Robot and Kitsch: From the myth of technological progress towards the medium of subversive strategies of posthumanism

Název česky Robot a kýč: Od mýtu technického pokroku k subversivním strategiím posthumanismu
Autoři

HORÁKOVÁ Jana

Rok publikování 2013
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Kapitola sleduje vývoj Robota, motivu a dramatické postavy vynalezených Karlem Čapkem ve hře R. U. R. (1920/21), od ústřední figury mýtu technického pokroku k jeho proměně v mocný nástroj subversivních strategií v rámci diskursu post-humanismu a informační společnosti. Argumentace začíná popisem recepce R. U. R. českou odbornou veřejností (Robot jako kýč), pokračuje sledováním procesu integrace Robota do mýtu věku stroje a následně ustavení jeho reputace jako klišé žánru sci-fi. Na závěr je zdůrazněn význam robotického umění jako platformy subversivních strategií v rámci umění nových médií a ideologie informační společnosti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.