Filmové Brno
Dokumentace dějin uvadění filmů a diváckých preferencí v Brne v letech 1918-1945

 
 







 
Jméno
Lída
 
Příjmení
Baarová
 
Citáty
Dagmar_(1929).txt
to byla bárová ((Lída Baarová))
Dagmar_(1929).txt
no a to potom za války začali točit tu turbinu ((Turbina)) [třeba] LR: [mhm] s bárovou ((Lída Baarová)) e a takový už ty známější,
Dagmar_(1929).txt
protože naše filmy taky byly, tam hrály právě ty hodně ta bárová ((Lída Baarová)) tam hrála,
Ludmila_(1923).txt
no a pak byly další filmy, že, to už byli prostě mladí herci, bárová, ((Lída Baarová)) a tahleta elita zase, že, PV: hm LH: to už bylo, to sme byli jako dospělí, to už nám bylo těch čtrnáct, <a patnáct,>
Ludmila_(1923).txt
po té válce se snad začalo chodit na ňáký vyhlášený filmy, který prostě, byla tam bárová ((Lída Baarová)),
Ludmila_(1923).txt
no tak em to to hlavně vždycky na bárovu ((Lída Baarová)) na tu sme teda, když tam hrála bárová ((Lída Baarová)),
Ludmila_(1923).txt
no a bárová ((Lídá Baarová)) byla prostě hvězda pro nás tehdá. pro nás tehdá byla, než teda utekla do toho Německa, jak potom teda dopadla. PV: hm LH: tak dopadla. PV: hm LH: to už byla její věc, že. to bylo prostě tak. už jaksi upadla. protože nezachovala si vlastně to češství, nýbrž se zahodila PV: hm LH: s gestapákama a takovýma lidma, tak jednak ji odsuzovali, a jednak, když potom přišla po té válce, tak teda prostě upadla opravdu do velkého nebezpečí, což pro ni končilo, že zase se vrátila zpátky do toho Německa, a PV: hm LH: protože opravdu ti Češi v ní viděli cosi jiného, upla- než jako se se zahodila s takovým PV: hm LH: Němcem. eště k tomu tak jako s takovým znechucením prostě, lidé ju odsoudili. moc ju všichni odsoudili. PV: hm LH: no a jako dopadla celá rodina, tak protože řikám, Češi ju velmi odsoudili, protože ju milovali dokonce, dá se říct. toto bárová ((Lída Baarová)) když se řeklo, to byla prostě veličina. no a pak, když přišla, tak se nemohla divit, že ti lidé ju přímo nenáviděli, že se zahodila s takovým Němcem, ještě s takovým Němcem.
Eva_(1928).txt
LS: Lída bárová ((Lída Baarová)), Dívka v modrém. ES: to se vám líbilo? Dívka v modrém? LS: jo, bylo to pěkný. ES: jo? ((smích)) LS: Lída bárová ((Lída Baarová)) se mně velice líbila. a potom její sestra. Zork- ES: Zorka Janů. LS: to byla velice dobrá herečka.
Eva_(1928).txt
ES: ovšem, člověk potom byl ovlivněn tím, že ta herečka prostě začla jako v těch německých filmech. no a člověk cítil tak jako. to víte, my sme byli jinak vychovávaní k tomu vlastenectví, takže když ona začla hrát v německých filmech, nebo začala mít poměr s němec- s Němcem, takže člověk jako už tu (.) sympatii ztratí. LS: ta popularita klesla. ES: ano.
Emilie_(1922).txt
no lída bárová ((Lída Baarová)) Dívka v modrém, Oldřich Nový, lída bárová ((Lída Baarová)) natočila strašně moc všelijakých filmů. no viděla sem jich hodně, ale paměť, (.) jó, to bych potřebovala na to víte nějakej čas, abych si na to nějak na všecko vzpomněla, ale aspoň tak zhruba. (..), lída bárová ((Lída Baarová)),
Jarmila_(1925).txt
do dospívání vás ovlivňovalo, že ste snila vo krásným životě <já vám to řeknu, protože> když hrála třeba Lída bárová ((Lída Baarová)) a hrála Mandlová ((Adina Mandlová)), to bylo z krásný interiéry k- kde se to odehrávalo, no tak to děcko sní, že tak jednou třeba se taky bude mít no (.) asi tak to přidává takovýho optimismu do života jo? [a]
Jarmila_(1925).txt
LČ: a z těch českých třeba? JH: z těch českých? no prim hrála bárová ((Lída Baarová)), ta utekla potom k ufě ((UFA)) do Německa, jo, takže tam s tím géblsem ((Goebbels)) začla si, tak ta byla vodepsaná tady ee v Česku úplně
