28. 6. 2002
- Abychom to nějak před prázdninami uzavřeli.
- O potítkách na dílčích a postupových zkouškách dále zatím nebudeme
uvažovat. Máme pro to dokonce i nějaké důvody, které tu již zazněly.
- Sestavu předmětů PZk také zatím nebudeme měnit. Dějiny antické a
středověké filosofie, jsou zcela a běžnou součástí programu studia dějin
filosofie, v případě dějin ontologie nejde - jak pravidelně při mnoha
příležitostech na přednáškách a konzultacích zdůrazňuji - o plnohodnotné
dějiny od začátku do konce, ale o sestavení přehledu hlavních
ontologických témata a období, kdy se o nich mluvilo. Jde tedy o
rychlíkový průjezd dějinami filosofie s upozorněním na několik málo
vybraných událostí. Cílem je získat základní orientaci v proměnách
chápání vybraných ontologických kategorií před tím, než se jim budeme
věnovat v Ontologii II. Pro paní NS -
nejde tedy o nějaké sumy znalostí (které by si konkurovaly s kurzy z
dějin filosofie), ale o přehled a schopnost orientace se znalostí
elementárních pojmů a problémů.
- Ad pot: Taky hledáte jistotu? :-)
- Nechte si to - a všechno ostatní - uležet přes prázdniny,
projít hlavou a zůstane-li i pak něco palčivého, mohli
bychom na začátku semestru - den před vycházkou na Piavu (ta by měla být
první semestrové úterý odpoledne) - udělat katedrové shromáždění
studentů a učitelů, kde by se to dalo vyříkat z oka do oka. Bude-li
oboustranný zájem a vůle.
- Přesto přidávám na hlavní stránku anketu o potítku. Je to omezené na
jedno hlasování z jednoho stroje a nechtějte, abych to změnil. Vím,
že se mohou u jednoho stroje vystřídat řady studentů, ale zrovna tak by
někdo mohl sedět a klikat a klikat... Takže tak. Stejně jsou prázdniny za
rohem a kdopak sem teď poleze?
27. 6. 2002
- Nezlobte se na mne, ale připadá mi to jako
- v mnohém vylamování otevřených dveří - říkáte, že stačí na přípravu
třeba i pět minut. Mnozí tam sedí i půl hodiny a když někdo požádá:
mohl bych si to srovnat v hlavě, než to řeknu nahlas?, tak se ještě
nestalo, že by byl odmítnut.
- trochu mimo mísu. Ad kamen (na Zdi) a jeho odvolávky na
dávkové zpracování informace a paradigmata a posílání nás do školy k
pedagogům - nehodlám chodit znovu do kurzů, jenom proto, že teď někdo
objevil Ameriku a zjistil, že informace se ukládají do paměti lépe po
jistých dávkách. Nehodlám to nijak shazovat, ale mám pocit, že jsme se
to kdysi učili. Jenom se tomu neříkalo chunks. Nebo jste snad
dodnes nevěděli, že telefonní číslo si lépe zapamatujete jako shluk
skupin než jako prostou řadu numer?
- že Kamen vůbec pláče pěkně, ale na špatném hrobě.
Jestli má někdo ze zkoušených pocit, že jsme mu u postupovky nedali
šanci nejdříve přemýšlet a byl proto diskvalifikován, nechť se přihlásí.
- A upřímně řečeno - moderní teorie učení mne u zkoušení moc
nezajímají. Ať se každý naučí jak chce. Moderně, staromódně, nebo
postmoderně, je mi to docela fuk. Hlavně, když mi nebude tvrdit - po
5minutovémé rozmýšlení - že starost v Heideggerově filosofii znamená, že
da-sein se stará, abychom měli dost věcí a přežili v tomto světě. A je
mi fakt docela jedno, jestli to řekl sekundární nebo primární typ.
Takoví týpci prostě neprojdou.
- Kde nic není, ano forma nic nezformuje.
- Ať žijí pedagogičtí věrozvěstové.
