Městský prostor v kontextu výuky cizího jazyka: současné možnosti využití a budoucí perspektivy za pomoci moderních technologií

Autoři

NENIČKOVÁ Veronika

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Podoby a proměny města ve slovanských a vybraných neslovanských kulturách, literaturách a jazycích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Písemnictví, mas-media, audiovize
Klíčová slova foreign language teaching; foreign language learning; urban environment; Augmented reality; Instagram; Foursquare; educational technology
Popis Autorka v kapitole nahlíží na město z různých úhlů pohledu z hlediska cizojazyčné výuky dospělých osob. Zmiňuje perspektivy využití augmentované reality v kontextu výuky cizího jazyka, ale především poskytuje vlastní konkrétní postupy aktivit, které kladou důraz na spolupráci, autenticitu, efektivitu a atraktivitu, což ve většině případů předpokládá využití internetu a moderních technologií. Postupy jsou obecně adaptovatelné, některé příklady jsou uváděny s ohledem na polštinu. Zahrnuje i sociální sítě Instagram, Facebook a Foursquare, službu Google Street View aj. Radí také, jak si ve svém městě nalézt vhodného rodilého mluvčího svého cílového jazyka, doporučuje způsob využití a tvorbu výukových videí, poskytuje návod na dotazování v ulicích, v podobě anket či mad libs. Prozrazuje nové formy zadání domácích úkolů. Přidává výzvu učitelům cizích jazyků, aby se zajímali o propojení výuky s internetem a moderními technologiemi, pokud chtějí udržet krok se svými studenty.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.