Borivoj_(1927).txt
LH: jasně. em měl ste své oblíbené herce? BH: [ano.] LH: [nebo] herečky? BH: [měl.] LH: [a] (.) kteří to byli třeba? BH: tak eem (..) v tom (.) období v, tom období prostě do toho do těch deseti let, no tak to byl (..) Vlasta Burian, ano, Karel Hégr ((Karel Höger)), to už byl, ten už byl později, že. (...) no (.) teď si nevzpomenu na ména. ten Ferenc Futurista, ale ten ten hrál teda velmi málo a, že. kdo tam kdo tam byl ještě do těch hugo hás ((Hugo Haas)). LH: ehm. (..) BH: (Adyna) Mandlová ((Adina Mandlová)) (..), že. (..) lída bárová ((Lída Baarová)) (.) hlavně teda ženy.
Marie_(1915).txt
MH: to byl takové em ee, dnes už mnohé z těch filmů by pro nás byly příliš naivní, příliš prosté. ale některé byly skutečně pěkné. třeba bárová ((Lída Baarová)), že, to to byla kvalita. LS: vzpomínáte si na ňáký film konkrétní? ( ) MH: no tak Dívka v modrém, že, to je, todle.
Marie_(1915).txt
LS: a před tím rokem čtyřicet pět? když byste měla říct ňáké herce, které ste měla oblíbené? MH: no tak bárová ((Lída Baarová)), man- Mandlová ((Adina Mandlová)), že, to byly takový vůdčí,
Jiri_(1922).txt
já to těžko mohu zařadit prostě do toho období, kdy které tam prostě byly. ze zkušenosti nepamatujete si nějaké ty herce té doby? LČ: no tak eh Nataša Gollová, Lída bárová ((Lída Baarová))... JH: no tak toto všecko prostě to byli miláčkové, protože to byly krásné filmy pro nás tady toto.
Svatava_(1924).txt
SM: no asi ano. tak to tam udělejte, tak napište. no je to em no nataša golová ((Nataša Gollová)) lída bárová ((Lída Baarová)) em Hana Vítová, Vlasta Matulová, to všecko, Zita Kabátová,
Svatava_(1924).txt
no Dívka v modrém byla e lída bárová ((Lída Baarová)),
Miloslava_(1925).txt
ale já si vzpomínám, ale to už bylo teda později, potom si vzpomínám na ty filmy s Adinou Mandlovou ((Adina Mandlová)), se Zitou Kabátovou ((Zita Kabátová)), Věrou Ferbasovou ((Věra Ferbasová)), em Lídou bárovou ((Lída Baarová)) no s Novým ((Oldřich Nový))
Miloslava_(1925).txt
no ten wily frič ((Willy Fritsch)) mám pocit že to byl, ale které té naší herečky že ta s ním, ta s ním žila jednu dobu, dovi, nevim jestli dokonce ne bárová ((Lída Baarová)). a to byl známej, to byl takovej hezkoun.
Jiri_(1924).txt
LS: lída bárová ((Lída Baarová)) třeba. JN: no tak bárovou ((Lída Baarová)) taky, ta potom šla ( ) do Německa, jo.
Libuse_(1928).txt
KH: no, a s těma kamarádama cestou do kina nebo z kina, povídali ste si o těch filmech? LN: jo, určitě. takhle ňáký takový ty, když tam byli marika rek ((Marika Rökk)), nebo lída bárová ((Lída Baarová)) nebo Hana Vítová,
Libuse_(1928).txt
takže tam se točilo ostošest, jo. jenomže potom Adina Mandlová, Lída bárová ((Lída Baarová)), že jo, ta točila i v Německu, takže potom Adina Mandlová, ta byla zavřená, že. tu prostě poplivali jak naši lidi, že jo. KH: hm. LN: jak ju vedli do koncentr-, do toho vězení, tak na ni plivali naši lidi a všechno ji sebrali, veškerý byty zabavili. a Lída barová ((Lída Baarová)) taky že jo, to...
Zdenek_(1927).txt
ZP: ne, ne. můžu říct, že na nás teda em v tom do toho pětaštyrycátýho roku ty em filmy em ty filmy byly em dvojího druhu, em ty český filmy znáte, jo, em s Adinou Mandlovou ((Adina Mandlová)), s Lídou bárovou ((Lída Baarová)), Eduard Kohout, Rudolf Hrušínský, jako mladej, jo, Dohnal ((Jiří Dohnal)), herec, em kdo tam ještě hrál, no Plachta ((Jindřich Plachta)), že, tak em to byly spíš takový nechcu říct komerční filmy, ale spíš teda filmy ne vážnějšího obsahu, spíš tak jak se to dneska ( ) ještě když ( ) něco vysílá, tak to sou tyhlety filmy.