- Vůbec mám takový pocit, že kdybychom se semestr chovali jako Libor
V. o patro výš, tak by za chvíli byli všichni spokojení už s tím, když
bychom se pak polepšili a oznámili dva dny dopředu, že je zkouška
a z čeho. :-)
- Poslyšte, nechtěli byste si to jít někdy poslechnout? (Pouze
akademický návrh, tyto zkoušky nejsou veřejné a zkoušení by asi měli
námitky), ale ne jen tak jednoho dva, ale celý den, od 9 do 17 hod.? Ne,
já se nestěžuji, patří to k naší práci, jenom naznačuji něco o
teoretické šedi a stromové zeleni, no však to znáte...
- Jídelní pauza mezi zkoušením je využita k malé
poznámce o potítku při postupovce. Napadají mne momentálně dvě výhrady. 1.
Jak garantovat čas na přípravu? Někdo je zkoušen půl hodiny, někdo vyletí
za pět minut. Nebude si ten na potítku v druhém případě stěžovat, že měl
jiný (=nedostatečný čas) na přípravu? 2. Při zkoušení bychom se asi
měli vyhnout dvěma tématům, které se připravují na potítku. Je to
minimálně nepohodlné, mnohdy by to ani nešlo (při přehledových otázkách).
A vlastně ještě jedna námitka: do háje na co potítko, když všichni vědí,
že každému dávám možnost, aby si sám položil jednu otázku. To je snad
ještě lepší než příprava na místě, ne? Připravte se doma, v knihovně... A
přesto to bývá často největší problém.
26. 6. 2002
- BK na Zdi vyjadřuje pochybnost, zda je nutné
- prváky lynčovat. - Nevšimnul jsem si, že by se tu tak dálo. Co má na
mysli lynčováním? Že udělají postupku přes všechny ty roztodivnosti, co
od nich slyšíme? Já si představuji lynčování úplně jinak.
- jestli je to pro všechny taková sranda? - Nevím, kde přišla na to,
že je to sranda. My se tedy moc nebavíme, a to, co zde uvádím, jsou
odstrašující příklady, které by měly být pro ostatní varováním.
- Strachový opar? - Kdo se naučí, nemá sebemenší důvod k obavám. A
jsou tací. Kdo prndá, ať má opar.
- A tabulka (vlastních) neúspěchů? - Dole uvedená tabulka není
tabulkou neúspěchů, ale statistikou, kterou produkuje IS. Jestli je
úspěšná nebo ne, je spíše v rukou zapsaných, než těch, co ji vyplňují. A
tabulky, ve kterých figurujeme my sami? Stačilo by BK třeba habilitační
a profesorské řízení? Nechť zavítá na stránky MŠMT. Nebo naše
(ne)úspěchy při získávání grantů? Jsou zveřejňovány na webech
příslušných institucí a posléze i v zápisech kolegia děkana FF MU. Nebo
snad méně oficiální výhry a prohry? Stačí projít historii tohoto bloku a
uvidíte, co jsme kdy vyvedli. Klik, klik a máte nás na obrazovce.
25. 6. 2002
- Pondělní postupové zkoušení již jeví jisté
náznaky zlepšovacích tendencí. Již bylo více těch, kteří uspěli (8) než
těch odkázaných na září (5). Zda je to tendence setrvalá, uvidíme
během dneška.
- A kromě tohoto zkoušení jsem v pondělí nic do bloku nezažil, takže není o čem
referovat. Ledaže bych prozradil, že jsme po zkoušení šli s J. P.
spláchnout všechny ty řeči a ve Stáji se tak sešla část divadelníků,
kteří si mohli povykládat, jak jsou na tom se zkouškami, co mají (spíše
nemají) a co dělají (spíše nedělají) proto, aby je měli.
21. 6. 2002
- Pro Im. K. ex offo: základní (popisovaná) situace
byla známa dostatečně předem. Jestliže se objevil nečekaně termín navíc, a vám to vadí,
nemusíte ho využít a dále podle plánu počítejte s tím v září. Co dodat?
- Vzhledem k tomu, že se ze Zdi v poslední době
vytratily nářky a stala se z ní nízkoúrovňová plkárna (i mou vinou),
vyrobil jsem jejím zkopírováním provizorní
plkárnu, kde si můžete/me prndat po libosti a Zeď tak ponechat jejímu
původnímu účelu, tj. nářkům, které nějak souvisejí se studiem. A na Zdi je
vymalováno. Vše je samozřejmě v archivu. Jak uvádím, podoba plkárny není
samozřejmě definitivní, je to rychlovka a provizórium, přestože už dlouho
přemýšlím o nějaké strukturované podobě podle témat apod. Ale třeba i toho
se jednou dočkáme.
