Katedrový blok

[CNW:Counter]

 

Katedrový rozcestník

28. 6. 2002
  • Abychom to nějak před prázdninami uzavřeli.
    • O potítkách na dílčích a postupových zkouškách dále zatím nebudeme uvažovat. Máme pro to dokonce i nějaké důvody, které tu již zazněly.
    • Sestavu předmětů PZk také zatím nebudeme měnit. Dějiny antické a středověké filosofie, jsou zcela a běžnou součástí programu studia dějin filosofie, v případě dějin ontologie nejde - jak pravidelně při mnoha příležitostech na přednáškách a konzultacích zdůrazňuji - o plnohodnotné dějiny  od začátku do konce, ale o sestavení přehledu hlavních ontologických témata a období, kdy se o nich mluvilo. Jde tedy o rychlíkový průjezd dějinami filosofie s upozorněním na několik málo vybraných událostí. Cílem je získat základní orientaci v proměnách chápání vybraných ontologických kategorií před tím, než se jim budeme věnovat v Ontologii II. Pro paní NS - nejde tedy o nějaké sumy znalostí (které by si konkurovaly s kurzy z dějin filosofie), ale o přehled a schopnost orientace se znalostí elementárních pojmů a problémů.
    • Ad pot: Taky hledáte jistotu? :-)
    • Nechte si to - a všechno ostatní - uležet přes prázdniny,  projít hlavou a  zůstane-li  i pak něco palčivého, mohli bychom na začátku semestru - den před vycházkou na Piavu (ta by měla být první semestrové úterý odpoledne) - udělat katedrové shromáždění studentů a učitelů, kde by se to dalo vyříkat z oka do oka. Bude-li oboustranný zájem a vůle.
  • Přesto přidávám na hlavní stránku anketu o potítku. Je to omezené na jedno hlasování z jednoho stroje a nechtějte, abych to změnil.  Vím, že se mohou u jednoho stroje vystřídat řady studentů, ale zrovna tak by někdo mohl sedět a klikat a klikat... Takže tak. Stejně jsou prázdniny za rohem a kdopak sem teď poleze?

27. 6. 2002

  • Nezlobte se na mne, ale připadá mi to jako
    • v mnohém vylamování otevřených dveří - říkáte, že stačí na přípravu třeba i pět minut. Mnozí tam sedí i půl hodiny a když někdo požádá: mohl bych si to srovnat v hlavě, než to řeknu nahlas?, tak se ještě nestalo, že by byl odmítnut.
    • trochu mimo mísu. Ad kamen (na Zdi) a jeho odvolávky na dávkové zpracování informace a paradigmata a posílání nás do školy k pedagogům - nehodlám chodit znovu do kurzů, jenom proto, že teď někdo objevil Ameriku a zjistil, že informace se ukládají do paměti lépe po jistých dávkách. Nehodlám to nijak shazovat, ale mám pocit, že jsme se to kdysi učili. Jenom se tomu neříkalo chunks. Nebo jste snad dodnes nevěděli, že telefonní číslo si lépe zapamatujete jako shluk skupin než jako prostou řadu numer?
    • že Kamen  vůbec pláče pěkně, ale na špatném hrobě. Jestli má někdo ze zkoušených pocit, že jsme mu u postupovky nedali šanci nejdříve přemýšlet a byl proto diskvalifikován, nechť se přihlásí.
    • A upřímně řečeno - moderní teorie učení mne u zkoušení  moc nezajímají. Ať se každý naučí jak chce. Moderně, staromódně, nebo postmoderně, je mi to docela fuk. Hlavně, když mi nebude tvrdit - po 5minutovémé rozmýšlení - že starost v Heideggerově filosofii znamená, že da-sein se stará, abychom měli dost věcí a přežili v tomto světě. A je mi fakt docela jedno, jestli to řekl sekundární nebo primární typ. Takoví týpci prostě neprojdou.
    • Kde nic není, ano forma nic nezformuje.
    • Ať žijí pedagogičtí věrozvěstové.
    • Vůbec mám takový pocit, že kdybychom se semestr chovali jako Libor V. o patro výš, tak by za chvíli byli všichni spokojení už s tím, když bychom se pak polepšili a  oznámili dva dny dopředu, že je zkouška a z čeho. :-)
    • Poslyšte, nechtěli byste si to jít někdy poslechnout? (Pouze akademický návrh, tyto zkoušky nejsou veřejné a zkoušení by asi měli námitky), ale ne jen tak jednoho dva, ale celý den, od 9 do 17 hod.? Ne, já se nestěžuji, patří to k naší práci, jenom naznačuji něco o teoretické šedi a stromové zeleni, no však to znáte...

