Wellbeing učitelů v kontextu přístupu vedení školy

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Lékařskou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

BULA Marek Matouš LAZAROVÁ Bohumíra POL Milan HRUŠKOVÁ Tereza

Rok publikování 2025
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Lékařská fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Caring leadership představuje přístup, který je propojen s well-beingem učitelů prostřednictvím autenticity, péče a podpory ze strany vedení školy. V této studii analyzujeme specifika vztahu mezi caring leadership, pracovními podmínkami a well-beingem učitelů základních a středních škol. Výzkum využívá síťovou analýzu k identifikaci klíčových faktorů ovlivňujících učitelskou pohodu a propojení mezi vnímanou podporou vedení, vztahy s kolegy a pracovní spokojeností. Výsledky naznačují, že školní propojenost a caring leadership hrají centrální roli ve vnímání učitelského well-beingu, zatímco odměňování je okrajovým faktorem s malým vlivem. Dále identifikujeme rozdíly ve vnímání těchto faktorů mezi učiteli s různou délkou praxe.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.