Paměťové instituce v kontextu občanského vzdělávání a současné historické kultury

Autoři

DVOŘÁK Tomáš

Rok publikování 2020
Druh Článek ve sborníku
Konference Paměť země. Formování institucionálních základů historické vědy na Moravě v 19. a 20. století
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Klíčová slova Memory institutions; civic education; historical culture; information revolution
Popis Příspěvek se zamýšlí nad rolí tzv. paměťových institucí v občanském vzdělávání (politische Bildung) v prostředí proměňující se historické kultury. Na základě srovnání se situací v Německu, resp. v Polsku si všímá dlouhodobě slabého institucionálního zázemí občanského vzdělávání v České republice, zejména na regionální úrovni. Závěrečné poznámky se týkají možného zapojení tradičních paměťových institucí, tedy regionálních muzeí a archivů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.