HR Award – Sociální bezpečí (nejen) na fakultě podporuje e-kurz
Je dostupný všem zaměstnancům v IS MU a představuje klíčové zásady respektujícího a bezpečného pracovního prostředí. Kurz nově rozšířila ilustrační videa. Podívejte se!
Dotazníkové šetření navázalo na genderový audit z minulého roku a společně s jeho výsledky poslouží jako podklad pro vznikající Plán genrové rovnosti FF MU.
Na přelomu září a října tohoto roku jsme realizovali dotazníkové šetření Akademická kariéra a zastoupení žen v rozhodovacích funkcích jako další aktivitu z Akčního plánu HR Award FF MU. Cílem šetření bylo zmapovat okolnosti zabraňující ženám postupovat v akademické a vědecké kariéře a také okolnosti, které jim brání aspirovat na vedoucí a rozhodovacích funkce na FF MU a vstupovat do nich.
Šetření navázalo na výsledky auditu genderové rovnosti na FF MU, který se uskutečnil na jaře roku 2021. Mapování stávající situace na FF MU je podkladem pro vznikající Plán genderové rovnosti FF MU a má dopomoci k tomu, aby aktivity a opatření tohoto plánu mohly vhodně zacílit na existující problémy.
Konkrétní potřeby a z nich plynoucí návrhy na změnu přinesly samotné akademičky a výzkumné pracovnice, mezi kterými bylo šetření provedeno. Ze šetření vyplývá, že se samy chtějí na změnách podílet a dialog o problematice genderové (ne)rovnosti na FF MU vést a zároveň oceňují, že se FF MU tímto tématem začala zabývat. Detailní informace naleznete v závěrečné analytické zprávě.
Tyto aktivity jsou podpořeny z operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání v rámci projektu „Rozvoj lidských zdrojů a dalších strategických oblastí pro podporu výzkumu na MU (HR4MUII)“, reg.č. CZ.02.2.69/0.0/0.0/18_054/0014703.
Je dostupný všem zaměstnancům v IS MU a představuje klíčové zásady respektujícího a bezpečného pracovního prostředí. Kurz nově rozšířila ilustrační videa. Podívejte se!
Zhodnotil vývoj za poslední tři roky a přinesl doporučení pro plán genderové rovnosti do roku 2028. Analýza zahrnula osm klíčových oblastí od organizační kultury po zastoupení žen a mužů ve vedení.