     

  • Jídelní pauza mezi zkoušením je využita k malé poznámce o potítku při postupovce. Napadají mne momentálně dvě výhrady. 1. Jak garantovat čas na přípravu? Někdo je zkoušen půl hodiny, někdo vyletí za pět minut. Nebude si ten na potítku v druhém případě stěžovat, že měl jiný (=nedostatečný čas) na přípravu?  2. Při zkoušení bychom se asi měli vyhnout dvěma tématům, které se připravují na potítku. Je to minimálně nepohodlné, mnohdy by to ani nešlo (při přehledových otázkách). A vlastně ještě jedna námitka: do háje na co potítko, když všichni vědí, že každému dávám možnost, aby si sám položil jednu otázku. To je snad ještě lepší než příprava na místě, ne? Připravte se doma, v knihovně... A přesto to bývá často největší problém.

26. 6. 2002

  • BK na Zdi vyjadřuje pochybnost, zda je nutné
    • prváky lynčovat. - Nevšimnul jsem si, že by se tu tak dálo. Co má na mysli lynčováním? Že udělají postupku přes všechny ty roztodivnosti, co od nich slyšíme? Já si představuji lynčování úplně jinak.
    • jestli je to pro všechny taková sranda? - Nevím, kde přišla na to, že je to sranda. My se tedy moc nebavíme, a to, co zde uvádím, jsou odstrašující příklady, které by měly být pro ostatní varováním.
    • Strachový opar? - Kdo se naučí, nemá sebemenší důvod k obavám. A jsou tací. Kdo prndá, ať má opar.
    • A tabulka (vlastních) neúspěchů? - Dole uvedená tabulka není tabulkou neúspěchů, ale statistikou, kterou produkuje IS. Jestli je úspěšná nebo ne, je spíše v rukou zapsaných, než těch, co ji vyplňují. A tabulky, ve kterých figurujeme my sami? Stačilo by BK třeba habilitační a profesorské řízení? Nechť zavítá na stránky MŠMT. Nebo naše (ne)úspěchy při získávání grantů? Jsou zveřejňovány na webech příslušných institucí a posléze i v zápisech kolegia děkana FF MU. Nebo snad méně oficiální výhry a prohry? Stačí projít historii tohoto bloku a uvidíte, co jsme kdy vyvedli. Klik, klik a máte nás na obrazovce.

25. 6. 2002

  • Tak někteří se na Zdi radují, těm připomínám, že na ne-nářky je určeno jiné místo, zatím jim to promíjím,protože se radujeme také. I když asi méně. Radují se pravděpodobně ze získané postupky. No, bylo to fakt dost. To jsme se třeba dozvěděli, že La Mettrie napsal "něco o zvířátkách" a že pozitivismus vzniká jako reakce na Hegela v 17. století. Po dnešku, před termíny v září to vypadá takto:
  • Kód Zapsáno 1 2 3 4 nezadáno Zareg. Vyplněno
    PH_PoZ 42 7 9 11 8 7 43 83 %

    Nakonec to udělal i A. K., který má spoustu jiných aktivit, ale uhrál to přijatelně.

  • Pondělní postupové zkoušení již jeví jisté náznaky zlepšovacích tendencí. Již bylo více těch, kteří uspěli (8) než těch odkázaných na září (5).  Zda je to tendence setrvalá, uvidíme během dneška.
  • A kromě tohoto zkoušení jsem v pondělí nic do bloku nezažil, takže není o čem referovat. Ledaže bych prozradil, že jsme po zkoušení šli s J. P. spláchnout  všechny ty řeči a ve Stáji se tak sešla část divadelníků, kteří si mohli povykládat, jak jsou na tom se zkouškami, co mají (spíše nemají) a co dělají (spíše nedělají) proto, aby je měli.

21. 6. 2002

  • Pro Im. K. ex offo: základní (popisovaná) situace byla známa dostatečně předem. Jestliže se objevil nečekaně termín navíc, a vám to vadí, nemusíte ho využít a dále podle plánu počítejte s tím v září. Co dodat?
  • Vzhledem k tomu, že se ze Zdi v poslední době vytratily nářky a stala se z ní nízkoúrovňová plkárna (i mou vinou), vyrobil jsem jejím zkopírováním provizorní plkárnu, kde si můžete/me prndat po libosti a Zeď tak ponechat jejímu původnímu účelu, tj. nářkům, které nějak souvisejí se studiem. A na Zdi je vymalováno. Vše je samozřejmě v archivu. Jak uvádím, podoba plkárny není samozřejmě definitivní, je to rychlovka a provizórium, přestože už dlouho přemýšlím o nějaké strukturované podobě podle témat apod. Ale třeba i toho se jednou dočkáme.