20. 6. 2002
- Na Zdi se kšeftuje s možností zápisu na
postupovku. Ani nechci domýšlet, jak by to asi vypadalo, kdyby se
přihlašovalo formou papíru připíchnutého na nástěnce. To by to bylo
poškrtané, jeden by mastil druhého, ten škrtnutý by se zase napsal a
pomstil se někomu jinému, dosud neškrtnutému, pak by šel okolo někdo jiný
a z plezíru by tam namaloval či připsal něco vtipného, den před zkouškou
by se to celé ztratilo a nakonec by přišlo pětadvacet uchazečů
přesvědčených a svému právu být vyzkoušen v následující hodině. V tomto
ohledu díky za IS. Je jen otázka, kdy někteří koumáci znovuobjeví starý
socialistický způsob kšeftování s místem ve frontě. Pamětníkům netřeba
připomínat, ale pro ty později vržené do světa: To, když měli ve čtvrtek
ráno přivézt maso (toaletní papír, LP desky se zahraničními interprety,
džíny, knižní novinky, banány...), tak ti, kteří měli čas (důchodci), si
šli stoupnout do fronty (aniž by měli zájem o zboží), a když už byli ve
výhodné pozici - skoro na řadě - prodali své místo a šli si hledat novou
frontu. Takže první, kdo se zaregistruje na vícero termínu různých zkoušek
s úmyslem později za úplatu svou pozici opustit a najde natolik potřebné a
žádoucí neuspokojené čekatele, že tito budou ochotni za tuto dohodu
platit, bude vpravdě zakladatelem nové informační společnosti. :-)
Měl bych jednu radu pro ty, kteří by chtěli jít na termín v úterý a nejsou
zapsaní: přesvědčte své kolegy, aby se to perfektně naučili, budou hotoví
za 15 minut a možná pak vezmeme někoho navíc. Ovšem když se budeme s
většinou muset mordovat půl hodiny/kus a přesvědčovat kdekoho, aby nám
prozradil, jak to bylo s těmi substancemi v 17. století a kdeže se o
substanci píše v Metafyzice, tak to nevidím vůbec nadějně. Nebo naopak:
kdo Metafyziku (uložené pasáže) nečetl, kdo ... ať to místo rovnou uvolní,
ještě na tom vydělá pivo a panáka.
- Na nedávné násobné oslavě narozenin jsme také
jedli dobré věci, a protože nejsme lakomci, klidně se s vámi o ně
podělíme. Stačí, když si pořídíte nezbytné suroviny a na stránce
katedrových receptů najdete
návody, jak to. Jsou tam takto nově, hned tři dobroty. Samozřejmě děkujeme
přispěvatelům za recept a i za jejich realizaci. Naši čtenáři se musejí
ovšem spokojit jen s tím receptem.
- Opakuji: Kdo nečte mail je sám proti sobě.
Konkrétně Jana Zezulová a Aleš Meduna. Je jedno místo do Lyonu volné, je
možné jej obsadit (v uvedeném pořadí), ale na mail nereagoval ani jeden.
Víte, kam pojedou? ... Na otázku Kam? je v jistých situacích jenom jedna
odpověď. Pokud někomu z nich fandíte, dejte jí/mu vědět, že mají ještě
šanci, a to do co nejdříve. Jinak to příští týden prodám na rohu České
jako last minute.
- Magisterské zkoušky dopadly dnes mnohem lépe než nedávné souborné
zkoušení: 2x1, 3x2. Někteří jsou sice velcí vypravěči, jiní zase
demonstrují přechod z řádu do chaosu, ale prošlo to všechno.
- Nářek na Zdi ze
dne 20.
6. 2002 12:57:56 mne opravdu
rozesmál. Esoterickým smíchem.
