Interdisciplinarita jako nutnost: Psycholingvistika a výuka češtiny jako cizího/druhého jazyka pro děti

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

DOLEŽÍ Linda

Rok publikování 2016
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj CASALC Review
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
www https://drive.google.com/file/d/0B1pJ9zo3zZe-Q0ExaFJtRzJxWXM/view
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Czech for foreigners; children; psycholinguistics; teacher training
Popis Pozornost je věnována tomu, jak mohou výsledky psycholingvistického výzkumu přispět ke zkvalitnění procesu osvojování a výuky jazyka v oblasti češtiny pro děti-cizince. Nastíněny jsou základní principy a fáze osvojování jazyka, typické jevy a procesy spjaté především s vícejazyčnou situací. Zmíněna je důležitost kontaktu jazyků v mysli (např. interference). Psycholingvistické znalosti považujeme za důležitou součást kompetencí pedagogů, kteří vyučují (nejen) češtinu jako cizí jazyk pro děti.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.