Témbrový aspekt a Hudební myšlení dnes Pierra Bouleze

Autoři

HAAS Petr

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Acta Musicologica.cz
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://acta.musicologica.cz/
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Klíčová slova Pierre Boulez; serialism; timbre; serial music
Popis Článek se zabývá postojem Pierra Bouleze k problematice témbru, jenž je prezentován v jeho teoretických textech Musikdenken heute a Alea. Tyto postoje pak předkládá jako jednu z příčin upadání serialismu Boulezova typu coby avantgardní či modernistické metody na přelomu 50. a 60. let 20. století. Současně poukazuje na skutečnost, že seriální techniky samy o sobě nejsou nutně v rozporu s hudbou orientovanou na témbrový aspekt a dokládá, že v ní později našly uplatnění.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.