19. 6. 2002
- A znovu Zeď: Jsem rád, že Bugs ze svého nářku také
hned odvodil správné poučení o včasnosti přihlášení na (postupovou)
zkoušku. Ale stačilo se (třeba na výletě, proto je pořádáme) informovat u
starších psů a předešel by zklamání... A řádných termínů bylo s
odpovídající kapacitou vypsáno právě tolik, aby se do nich (např. již v
zápočtovém týdnu) mohli přihlásit všichni, kteří si kurz zapsali. Jestli s
tím někdo otálel až do dnes... Víte, každý z učitelů zkouší i několik
předmětů, ne jenom ten, který zajímá právě vás... mohu vám prozradit, že
například já (a ostatní na tom nejsou nějak moc jinak) mám z pěti týdnů
zkouškového 5 dnů, kdy nezkouším (a to proto, že jsou přijímačky, schůze,
redakční rady...).
- Ad databáze a nářek na Zdi. Jak se píše níže,
nejde o základní informaci, ale jen o upozornění, že došlo k jistému
kvalitativnímu vylepšení. Tolik k ojedinělosti výkřiku. Uvedené upozornění
není samozřejmě ani ojedinělým ani jediným výkřikem v tomto směru,
fakultní veřejnost bývá pravidelně informována. Pokud jde o samotné
povědomí a využívání databázových e-zdrojů (http://www.muni.cz/library/e_zdroje.html),
i když bych souhlasil s nářkem, tak kde jinde by měly být odkazy na tyto
zdroje umístěny, když ne v knihovně? Jak jinak o nich ještě dát vědět?
No a s jejich využitím to
- asi opravdu není nic moc, ale co můžete chtít tam, kde někteří stále
ještě ani nepoužívají mail. Nechám-li stranou zaměstnance, pak mne zaráží
to, že 500 studentů, kteří se musí pohybovat v ISu, nikdy nečetlo
univerzitní mail, ani jej nemá přesměrovaný někam jinam (okolo 270 z nich
jsou studenti doktorského studia!). Jak po nich ještě chtít, aby hledali v
e-zdrojích? Mám jim poslat mail a vynadat jim?
- nemusí být tak hrozné. Znám ze svého okolí lidi, kteří databáze
procházejí a vycucávájí z nich, co se dá. Ale uznávám, že to nemusí být
hodnověrný statistický argument, protože
- možná nekamarádím s těmi, co tyto možnosti nevyužívají :-)
- znám málo lidí na to, aby se jejich počtem vyplatil např. ProQuest či
JSTOR.
Na univerzitním webu a fakultních stránkách je plno informací. Jak to
udělat, aby všechny byly všem hned na očích? Obsah je nutné strukturovat a
spolehnout se na to, že kdo něco chce, musí hledat a vynaložit jisté i
intelektuální úsilí. To snad není tak nemožný požadavek na vysoké škole.
Ale jestli má někdo nějaký nápad, sem s tím, přestaneme si naříkat a třeba
bude líp.
- Přišlo nám upozornění, jehož obsah by
mohl/měl mnohé zajímat:
dovolte mi,
abych Vas upozornil na skutecnost, ze bylo nastaveno prime propojeni
databazi PCI Web a Journal Storage (JSTOR), ktere pokryvaji zejmena
spolecenske a humanitni obory a ktere muze vase instituce vyuzivat. Diky
tomu mate moznost ziskat na zaklade vyhledanych zaznamu clanku v databazi
PCI Web take jejich plny text v databazi JSTOR. Dostupnost plneho textu
timto zpusobem je vyznacena ikonou u prislusneho zaznamu. Vstup do
databaze PCI Web je zajisten na adrese
http://www.proquest.cz .
Blizsi informace o plnotextovych titulech, ktere jsou nyni z PCI k
dispozici (celkem jde aktualne o 81 titulu z historie, politologie,
filozofie a dalsich oboru), naleznete na adrese
http://pci.chadwyck.co.uk/titles/jstor.htm
.
- Poslední velká sada fotografií opět spojená s
divadlem, tentokráte s předpremiérou, která se odehrála v mírně odlišném
obsazení na FSS. Foto bude jistě trvale přístupné ze stránek divadla.
Zatím můžete jít tudy.
