La categoría verbal de persona y el lenguaje de la publicidad: análisis pragmático de la frecuencia de uso de las distintas personas verbales en los textos publicitarios

Název česky Slovesná kategorie osoby a jazyk reklamy: pragmatická analýza používání různých slovesných osob v reklamních textech
Autoři

STEHLÍK Petr

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Encuentros, Volumen I
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova Pragmatic Analysis; Verb Category; Grammatical Person; Advertising Language
Popis Tento článek zkoumá specifické rysy jazyka reklamy týkající se užití slovesné kategorie osoby ve španělských tištěných reklamách. Statistická analýza cca 1000 slovesných tvarů ukázala relativně časté užití 2.os.sg., což lze vysvětlit převládající apelativní funkcí v reklamních sděleních. Detailní analýza zastoupení jednotlivých slovesných osob v analyzovaných textech dále odhalila zvýšený výskyt 2.os.sg. a 3.os.sg. (usted) v první a poslední části reklam díky významu apelativní funkce v těchto segmentech textu. Střední část tištěných reklam oproti tomu obecně obsahuje více informací o nabízeném produktu a dominantní funkcí je zde funkce sdělovací, což statistické údaje odrážejí zvýšeným procentním podílem užití 3.os.sg. a pl.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.