Filmové Brno
Dokumentace dějin uvadění filmů a diváckých preferencí v Brne v letech 1918-1945

 
 







 
Datum zveřejnění programu
so 15.02.1930
Moravské noviny, 37, so 15.02.1930
 
Dny promítání (od)
so 15.02.1930
Moravské noviny, 37, so 15.02.1930
 
Dny promítání (do)
pá 21.02.1930
Moravské noviny, 42, pá 21.02.1930
 
Kino
Kino Republika
 
Složení programu (čísla)
Pasák holek, drama
Nový český film. Román E. E. Kische z prostředí pražské spodiny >>Pasák holek<< je ve filmovém zpracování za režie H. Tintera hodně sidealisován, protože už z censurních důvodů nebylo možno podati pravdivý obraz ovzduší, v němž zrodil se odporný, parasitní typ vyssávačů prostitutek, pasáků. Je ku prospěchu režie, že zachovala jistou mez decentnosti a omezila se spíše jen na náznaky. Film začíná katastrofálním výbuchem kotle na vltavském parníku, kde zachráněný bohatý neřestník odmění se svému zachránci tím, že mu svede ženu. Z tohoto prostředí zrodil se hrdina románu Jarda, plod hříšné lásky, hýčkaný matkou a nenáviděný nevlastním otcem. Známost s Betinou zavedla jej mezi povaleče, pasáky, lehké holky a stačil první krok, aby se řítil střemhlav kamsi do propasti. Ale je tu Luisa, přítelkyně z mládí, dívka dobrého a důvěřivého srdce a čistého pohledu, která v něm probudí odpor k celému tomu prohnilému životu. Zvláště ku konci naneseno bylo až příliš mnoho jásavých barev, aby hra vyzněla v smířlivý, šťastný konec. Werner Frettererovi v roli Jardy ležely jistě více partie, kde mohl ukázati mladistvost a eleganci než syčácký typ periferního pasáka. Luisu krásně vyhrála Listová, koketní Betinu Ly Corelli, starého voraře Rovenský a jeho ženu Svobodová. Zvlášť šťastná byla volby vedlejších rolí svou výraznou typizací. Z filmového hlediska naučil se český film už mnohému, především zásluhou dobrých fotografií Vichových byla tu řada krásných pohledů na Prahu a zajímavých detailů ze strojovny parníku. Film se promítá v kině Centrál a Republika.
Moravské noviny, 37, so 15.02.1930
 
Obrazové přílohy

Moravské noviny, 37, so 15.02.1930
 
nahoru
 
 
 
 
 
© 2011 Ústav filmu a audiovizuální kultury na Filozofické fakultě, Masarykova Univerzita, Brno