- Komentář k fotbalu je hodný Míry Bosáka, nelze
k tomu nic dodat. Jenom bych stručně doplnil informace o událostech, které
nastaly poté, co stálý redaktor odešel na pivo, k počítači a velmi
pravděpodobně i do hajan. Pivo v bečce (neříkám "hnusné", protože to je
slabé slovo, neříkám "nepitelné", abych se nedostal mimo možné světy) se s
vypětím všech morálních a volních kvalit vypilo. Potom se šlo na
studenější pivo (a utopence, ořísky, vodku a bechera) a potom ještě na
Skleněnku. A ve tři jsme se všichni slušně a spořádaně rozešli a rozjeli.
No, abych se opakoval, kdo tam včera nebyl, o hodně přišel.
jp
18. 6. 2002
- Ti fotbalisti. Byl jsem se na ně podívat. Na
Kraví hoře, na hřišti jsem našel deset uřícených člověků, jak se honí za
balónem a vypadali, že je jim jedno, jak to do nich sluníčko pere. Ale to
jen na první pohled. Zmordovaní vedrem byli dost, ale čest či co, jim
velela neustat až do vítězného konce. Vítězným ovšem byl pouze pro jednu
stranu - pedagogů. Zcela zaslouženě 10:6. Pokud bych si mohl dovolit
naprosto laický komentář: zpočátku byla hra vyrovnaná, výpady (nebo jak se
tomu říká ve fotbale) se docela pravidelně střídaly a i góly padaly docela
rovnoměrně. Ale čím byla hra delší, tím byli studenti méně úspěšní -
nejlépe to snad dokumentoval povzdech R. B., hrajícího za studenty (ten co
není docent, ale ing.) - "kurva, jejich věkový průměr je dvaasedmdesát a
my ani nestačíme za nima běhat". Na každé straně bylo pár povedených akcí,
ale co naplat, na straně pedagogů jich bylo víc a byly dovedeny do
kvantifikovatelných konců. Takže za uvedeného stavu studenti zaveleli
konec a všichni zamířili k bečce, kam ostatně v průběhu odbíhali všichni.
No, to už taková výhra nebyla - pro nikoho. Pivo bylo velmi daleko od
stavu, který by z jeho požití dělal radost, okolní prohřátý vzduch mu
předal tolik Celsiů, že jeho teplota byla srovnatelná s teplotou hráčů.
Všichni a všechno bylo teplé. Nicméně se většinou zachovali hrdinsky a
konzumovali a konzumovali. Já se na to trápení nemohl moc dlouho dívat,
seběhl jsem dolů na studený Staropramen a pak domů ke stroji podat zprávu.
Jak skončilo přehřáté pivo a hráči, kterým to snad nezůstalo, se můžeme
jen dohadovat.
- Hm, souborky, hm, bakalářky. No dost děs. U
jedné komise 1x1, 2x3, u druhé 1x3 a 2x4.
17. 6. 2002
- Čerstvá SMS od J. P.: Úterní fotbal se koná od
17:00 hod. na Kraví hoře, půllitr s sebou.
16. 6. 2002
- Pondělí bude nabité. 8x postupka, přání k
několikero narozeninám, někteří schůzují, takže tady toho v pondělí moc
neočekávejte. Ještě že se někteří z té postupky odhlásili.
14. 6. 2002
- Píši vedle, ne? To znamená, že musíte kliknout na
vedlejší odkaz v oficiální části rozcestníku a tam, najdou fenomenologové
text vypsaného konkurzního řízení do Centra fenomenologických studií. No
dobře, můžete si kliknout i tady.
12. 6. 2002
- Pár perliček z testů najdete na obvyklém místě
v trvalkách. Nepočítejte ale, že se nějak zasmějete.Ani my jsme se
nesmáli.
 Jsou
tu další fotografie,
tentokráte z aparátu Rudolfa Šnajdera. Trvale budou
samozřejmě k dispozici nikoli v trvalkách, ale na stránkách divadla, jen co
tam principál udělá další odkaz. Pokud k nim někdy připíše komentáře, to je
zcela na něm, ale vzhledem k počtu fotografií (76) a našemu vytížení bych v
to moc nedoufal


- Sice vyzývám Ke zdi!, ale
správně má být ke Zdi, takže je jasné, že zatím nejde o popravu, jenom o
nářky před popravou.
