Konceptová analýza edukačního programu Muzea města Brna Špilberk: Provazové provázení (Hrajeme o knír Salvadora Dalího!)

Autoři

MRÁZOVÁ Lenka SVÁTKOVÁ Barbora ŽANDA Zdeněk

Rok publikování 2015
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Analýza představuje muzejní edukační program Špilberk: Provazové provázení. Hrajeme o knír Salvadora Dalího! realizovaný Muzeem města Brna ve spolupráci s Oddělením muzeologie Ústavu archeologie a muzeologie Filozofické fakulty, Katedrou sociální pedagogiky a Katedrou výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Program pro 2. stupeň základních škol, střední školy a veřejnost byl připraven v rámci širšího celku doprovodných programů k výstavě Salvador Dalí: Zhmotnění neskutečného (6. 3. – 6. 4. 2014 Brno, hrad Špilberk) u příležitosti 5. ročníku Týdne výtvarné kultury s podtitulem Za jeden provaz. Toto motto vyjadřovalo výzvu nacházet souvislosti uměleckých oblastí, nechat umění expandovat do veřejného prostoru a podpořit přesahy umění do jiných oborů. Program Špilberk: Provazové provázení. Hrajeme o knír Salvadora Dalího! reflektoval tuto výzvu propojením uměleckého tématu výpravy do podvědomí v příběhu Salvadora Dalího s prostředím kulturní památky – hradu Špilberku a s metodami dramatické výchovy v intencích současné muzejní edukace.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.