El lenguaje publicitario: ?fuente de innovación o de corrupción de la lengua?

Název česky Jazyk reklamy: zdroj inovace nebo korupce jazyka?
Autoři

STEHLÍK Petr

Rok publikování 2007
Druh Článek ve sborníku
Konference Acta Universitatis Palackianae Olomucensis Philologica 92, Romanica Olomucensia XVIII
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova Adverising; Language; Corruption; Innovation
Popis Tento článek se zaměřuje na pozitivní a negativní aspekty reklamy v konzumní společnosti, a to zvláště na vliv jazyka reklamy při vývoji jazyka a kvality jazykové komunikace. Reklamní jazyk se vyznačuje užitím mnoha inovačních jazykových prostředků. Na druhou stranu však některé charakteristické rysy reklamy, jako jsou unilaterální charakter reklamní zprávy, exagerace a zjednodušování, fragmentace textu a převaha formy nad obsahem, mohou negativně ovlivnit užívání jazyka obecně.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.