Zdenek_(1927).txt
JV: turbína ((Turbina))? ano, to znám. ZP: krásnej film. krásnej, s Lídou bárovou ((Lída Baarová)),
Zdenek_(1927).txt
JV: ehm, em a bylo při výběru filmů důležitý, jaký v tom filmu hraje herec? ZP: o jo, to sme si vybírali, protože sme měli em jaksi oblíbený herce, že. dodneška můžu teda menovat ty v ženský roli, golovou ((Nataša Gollová)), Adinu Mandlovou ((Adina Mandlová)), Lídu bárovou ((Lída Baarová)), Glázrovou ((Marie Glázrová)), em, no bylo jich hodně.
Zdenek_(1927).txt
. mezi těma ženskejma, tam už taková ta úroveň nebyla. ty už moc dobře nehrály. aj ta Lída bárová ((Lída Baarová)), eem.
Marie_2_(1921).txt
a ještě jedna, já měla ráda Mandlovou ((Adina Mandlová)), Hanu Vítovou ((Hana Vítová)), ee bárovů ((Lída Baarová)), to byly výborný herečky.
Jarmila_(1931).txt
JS: ale jo ty německý filmy vesměs byly dycky že nějaký, takový ty zábavný filmy, to bylo zvlášť jakože tak třeba s tou lídou bárovou ((Lída Baarová)) nebo s nějakejma těma herečkama, tak to byly normální pro normální lidi kina,
Frantisek_1932.txt
FR: moment, Zlatá Kateřina a to (.) to je moment, to na- to byl českej film a hrála tam Antonie Nedošinská e s tímto moment e (.) lída bárová ((Lída Baarová)) (.) a pak tam byl e Jindřich Plachta, (.) to (.) voni spolu hráli e hodně, moment, já se podívám tady, (...) ne, to ne, tak to sem neviděl doopravdy.
Alzbeta_(1930).txt
to byla tehdy taky lída bárová ((míněno Lída Baarová)) a a e já si ani všechny ty herečky nevzpomenu, co byly. (..) ádyna mandlová ((míněno Adina Mandlová)) že? (...) já nevím kdo ještě no, (to si)
Libuse_2_(1928).txt
LZ: [ale no,] to víte že, to víte že to bylo, třeba ten, když to byla Nataša Gollová, jo? ty herečky, nebo Ferbasová ((Věra Ferbasová)), nebo to, tak to bylo už aj to, aj třeba oblečení už se nám líbilo ledasco, nebo účes, no, já vždycky, tak jak vždycky, no Nataša Gollová vždycky vlnu, jo, takhle ty, nebo kdo to taky, Lída Baarová ta zas byla dost na lokýnky, tak vždycky takhle totok a tady loky- lokýnky sem,
Libuse_2_(1928).txt
ráda česávala. vždycky ráno sem vstala, vždycky skřipce tady <a v nich šla do práce.> a nebo nebo ta Lída Baarová, ta vždycky zase ty ruličky takhle natočený
Libuse_2_(1928).txt
já sem teda měla delší vlasy, a chodila natočená. a říká, dívej, dívej se, ta vypadá jak Lída Baarová, no já sem si myslela pán bůh ví co ne to. ((smích))
Libuse_2_(1928).txt
LZ: Lída Baarová, Adina Mandlová, em Ferbasová ((Věra Ferbasová)), Štěpničková ((Jiřina Štěpničková)), takový všechno ty, Nataša Gollová. ta se mně myslím nejvíc líbila jaksi, nevim. ona byla taková veselá, taková rošťácká, taková. a říkám, Nataša Gollová no, a potom aj, to aj ty vlasy, říkám, to sem si tak česala, tu vl- ty vlny, a to... SM: hm [a kdy] LZ: [Adinu] Mandlovu ((Adina Mandlová)) nemusím teda zrovna, sem nemusela mít, no ale přes to teda když hrála, Hanu Vítovu ((Hana Vítová)) sem měla ráda. Lída Baarová sem měla ráda, Natašu Gollovou ((Nataša Gollová)). ani m- ani moc ne Štěpničkovu ((Jiřina Štěpničková)).
Libuse_2_(1928).txt
hraje tam Hana Vítová, nebo hraje tam, jé, hraje tam Nataša Gollová, hraje tam Ferbasová ((Věra Ferbasová)), tak to byly takový oblíbený herečky pro nás tenkrát, kdy jako, Lída Baarová hrála většinou takový vážnější, jó, zase, ty, nebo Štěpničková ((Jiřina Štěpničková)), nebo to, tak to byly takový, prostě už vážnější, no ale když to byla Ferbaska ((Věra Ferbasová)), nebo to byla Nataša Gollová, tak to už takový bylo veselejší, už to byla taková, už taková spíš oblíbe-
Libuse_2_(1928).txt
