Aktuální trendy v muzejní prezentaci a edukaci IX. : Potenciál spolupráce

Autoři

FRECEROVÁ Monika JAGOŠOVÁ Lucie SADÍLKOVÁ Eva VYKOUPILOVÁ Pavla MIKULÁŠKOVÁ Monika PEŠKOVÁ Jitka BRHLÍKOVÁ Markéta DROBNÝ Tomáš

Rok publikování 2025
Druh Uspořádání konference
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Na první pohled by se mohlo zdát, že muzejní pedagogové jsou pro své obvykle malé početní zastoupení v jednotlivých muzeích automaticky limitováni v možnostech a příležitostech při profesní seberealizaci. Že nedisponují dostatkem lidských kapacit i vlastních sil pro tvorbu nevšedních a mimořádných edukačních projektů. Nebo že se mohou cítit profesně osamělí a izolovaní. Ve větších muzeích nejsou výjimkou samostatná edukační oddělení o několika pracovnících, což muzejnímu pedagogovi dává možnost diskutovat a spolutvořit v týmu se stejně odborně profilovanými kolegy. Je snad v menších muzeích na edukační tvorbu zcela sám? A stává se v instituci jediný muzejní pedagog profesí solitérní a odtrženou od ostatních? Už z podstaty profese muzejního pedagoga vyplývá potřeba a současně nezbytnost komunikace, a to nejen směrem k muzejnímu publiku. Muzejní pedagog získává partnery a „spojence“ mezi dalšími muzejními pedagogy, ostatními kolegy v muzeu, ale často i za zdmi vlastní instituce. Do aktivit muzejního pedagoga se může promítat interakce s dalšími zainteresovanými kolegy, nadšenci mimo muzeum, partnery muzea i nejrůznějšími dalšími spolupracujícími subjekty. Rodí se tak nesmírně zajímavé a inspirativní příklady spolupráce a výjimečné projekty, které leckdy překračují hranice nejen instituce, obce, regionu, ale třeba i České republiky. Konference vedle tradičních příspěvků nabídla také workshopy, kulaté stoly a exkurze, včetně zahraniční.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.