O časopisu

Studia paedagogica jsou recenzovaným vědeckým časopisem vydávaným Masarykovou univerzitou. Redakce časopisu sídlí na Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty. Redakční rada je složena z mezinárodních expertů.

Studia paedagogica publikují původní příspěvky týkající se vzdělávání, výchovy a učení ve všech sférách života společnosti. Časopis je interdisciplinární – pokrývá aktuální témata pedagogického výzkumu a zároveň poskytuje prostor pro pedagogicky orientované studie vycházející z jiných společenských věd. Jde především o studie empirického charakteru. Časopis rovněž přijímá kvalitní teoretické a přehledové studie. Klademe důraz na původnost a originalitu publikovaných textů, přičemž vytváříme prostor jak pro etablované odborníky, tak pro začínající autory v počátečních fázích akademické dráhy, jimž je určena možnost publikovat v sekci Začínající výzkumníci.

Časopis vychází třikrát ročně. Od roku 2024 je časopis publikovanán pouze v online formě. Dvě čísla v anglickém jazyce jsou monotematická (viz Výzva pro autory). Jedno číslo je polytematické v českém a slovenském jazyce. Texty v polytematickém čísle jsou publikovány v režimu Online First. Po úpěšném recenzním řízení jsou studie zveřejněny online na stránkách časopisu a jsou odeslány do příslušných časopiseckých databází. Na konci kalendářního roku je číslo uzavřeno a je vydáno jako celek. 

V letech 2009–2023 časopis vycházel v tištěné podobě s ISSN 1803-7437 (MK ČR E 18709).

Databáze

Časopis Studia paedagogica je indexován v mezinárodní vědecké databázi SCOPUS. Dále je zařazen na Seznam recenzovaných neimpaktovaných periodik vydávaných v ČR (Rada pro výzkum, vývoj a inovace), do katalogů a databází Národní knihovny (NKC, ČNB, ANL) a do časopiseckých databází DOAJ, ERA, ERIH PLUS, EBSCO, CEJSH, JournalSeek, NewJour, PKP, ProQuest a Ulrich's Periodicals Directory.

Partner časopisu

Studia paedagogica při vydávání spolupracují se sekcí Emerging Researchers při Evropské asociaci pedagogického výzkumu (EERA). EERA doporučuje kvalitní texty z konference ECER Emerging Researchers k publikaci v časopise Studia paedagogica, který poskytuje prostor pro dva kvalitní články ročně. Doporučené články procházejí standardním recenzním řízením.

Otevřený přístup (OA)

Masarykova univerzita se podpisem Berlínské deklarace v říjnu 2010 jako první vysoká škola v ČR přihlásila k aktivní podpoře hnutí Open Access (OA), otevřeného přístupu k vědeckým informacím. Časopis Studia paedagogica proto poskytuje otevřený a bezplatný přístup k vědeckým informacím ve všech publikovaných studiích.

CC BY Creative Commons License