říkám, Lída Baarová byla víc taková vážnější, nebo Vlasta Matulová hrála taky tenkrát ty dvě sestry, vona by- jedna byla slepá, jedna byla ňáká malířka nebo něco, ta malovala, tak to se mně taky líbilo, ale takový ňáký ty historický, to sem teda zrovna nemusela.
Libuse_2_(1928).txt
samozřejmě Dívka v modrém. Lída Baarová. Kristián ((Kristian))
Libuse_2_(1928).txt
říkám, ty herečky Vítová ((Hana Vítová)), Mandlová ((Adina Mandlová)), Ferbasová ((Věra Ferbasová)), ee bárová ((Lída Baarová)) Nedošinská ((Antonie Nedošinská)), ježiš to byly filmy,
Libuse_(1922).txt
a takovej třeba ten zážitek (.) třeba můj zážitek že ee některá herečka vám seděla, některá ne je zajímavý že mně třeba ta lída bárová ((Lída Baarová)) ale ani v té škole když si teď tak jako vzpomenu na ty diskuse s e těma holkama LG: mhm LV: že ta lída bárová ((Lída Baarová)) teda absolutně nijak neseděla, nám jako (.) holkám. chápete. nám se teda, jako líbila ta Ferbasová ((Věra Ferbasová)), Hana Vítová, jo, když to jako beru tak ee LG: [jo] LV: [tady] tydle jako herečky. ale ta ne. no do- ona taky potom v tom šestatřicátým roce ne e (.) e víte e člověku se d- vynořují vzpomínky, LG: ale to je dobře. LV: protože, já si z- pamatuju, že přišla, ee to jméno sem zapomněla, Jindra Buryšková, a říkala, holky, lída bárová ((Lída Baarová)) chodí s frélichem ((Gustav Fröhlich)) a ten dal facku ee (..) mě řekněte tomu malýmu Němcovi (.) co říkali že byla ee že byl jejím milencem, gebls ((Joseph Goebbels)) LG: gebls ((Joseph Goebbels)), mhm LV: (.) vzpomínám, úpl- a <víte že tu Jindru Buryškovou vidím úplně před sebou>
Ludmila_(1920).txt
LČ: [a na které] LŠ: [a bárovu] ((Lída Baarová)) sem taky měla ráda bárovu ((Lída Baarová)). LČ: a vzpomínáte si na některé konkrétní filmy s těmi s těmihle herečkami? LŠ: jo tak tak s bárovou ((Lída Baarová)) třeba Ohnivé léto s Benešem ((Svatopluk Beneš)) hrála, no tak to si to eště všechno pamatuju,
Ludmila_(1920).txt
LČ: a proč se vám tyhle filmy zrovna líbily nebo čím vás zaujaly? že že si je takhle pamatujete. LŠ: no tak to byli to byli dobří herci, Beneš ((Svatopluk Beneš)) to byl taky dobré herec a bárová ((Lída Baarová)), tak to byla naša myslím nejlepší herečka a nejhezčí, že. LČ: a čím se teda lišila od ostatních teda, že byla tak tak skvělá? LŠ: no tak aj zjevem, aj tak víte
Ludmila_(1920).txt
LŠ: kam sem dala brejle. tady. (.) no Pražské švadlenky lída bárová ((Lída Baarová)) ((smích)) jo
Ludmila_(1926).txt
Č: a vzpomněla byste si, jestli se jestli se ozýval třeba potlesk (.) při po představení (.) nebo? LT: no to ano LČ: u některých konkrétních [filmů]? LT: [u něk-] jo tak to vám neřeknu, ale skutečně u některých s tou lídou bárovou ((Lída Baarová)) a takhle, tam se i ten potlesk někdy ozýval.
Ludmila_(1926).txt
LČ: takže ste měla nějaké oblíbené herce, [na které] LT: [no jistě] LČ: ste přímo chodila, že byste? LT: všechny ty milovníky a milovnice, to vite že sme to sme chodili především na to. lída bárová ((Lída Baarová)), Zita Kabátová (.) Korbelář ((Otomar Korbelář))
Ludmila_(1926).txt
LČ: a čím se třeba ta lída bárová ((Lída Baarová)) nebo ostatní lišili od ostatních, proč vlastně to byli třeba [oni?] LT: [protože] byli pěkný, pěkně oblečený ee měli vybraný chování a... no prostě sme je obdivovali.
Ludmila_(1926).txt
LČ: no v tom v té předválečné, právě jaké byly pro vás dobré filmy? jestli ste měla nějaké [ráda, které] LT: [no tak no tak to] byly právě ty filmy no ty ty ty cajdáčky takový ty zamilovaný s tou bárovou ((Lída Baarová)), s Kabátovou ((Zita Kabátová)) (.) a co já vím jak se všechny ty herečky menovaly, který já teď už moc nesnáším.
 
