Aktuální trendy v muzejní prezentaci a edukaci IX. : Potenciál spolupráce
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2025 |
| Druh | Uspořádání konference |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Na první pohled by se mohlo zdát, že muzejní pedagogové jsou pro své obvykle malé početní zastoupení v jednotlivých muzeích automaticky limitováni v možnostech a příležitostech při profesní seberealizaci. Že nedisponují dostatkem lidských kapacit i vlastních sil pro tvorbu nevšedních a mimořádných edukačních projektů. Nebo že se mohou cítit profesně osamělí a izolovaní. Ve větších muzeích nejsou výjimkou samostatná edukační oddělení o několika pracovnících, což muzejnímu pedagogovi dává možnost diskutovat a spolutvořit v týmu se stejně odborně profilovanými kolegy. Je snad v menších muzeích na edukační tvorbu zcela sám? A stává se v instituci jediný muzejní pedagog profesí solitérní a odtrženou od ostatních? Už z podstaty profese muzejního pedagoga vyplývá potřeba a současně nezbytnost komunikace, a to nejen směrem k muzejnímu publiku. Muzejní pedagog získává partnery a „spojence“ mezi dalšími muzejními pedagogy, ostatními kolegy v muzeu, ale často i za zdmi vlastní instituce. Do aktivit muzejního pedagoga se může promítat interakce s dalšími zainteresovanými kolegy, nadšenci mimo muzeum, partnery muzea i nejrůznějšími dalšími spolupracujícími subjekty. Rodí se tak nesmírně zajímavé a inspirativní příklady spolupráce a výjimečné projekty, které leckdy překračují hranice nejen instituce, obce, regionu, ale třeba i České republiky. Konference vedle tradičních příspěvků nabídla také workshopy, kulaté stoly a exkurze, včetně zahraniční. |
| Související projekty: |