- Sub se snaží sbalit :-) BK, tím že jí trumfne počtem zkoušek, ale nějak
se mi to nezdá. Buď a) si holky trochu nadsazují, nebo b) se tu děje něco
nekalého, nebo c) plní své povinnosti nějak podivně nestandardně, d)
studují ještě jinde. Já bych si vsadil na a), je-li pravda b), tak by
mne to moc zajímalo, je-li pravda něco jiného, je to jejich problém.
- Výpis termínu s hodinou. Cha, to je přece ve vaší moci a také vaše
riziko. Když se zapisujete na zkoušku do IS, tak snad je možné zjistit,
kolikátí jste. Není pak přece problém se zeptat, zjistit si od starších
ročníků, kolik tak minut na jednoho a domluvit s ostatními adepty, že se
dodrží pořadí přihlášení a podle toho přijít. Já osobně se jako
zkoušející nehodlám upisovat k hodinám, protože často se stane, že někdo
se nedostaví a celý rozvrh tím pádem, by šel do háje, - občas se stane,
že je někdo venku dost rychle a nebývá neobvyklé, že takové případy se
vyskytují v sériích - a rozvrh jde do háje. Nechci tedy riskovat případ,
že udělám hodinový rozpis, první je odzkoušen, druhý se nedostaví,
třetí a čtvrtý odejdou po pěti minutách a pak budeme čekat dvě
hodiny na pátého. Já budu zcela spokojen, když se mi podaří (vím,
že nepodaří), aby všichni na fakultě vypisovali termíny v ISu. To by byl
úspěch. Kdeže hodinový rozvrh... pojďte zpátky na zem.
11. 6. 2002
- Natrvalo se nám vrátil prof. B. H. z německých
krajů a středů a ti, kteří po celou dobu jeho nepřítomnosti truchlili a
studovali německý idealismus, dostanou ještě v červnu možnost se uplatnit.
Sledujte tedy nabídku termínů, které vám B. H. nabídne.
- Na Zdi si BK stěžuje na krátké zkouškové období.
No... není čtyři týdny, ale pět + pokračování v září (cca tři týdny).
Opravdu má deset zkoušek? Nejsou třeba jenom čtyři a čtyři kolokvia? A se
dvěma zápočty by to bylo deset. Nebo si něco schovala z minulého semestru?
Těžko. Nebo se tu odehrává něco, co není známo ISu? Že je marodná,
to je nám všem jistě velice a upřímně líto a přejeme brzké a rychlé
uzdravení. S nemocí zkouškové období fakt moc nepočítá. Ale to se nedá nic
dělat, s některými věcmi kalkulovat prostě nelze.
- Tak se teď papláme s hodnocením přijímacích
testů, které se včera psaly a zjišťujeme, že je docela jedno, jestli se
udělají těžké nebo lehké. Vždycky to dopadne dost hrozně. Letos byl test
lehký a na výsledcích oproti loňskému roku to vůbec není znát. Příště už
asi bude zjišťovat, zda uchazeč umí číst a psát. Ale opatrně, abychom je
nezastrašili. Jestli z toho budou nějaké perly, objeví se u těch z
předchozích let.
9. 6. 2002
- Z Bloku a Zdi se nám nějak stávájí víkendové
přílohy. Ale to jen proto, že prší, je mokrá tráva a nedá se sekat.
Jedna studentka nás výsměšně (?) nabádá, abychom skutečně přitvrdili, snad
si myslí, že už má všechno za sebou a nic se jí nemůže stát, druhý nás
zase vyfuckoval se vším všudy. Snad mu všechny ty fucky nezavařily
modem...
8. 6. 2002
- Zkraje týdne nás čekají přijímací testy, tj.
rozeběhneme se po posluchárnách MU, shromáždíme vyplněné testy na katedře
a pak to budeme opravovat, hodnotit a evidovat. Chci tím naznačit, že
pokud nemáte něco opravdu nutného, zkuste v tuto dobu nic nechtít po
zainteresovaných členech katedry.
- Jak tak koukám na Zeď, váhám, zda by ji nebylo třeba přejmenovat třeba
na Za oponou (to jako, že se tam v poslední době píše jen o divadle
a souvislostech) nebo třeba na BK mit uns apod. Přidávám se tak k
hlasu z Polešovic. Asi budeme muset někde přitvrdit, aby bylo na co
naříkat a Zeď zůstala Zdí. :-)
5. 6. 2002
- To, co se píše dole, se dnes odehrálo u postupky
asi třikrát. A taky to tak dopadalo. Sedm přihlášených, jeden vzdal, 4x 4
(to není off road), 1x 3 a 1x 2. A dopoledne v tahu.
