Brain Opera: Od virtualizace těla ke kolektivní kreativitě virtuálního skladatele

Autoři

HORAKOVA Jana VEREŠ Jozef

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Hudba. Integrácie. Interpretácie 11. Mediálne a komunikačné aspekty hudby
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Klíčová slova music of body; virtualisation of body; cyborg; virtual space; vanising of body; vanishing of work; vanishing of author
Popis Příspěvek mapuje vývoj vztahu člověka a mediálního prostředí tak, jak se formuje v mediálních performancích tematizujících procesuální a neviditelné stránky lidského organismu. Od propojení performera a mediálních obrazů vede vývoj k zapojení diváků,účastníků do mediálního či medializovaného prostředí umělecké události. Projekt Brain Opera (1986) jeho autoři charakterizovali jako interaktivní hudební výpravu do naší mysli, která se uskuteční současně ve fyzickém a kybernetickém prostoru. Toto dílo pro nás představuje jeden z vrcholů trendu, jehož počátky sahají do 60.let 20.století a pro který je charakteristický trojí proces mizení: mizení těla, mizení díla,mizení autora.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.