Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy
Ianua linguarum reserata.
Popis oboru
Cílem studia učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy je připravit kvalifikovaného a kompetentního učitele italského jazyka a literatury, který je komplexně vzdělaný pro výuku na středních školách, kde je italština vyučována jako cizí jazyk. Absolvent je vybaven znalostmi, dovednostmi a kompetencemi nabytými studiem teoretických a aplikačních disciplín i praktickými jazykovými znalostmi a dovednostmi, literárním a kulturním rozhledem. Vstupní jazyková kompetence dle Evropského referenčního rámce je C1, výstupní C2.
Úspěšný absolvent je schopen
- důstojného písemného i ústního projevu v italštině na úrovni C2 dle Evropského referenčního rámce;
- uplatnit společenské, politické, kulturní, historické, literární a lingvistické vědomosti o Itálii;
- plánovat, připravovat, realizovat a hodnotit výuku italského jazyka na střední škole.
Uplatnění absolventů
Absolventi nacházejí uplatnění jak na středních školách různého typu a zaměření, tak na speciálních jazykových školách, kde se italština vyučuje jako cizí jazyk.
Zajišťuje | Filozofická fakulta |
---|---|
Typ studia | magisterský navazující na bakalářský |
Forma | prezenční |
Doba studia | 2 roky |
Vyučovací jazyk | čeština |
Absolventi fakulty v číslech
82 %
absolventů by znovu studovalo na MU
61 %
absolventů našlo práci snadno
20 800 Kč
je průměrný nástupní plat
Kombinace oborů
Oborové kombinace s oborem Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy
Přijímací zkouška
Termín pro podání přihlášky: 1. únor – 30. duben 2019
Komu je obor určen: Obor je určen absolventům bakalářského studia, kteří prokáží znalost italského jazyka na úrovni B2 dle SERR (Společného evropského referenčního rámce).
Předmět oborové přijímací zkoušky: : Ústní zkouška. S uchazečem bude vedena diskuse v italském jazyce o bakalářské nebo oborové práci. Práci je možné zaslat v elektronické verzi – pokud je již hotová - Ústavu románských jazyků a literatur na adresu 1204@mail.muni.cz.
Hranice úspěšnosti odborné přijímací zkoušky: 50 bodů (maximální počet bodů 100).
Součástí přijímací zkoušky programu Učitelství pro střední školy je také href"=https://www.phil.muni.cz/pro-uchazece/navazujici-magisterske-studium/prijimaci-rizeni">test z pedagogicko-psychologického základu.
Prominutí přijímací zkoušky: Přijímací zkouška se promíjí studentům, kteří absolvovali bakalářské studium oboru / programu Italský jazyk a literatura na FF MU s hodnocením A-B. Přijímací zkouška se promíjí včetně testu z pedagogicko-psychologického základu. O prominutí přijímací zkoušky mohou uchazeči požádat prostřednictvím e-mailu na adrese prijimaci.rizeni@phil.muni.cz.
Kombinace oborů: obor lze kombinovat do dvouoborového studia s obory Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy, Učitelství estetiky pro střední školy, Učitelství latinského jazyka a literatury pro střední školy, Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy, Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy. Kombinovat lze pouze obory v prezenční formě studia.
Kombinace oborů: obor lze kombinovat do dvouoborového studia s obory Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy, Učitelství estetiky pro střední školy, Učitelství latinského jazyka a literatury pro střední školy, Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy, Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy. Kombinovat lze pouze obory v prezenční formě studia.
Odkaz na Ústav románských jazyků a literatury.
Obecné informace k průběhu přijímacího řízení do navazujících magisterských programů na FF MU naleznete zde. Dokumenty k aktuálnímu přijímacímu řízení jsou vedeny v Materiálech pro uchazeče.
Nejčastěji zapisované předměty
Doporučené studijní plány a další informace najdete ve studijním katalogu fakulty.
1. semestr
- Italská literatura V
- Úvod do lidové latiny a vývoj románských jazyků
- Psychologie pro učitele I
- Školní pedagogika
- Autentické materiály a herní aktivity ve výuce italštiny
- Lexikologie a sémantika
- Jazykový seminář VII
- Filologia italiana (Textová kritika) I
- Japonský jazyk I.
- Japonské písmo I.
- Dílna improvizace
- Romanistický semestrální projekt
- Didaktika italštiny I
2. semestr
- Vývoj italštiny
- Jazykový seminář VIII
- Školní didaktika
- Psychologie pro učitele II
- Literatura ve filmu
- Francouzský jazyk pro akademické a odborné účely II
- Literární Novecento (E)
- Výběrový seminář II
- Audiovizuální překlad
- Italská literatura VI
- Filologia italiana (Textová kritika) II
- Starší italská literatura (B)
- Japonské písmo II.
- Improvisation workshop
- Speciální pedagogika a pedagogická diagnostika
- Didaktika italštiny II
- Kurz francouzského jazyka online
- Angličtina Online
3. semestr
- Didaktika italštiny I
- Lexikologie a sémantika
- Italská literatura V
- Klauzurní práce
- Jazykový seminář VII
- Starší italská literatura (A)
- Filologia italiana (Textová kritika) I
- Textová gramatika
- Seminář k magisterské diplomové práci I
- Pedagogická praxe
- Autentické materiály a herní aktivity ve výuce italštiny