4. 6. 2002
- Tak dost bylo legrácek, zkouškové je v plném
proudu a mám tu jednu obehranou písničku. Ale tak jako vstanou noví
bojovníci, tak přicházejí stále noví těžkopoučitelní a zejména jim je
určeno další upozornění, které tu inzeruji asi každé zkouškové období.
Student je povinen mít v indexu zapsány kurzy, které navštěvuje a
obzvláště, když přijde ke zkoušce. Situace, kdy se dostaví ke zkoušení s
čistým indexem a chce do něj zapsat hodnocení nemusí pro něj skončit
dobře. Zejména, když se to odehrává nějak takto:
- Tak mi dejte index... pozvednuté obočí Ale vždyť vy to tady
nemáte vůbec zapsané, kam to mám jako asi tak zapsat a podepsat?
- ledabyle Já si to tam pak dopíšu.
- důrazně Ne, napište si to hned.
- zkrotle Dobře, ... váhavě a jak se to vlastně jmenuje?
- nahlas Ontologie I.
- chvíle hledání, kdy je jasné, že bude marné Jé, já nemám tužku,
můžete mi půjčit něco na psaní?
- Pedagog velmi nahlas podává tužku...
Samozřejmě, že v reálu to bývá ještě barevnější. Taky jsou týpci, kteří
mají tužku, vědí, jak se to jmenuje, ale nenapíší si to do indexu, protože
se domnívají, že by tím mohli nějak porušit harmonii vesmíru, ten by se
spiknul proti nim a oni by nemuseli u zkoušky uspět. Prostě - pověrčivost.
Tak těm můžu prozradit, že je to přesně naopak. Nemusel by uspět ten, kdo
to nebude mít v indexu předepsáno. A pověrčivost znamená body mínus.
Alespoň u některých zkoušejících.
3. 6. 2002
- Je tu opět několik sad fotografií:
1. 6. 2002
- Výjezdní zasedání katedry proběhlo podle
očekávání. Podávané menu bylo skvělé - snad až moc jsme konzumovali - pivo
chlazené ve studni mělo vynikající teplotu, utopenci zase vynikající chuť,
oběd se rovněž povedl a vůbec nevadilo, že koleno se trošku připeklo,
nakonec se snědlo vše, dobře se měly i místní kočky a kocouři a sousedův
vlčák. Prof. J. Š. si pěšmo prošel okolní krajinu, z gnozeologických
důvodů jsme navštívili i místní hospodu a ochutnali Hostan - J. P. se ho
natolik zhrozil, že zamířil z hospody rovnou na autobus, ale jeho útěk mu
nevyšel. Na první přestupní stanici zůstal bez naděje trčet, neb
navazující spoj nenavázal, ale odejel předčasně a vesele na J. P. zablikal
zadními směrovými světly. Tento pokorně zavolal a paní sekretářka ochotně
J. P. dovezla zpět ke společnosti. Mezitím jsme byli na vlakovém nádraží
přivítat dodatečně přijíždějícího prof. J. H. Takový nával místní nádraží
dlouho nezažilo. Paní vystupující společně s J. H. byla zcela
konsternována tím davem a úplně odrovnána, když jí R. B. jménem uvítacího
výboru podal ruku. Potřásla si tedy rukou i s J. Z.a J. Š. a s
rozšířenými zorničkami se odebrala k domovu. Místnímu pánovi, který to vše
udiveně sledoval, jsme prozradil, že je u mne inspekce z ministerstva.
Následující postupné odjezdy již proběhly bez problémů, všichni
odcestovali zpět do Brna, podle posledních zpráv J. P. již nic nenechal
náhodě a počkal si na sobotní ráno a odjezd z Brna v nějaké hospodě a
odtud rovnou na nádraží. Budou-li fotografie, samozřejmě je zde
najdete.
- Divadelníci jsou potěšeni kladnými ohlasy na poslední představení, ale
(odpověď na dotaz na Zdi) o další repríze se neuvažuje. Jedinou nadějí
jsou videozáznamy obou představení.
|