Filmové Brno
Dokumentace dějin uvadění filmů a diváckých preferencí v Brne v letech 1918-1945

 
 







 
Datum zveřejnění programu
pá 14.03.1930
Moravské slovo, 64, pá 14.03.1930
so 15.03.1930
Moravské noviny, 61, so 15.03.1930
 
Dny promítání (od)
pá 14.03.1930
Moravské slovo, 64, pá 14.03.1930
so 15.03.1930
Moravské noviny, 61, so 15.03.1930
 
Dny promítání (do)
ne 23.03.1930 (75%)
Moravské slovo, 71, ne 23.03.1930
 
Kino
Moderna; Bio Moderna; Jalta
Moravské slovo, 64, pá 14.03.1930
 
Složení programu (čísla)
Bílé peklo, weiße Kölle von Piz Palü, Die
horské drama
L. Riefenstahlová v horském dramatu Bílé peklo. G. Diessl, A. Udet; Opravdová báseň bílých velehor v celé své kráse a hrůze. Nekonečné pláně bílého sněhu v oslňující záři horského slunce, nezachytitelné noční nálady za svitu luny, sněhové vichřice, valící se laviny, gigantický zápas člověka se strašlivou převahou přírody jsou tu zachyceny v celé své velebnosti a lidské bezmocnosti. A do tohoto prostředí je zaklíněn zfilmovaný riskantní příběh a osud tří odvážlivců, kteří se pustili v nerovný zápas s těmito přírodními živly. Nejnapínavější dobrodružný román nevyrovná se napětí a úzkosti, s jakou sledujete jejich krkolomný výstup po strmých ledovcích severní stěny ledovce Tiz Palü, jejich zhroucení se, jejich osamocení na ledovém útesu, zápas se sněhovými bouřemi, jejich vysídlení až na okraj smrti. Nezapomenutelně působí výprava horalů se smolnými pochodněmi za noci, beznadějnost jejich hledání, překrásné letecké evoluce letce - akrobata Ernsta Udeta, kterému se konečně podaří ukázati horalům místo s trosečníky. S hlediska filmového je to film velmi dokonalý, s překrásnými snímky bílé krásy. Film, který ukazuje ohromné možnosti filmové techniky. Film von den Schrecken des Höchgebirgen.
Moravské slovo, 64, pá 14.03.1930
 
Obrazové přílohy

Moravské slovo, 64, pá 14.03.1930

Moravské noviny, 61, so 15.03.1930
 
Poznámky
Konec promítání není zcela jistý, protože v pondělí Moravské slovo nevychází. Možná se tento film promítal i 24. března.
 
nahoru
 
 
 
 
 
© 2011 Ústav filmu a audiovizuální kultury na Filozofické fakultě, Masarykova Univerzita, Brno