Jak se mohou prezentovat historická témata spojená s perzekucí lidí za druhé světové války v současných edukačních programech

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KOLAŘÍKOVÁ Veronika

Rok publikování 2019
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek nabídne úvahu nad problematikou vzdělávání o historických tématech spojených s perzekucí lidí za druhé světové války. Předávání paměti podle P. Nory v moderních společnostech skomírá. Protože už kontinuálně nežijeme se svou pamětí, máme potřebu ji zasvěcovat určitá místa. Takovými místy mohou být památníky, které jsou nejenom místem určeným k uchování paměti. Mnohdy jsou památníky autentickými místy, na kterých se odehrávaly události hodné zapamatování a vzpomínání. Může jít o svědky těchto událostí, o místa nadaná speciální aurou. Jako taková jsou tato místa určena nejen k pietě a návštěvám, ale také k edukaci různých skupin návštěvníků. Příspěvek představí příklad muzejně-edukačního programu věnujícího se tématu holokaustu Romů a Sintů za druhé světové války.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.