La modalidad interrogativa en los textos publicitarios espańoles

Název česky Tázací větná modalita ve španělských reklamních textech
Autoři

STEHLÍK Petr

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Pasión por el hispanismo
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova Interrogative modality; Advertising Language
Popis Tento článek se zaměřuje na specifické užití tázací větné modality v tištěných reklamách. Tázací věty slouží v reklamě především: a) k upoutání pozornosti potenciálního klienta prostřednictvím překvapivých nebo osobních otázek; b) jako podnět ke koupi produktu pomocí nepřímých výzev formulovaných jako otázka; c) k uvedení výkladových pasáží obsahujících informace o nabízeném produktu. Vzhledem k unilaterálnímu charakteru reklamní komunikace se dá říci, že veškeré otázky v reklamě jsou v jistém smyslu otázkami řečnickými, neboť původce zprávy (emisor) nemůže očekávat žádnou verbální odpověď od příjemce.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.