Úvod: Pět klíčových úvah pro úspěšné zvládnutí online výuky
Webinář představuje souhrn základních kroků, jak rozmyslet a vést smysluplnou výuku online výuku. Nabídne jak koncepční rámec pro vyučující, tak metodická a praktická doporučení pro realizaci vybraných výukových cílů.
Upozornění: Toto video bylo vytvořeno pro účely krizové situace, avšak doporučení v něm uvedená jsou platná pro výuku online obecně.
Zobrazit webinář
V průběhu webináře budete seznámeni s následujícími body:
- jaká jsou specifika online výuky a jak chápat roli učitele,
- jak si připravit akční plán krizové online výuky,
- jak poutavě prezentovat učivo studentům na dálku,
- jak efektivně komunikovat online se studenty,
- jak smysluplně hodnotit studenty v krizové online výuce.
Infografika k tématu
Vedeme kvalitní online hodiny
formou videokonference
Tematický blok věnovaný praktickým krokům a doporučením pro přípravu a vedení aktivní online výuky formou videokonferenčních hovorů.
Zobrazit webinář
V tomto tematickém bloku se budeme zabývat těmito hlavními body:
- jak si obsahově a metodicky připravit online výukovou hodinu,
- jak technicky administrovat videokonferenční hovory se studenty,
- jak udržet pozornost a motivaci studentů v průběhu online hodiny,
- jaké nástroje pro realizaci online výukových hodin jsou k dispozici na FF MU.
Infografika k tématu
Rozvíjíme aktivní komunikaci a spolupráci studentů
Tematický blok zaměřený na problematiku komunikace a spolupráce studentů nabídne přehled možností a scénářů, jak v rámci krizové online výuky podpořit rozvoj vzájemné interakce a podpory mezi studenty.
Zobrazit webinář
V tomto tematickém bloku se budeme zabývat těmito hlavními body:
- jak umožnit skupinovou práci studentů přímo v průběhu online výukových hodin
- jakými způsoby používat online diskuze jako smysluplnou studijní aktivitu
- jaké možnosti a výhody nabízí zapojení aktivit s prvky vzájemného hodnocení studentů
- jak administrovat skupinové studentské projekty online
Infografika k tématu
Připravujeme a sdílíme výuková videa
Tematický blok zabývající se přípravou učebních materiálů a aktivit bude zaměřen na možnosti využití audiovizuálních prostředků v online výuce – a to nejen z pohledu vyučujících při tvorbě výukových podkladů, ale i studentů při zpracování různých studijních činností.
Zobrazit webinář
V tomto tematickém bloku se budeme zabývat těmito hlavními body:
- jak a proč používat audiovizuální učební materiály v rámci online výuky,
- jak obsahově a technicky zvládnout přípravu výukových videí,
- jak aktivně zapojit studenty formou interaktivních studijních činností,
- jak mohou audiovizuální aktivity zefektivnit učební postup studentů.
Infografika k tématu
Realizujeme smysluplné hodnocení studentů na dálku
Tematický blok uvádějící problematiku hodnocení studentů představí škálu možností, jak sledovat postup studentů v průběhu online výuky a jak hodnotit dosažené studijní výsledky.
Zobrazit webinář
V tomto tematickém bloku se budeme zabývat těmito hlavními body:
- jaké jsou základní předpoklady a principy hodnocení studentů online,
- jak chápat roli klasických testů a kvízů v online výuce,
- proč a jak podporovat vzájemné hodnocení mezi studenty,
- proč a jak zapojit aktivity směřující k sebereflexi studentů,
- jak zvládnout ústní zkoušení pomocí videokonferenčních hovorů.
Infografika k tématu
Závěr: Tři vybraná doporučení pro zajištění plynulého přechodu zpět k prezenční výuce
Webinář se pokusí nabídnout vyučujícím několik koncepčních a metodických návodů, jak se připravit na opětovnou změnu formátu pedagogické praxe a jak co nejefektivněji využít materiály a dovednosti nabyté v průběhu krizové online výuky i ve standardním prezenčním režimu vzdělávání.
Zobrazit webinář
V tomto tematickém bloku se budeme zabývat těmito hlavními body:
- jak se efektivně připravit na zkouškové období a testování studentů,
- jak smysluplně využívat audiovizuální studijní materiály i v prezenční výuce,
- proč nadále používat videokonferenční hovory jako doplněk učební praxe,
- jak trvale podporovat komunikaci a spolupráci studentů pomocí online nástrojů.