K problematice učebního stylu dětí školního věku na tradičních a daltonských školách

Autoři

STRÁNSKÁ Zdenka

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Heller, D., Procházková, J., Sobotková, I. (Eds.). Psychologické dny 2004: Svět žen a svět mužů. Polarita a vzájemné obohacování. Sborník z konference Psychologické dny Olomouc 2004.
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova learning styles; primary school; traditional school; alternative (Dalton) school; pupils
Popis Záměrem výzkumného šetření bylo srovnání proměnných stylu učení u žáků tradičních základních škol a škol s daltonskými prvky výuky. Výzkumný soubor tvořilo 115 žáků (60 dívek, 55 chlapců) druhého stupně základní školy. K diagnostice učebního stylu byla použita česká verze amerického Dotazníku stylů učení - LSI autorů R. Dunnové, K. Dunna a G. Price (v překl. a úpr. J. Mareše, 1992). Cílem výzkumu bylo zjistit, zda existují rozdíly ve stylu učení mezi žáky navštěvujícími školu s tradičním typem vzdělávání a výchovy a žáky navštěvujícími školu s alternativním typem vzdělávání a výchovy (daltonského typu).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.