![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
Program publishing date Th 08.09.1932 Screening days (from) Th 08.09.1932 Screening days (to) Fr 09.09.1932 Cinema Bio Slávia; Sport kino Židenice; Sport - Schimitz; Slavia Programme (numbers) Atlantic; Atlantik, Atlantic zvukový film B. Kortner, W. Forst; Příkladem úžasné sugestivnosti a mrazivé skutečnosti, jaké lze dosáhnouti spojením visuelního a zvukového filmu, je "Atlantic", zachycující v celé hrůze tragický osud největšího zámořského parníku světa. V tomto anglickém velkofilmu produkce British International Pictures Londýn za režie E. A. Duponta je vytvořená dokonalá jednota zrakové představy, zvukových dojmů a krásného mluveného slova. Se vzácným smyslem pro velkorysost koncepce filmu, od prvních zmrazujících zpráv o možnosti setkání se s ledovci až k strašnému katastrofálnímu vyvrcholení zániku námořního kolosu, který ve svých loktech svírá tisíc obětí smířených se smrtí, udržuje režie promyšleně tuto gradační linii a přenáší děj hned na palubu lodi, do kotelen, do salonů v podpalubí, nebo na velitelský můstek. Zatím co v kotelně odehrává se zoufalý a marný zápas o zacelení prorvaného boku lodi ledovcem, co lodí přidává se zmrazující rozkaz kapitánův "Maschienen, stop", který vidí celý hrozný dosah této příhody, udržuje v podpalubí hudba jazzu dobrou náladu a naději až do konce. Mohutným dojmem působí zastavování se strojů, spouštění záchranných člunů, šílené zvuky sirén o pomoc. Zrakový dojem je mocně zesilován zvukovým podbarvením. Mluvené slovo v řeči německé je velmi zřetelné a z hereckých představitelů je nejskvělejší Fritz Kortner, jehož herecká kreace spisovatele Thomase je sama pro sebe příkladem vysokého reprodukčního umění hereckého.; Největší anglický zvukový film v řeči německé; 130326; 119122; Ode dneška největší zvuk. a mluv. film v něm. versi s čekými titulky. Drama podle stejnojmenné hry Arnošta Raimonda. V hlav. ul. B. Kortner, Eliška Wagnerová, F. Lederer, Willi. Forst. 119120 Programme Description (CZ)
Lid. ceny.
Image Material up |
|
© 2011 Department of Film and Audiovisual Culture at Faculty of Philosophy, Masaryk University, Brno