Soudobá marketingová komunikace nových náboženských hnutí

Autoři

ADAMÍK Marek

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Komunikace církve: nové trendy ve vývoji religionistiky
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Filosofie a náboženství
Klíčová slova marketing communication; marketing mix; new religious movements; product; specific aspects
Popis Nová náboženská hnutí představují významného účastníka na trhu produktů nehmotné či duchovní povahy. Podobně jako v jiných segmentech podnikání jsou tak vystaveny konkurenčnímu prostředí, v němž současně působí nejenom tradiční církve a ostatní náboženská hnutí, ale i různé formy alternativní spirituality a široce rozvětvený duchovní proud hnutí New Age. Z ekonomické a marketingově-komunikační perspektivy lze náboženské subjekty považovat za neziskové organizace, snažící se prostřednictvím komunikačních prostředků působit na různé typy veřejnosti, zejména na stávající a potenciální členy, pomáhající organizacím přežít a prosperovat. Tyto komunikační prostředky jsou přitom nezřídka velmi podobné těm, které využívají komerční organizace a sektor byznysu obecně. Oba světy se tím na jednu stranu k sobě přibližují, na druhou stranu však vyplouvají na povrch určité specifické rysy, jimiž se náboženská hnutí od komerčních, ale často i jiných neziskových organizací liší.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.