zrovna, sem nemusela mít, no ale přes to teda když hrála, Hanu Vítovu ((Hana Vítová)) sem měla ráda. Lída Baarová sem měla ráda, Natašu Gollovou ((Nataša Gollová)). ani m- ani moc ne Štěpničkovu ((Jiřina Štěpničková)).
Libuse_2_(1928).txt
hraje tam Hana Vítová, nebo hraje tam, jé, hraje tam Nataša Gollová, hraje tam Ferbasová ((Věra Ferbasová)), tak to byly takový oblíbený herečky pro nás tenkrát, kdy jako, Lída Baarová hrála většinou takový vážnější, jó, zase, ty, nebo Štěpničková ((Jiřina Štěpničková)), nebo to, tak to byly takový, prostě už vážnější, no ale když to byla Ferbaska ((Věra Ferbasová)), nebo to byla Nataša Gollová, tak to už takový bylo veselejší, už to byla taková, už taková spíš oblíbe-
Libuse_2_(1928).txt
no, takový ty zamilovaný filmy, no, Hana Vítová, no, když to byl Noční motýl, nebo to byly, nebo ta Uličnice nebo em Adina Mandlová, to byly všecko takový ty herečky našich, méch mladéch let, no, teda.
Libuse_2_(1928).txt
říkám, ty herečky Vítová ((Hana Vítová)), Mandlová ((Adina Mandlová)), Ferbasová ((Věra Ferbasová)), ee bárová ((Lída Baarová)) Nedošinská ((Antonie Nedošinská)), ježiš to byly filmy,
Libuse_(1922).txt
holkám. chápete. nám se teda, jako líbila ta Ferbasová ((Věra Ferbasová)), Hana Vítová, jo, když to jako beru tak ee LG: [jo] LV: [tady] tydle jako herečky.
Libuse_(1922).txt
hrál tam film m- měl název ee takovej vo lásce nebo něco, no tak, se tam teda normálně, ale kd- mož- hrála tam ňáká třeba e e ta herečka, jo, hraje jo tadle, Hana Vítová, nebo e e to až potom šla Adina Mandlová a jako LG: mhm LV: jo? a ji- e (a ti tydle) tak de se na ni, že ee ne na ten film, ale na tu ha- herečku teda, že?
Libuse_(1922).txt
LG: (.) a nejoblíbenější herečka vaše byla? LV: (..) hm voblíbená herečka byla nevím, no tak e asi ta nataša golová ((Nataša Gollová)) LG: mhm LV: jako ee [holka teda], LG: [jo] LV: jako holka. a když sem teda, protože to byla ale předtím myslím tak na tu e Ferbasovou ((Věra Ferbasová)) a na Hanu Vítovou ((Hana Vítová)), jako
Ludmila_(1920).txt
LŠ: Glázrovou ((Marie Glázrová)) sem taky že to taky, ferbasku ((Věra Ferbasová)), že, to taky Mandlovou ((Adina Mandlová)), no aj Hermanova ((Ljuba Hermanová)) Vítova ((Hana Vítová)), ta any ondráková ((Anny Ondráková))
 
Film — Hrají
U svatého Antoníčka; U svatého Antoníčka, 1933
1932
Batalion, 1937
Sextánka, 1936
Vdavky Nanynky Kulichovy, 1935
Milování zakázáno, 1938
Cech panen kutnohorských, 1938
Cestou křížovou; Am Kreuzwege, 1938
Sobota, 1944
Načeradec, král kibiců, 1932
Nezlobte dědečka, 1934
Pytlákova schovanka, 1949
Děvče za výkladem, 1937
Noční motýl, 1941
Hřích mládí, 1935
Jarčin profesor, 1937
Valentin Dobrotivý, 1942
Zlatý člověk, 1939
Osmnáctiletá, 1939
Bláhové děvče, 1938
Krb bez ohně, 1937
Druhý výstřel, 1943
Výkřik do sibiřské noci, 1935
Poslíček lásky, 1937
Pozdní máj, 1934
Koho jsem včera líbal, 1935
Adam a Eva, 1940
Kdybych byl tátou, 1939
Jarní píseň, 1944
1937
Směry života, 1940
Za řádovými dveřmi, 1934
1940
Děvče za výkladem, 1937
1943
Píseň lásky, 1940
 
nahoru
 
 
 
 
 
© 2011 Ústav filmu a audiovizuální kultury na Filozofické fakultě, Masarykova Univerzita, Brno