Film — Hrají
Šenkýřka u Divoké krásy; Šenkýřka u Divoké krásy, 1932
Kariéra Pavla Čamrdy, 1931
Madla z cihelny, 1933
Panenství, 1937
Děvče s čertem v těle, 1933
Turbina, 1941
Pokušení paní Antonie, 1934
Barcarola, 1934; 1935
Pán na roztrhání, 1934
Poručík Bobby, 1935
Zlatá Kateřina, 1934
Za tichých nocí, 1941
Lelíček ve službách Scherloka Holmesa; Lelíček, 1932
Komediantská princezna, 1936
Růžové kombiné; rosa Kombinee, Das, 1932
Dívka v modrém, 1939
Grand hotel Nevada, 1934
Muž přes palubu, 1935
Zlomená křídla; Gebrochene Flügel, 1937
Paličova dcera; Tochter des Brandstifters, Die, 1941
Artur a Leontýna, 1940
Okénko, 1933
1939
Ohnivé léto, 1939
Hazardér, 1938
Švadlenka, 1936
Její lékař, 1938
Život je krásný, 1940
Barkarola, 1935
Sedmá velmoc, 1933
Maskierte Beliebte, Die, 1940
Meziaktí, 1936
Netopýr, 1937
 
nahoru
 
 
 
 
 
© 2011 Ústav filmu a audiovizuální kultury na Filozofické fakultě, Masarykova Univerzita, Brno