Terra incognita (ale pro koho?). Provozování barokní hudby na Moravě 1934–44
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Přes obecně známou klíčovou roli Vladimíra Helferta v zájmu o provozování předromantického hudebního repertoáru již od 20. let 20. století je v rámci vymezeného tématu nutné přihlédnout k výrazně nadregionální tradici oratorních produkcí (typicky oratorií Händelových). Její kořeny na přelomu 18. a 19. století ve smyslu uvádění oratorií obvykle již v koncertním prostředí (a navazující tak opět na starší uvádění přímo v chrámech a oratořích) se v případě hlavního zemského města Moravy odrážejí mimo jiné také v rozsáhlém repertoáru Winikerovy hudební půjčovny. Obdobně je pak nutné klást si otázky například po archivu Brněnského hudebního spolku a jeho možných souvislostech s dobovým hudebním provozem dvacátých a třicátých let, v němž obvykle jednou ročně realizované oratorní produkce (v případě největších měst pak šlo o součet několika jednotlivých produkcí různých hudebních spolků) představovaly vítané repertoárové zpestření a možnost masového zapojení amatérských zpěváků díky klíčové roli sborů v těchto dílech. |
Související projekty: |