20. 6. 2002

  • Na Zdi se kšeftuje s možností zápisu na postupovku. Ani nechci domýšlet, jak by to asi vypadalo, kdyby se přihlašovalo formou papíru připíchnutého na nástěnce. To by to bylo poškrtané, jeden by mastil druhého, ten škrtnutý by se zase napsal a pomstil se někomu jinému, dosud neškrtnutému, pak by šel okolo někdo jiný a z plezíru by tam namaloval či připsal něco vtipného, den před zkouškou by se to celé ztratilo a nakonec by přišlo pětadvacet uchazečů přesvědčených a svému právu být vyzkoušen v následující hodině. V tomto ohledu díky za IS. Je jen otázka, kdy někteří koumáci znovuobjeví starý socialistický způsob kšeftování s místem ve frontě. Pamětníkům netřeba připomínat, ale pro ty později vržené do světa: To, když měli ve čtvrtek ráno přivézt maso (toaletní papír, LP desky se zahraničními interprety, džíny, knižní novinky, banány...), tak ti, kteří měli čas (důchodci), si šli stoupnout do fronty (aniž by měli zájem o zboží), a když už byli ve výhodné pozici - skoro na řadě - prodali své místo a šli si hledat novou frontu. Takže první, kdo se zaregistruje na vícero termínu různých zkoušek s úmyslem později za úplatu svou pozici opustit a najde natolik potřebné a žádoucí neuspokojené čekatele, že  tito budou ochotni za tuto dohodu platit, bude vpravdě zakladatelem nové informační společnosti. :-)
    Měl bych jednu radu pro ty, kteří by chtěli jít na termín v úterý a nejsou zapsaní: přesvědčte své kolegy, aby se to perfektně naučili, budou hotoví za 15 minut a možná pak vezmeme někoho navíc. Ovšem když se budeme s většinou muset mordovat půl hodiny/kus a přesvědčovat kdekoho, aby nám prozradil, jak to bylo s těmi substancemi v 17. století a kdeže se o substanci píše v Metafyzice, tak to nevidím vůbec nadějně. Nebo naopak: kdo Metafyziku (uložené pasáže) nečetl, kdo ... ať to místo rovnou uvolní, ještě na tom vydělá pivo a panáka.
  • Na nedávné násobné oslavě narozenin jsme také jedli dobré věci, a protože nejsme lakomci, klidně se s vámi o ně podělíme. Stačí, když si pořídíte nezbytné suroviny a na stránce katedrových receptů najdete návody, jak to. Jsou tam takto nově, hned tři dobroty. Samozřejmě děkujeme přispěvatelům za recept a i za jejich realizaci. Naši čtenáři se musejí ovšem spokojit jen s tím receptem.
  • Opakuji: Kdo nečte mail je sám proti sobě. Konkrétně Jana Zezulová a Aleš Meduna. Je jedno místo do Lyonu volné, je možné jej obsadit (v uvedeném pořadí), ale na mail nereagoval ani jeden. Víte, kam pojedou? ... Na otázku Kam? je v jistých situacích jenom jedna odpověď. Pokud někomu z nich fandíte, dejte jí/mu vědět, že mají ještě šanci, a to do co nejdříve. Jinak to příští týden prodám na rohu České jako last minute.
  • Magisterské zkoušky dopadly dnes mnohem lépe než nedávné souborné zkoušení: 2x1, 3x2. Někteří jsou sice velcí vypravěči, jiní zase demonstrují přechod z řádu do chaosu, ale prošlo to všechno.
  • Nářek na Zdi ze dne 20. 6. 2002 12:57:56 mne opravdu rozesmál. Esoterickým smíchem.

19. 6. 2002

  • A znovu Zeď: Jsem rád, že Bugs ze svého nářku také hned odvodil správné poučení o včasnosti přihlášení na (postupovou) zkoušku. Ale stačilo se (třeba na výletě, proto je pořádáme) informovat u starších psů a předešel by zklamání... A řádných termínů bylo s odpovídající kapacitou vypsáno právě tolik, aby se do nich (např. již v zápočtovém týdnu) mohli přihlásit všichni, kteří si kurz zapsali. Jestli s tím někdo otálel až do dnes... Víte, každý z učitelů zkouší i několik předmětů, ne jenom ten, který zajímá právě vás... mohu vám prozradit, že například já (a ostatní na tom nejsou nějak moc jinak) mám z pěti týdnů zkouškového 5 dnů, kdy nezkouším (a to proto, že jsou přijímačky, schůze, redakční rady...).
  • Ad databáze a nářek na Zdi. Jak se píše níže, nejde o základní informaci, ale jen o upozornění, že došlo k jistému kvalitativnímu vylepšení. Tolik k ojedinělosti výkřiku. Uvedené upozornění není samozřejmě ani ojedinělým ani jediným výkřikem v tomto směru, fakultní veřejnost bývá pravidelně informována. Pokud jde o samotné povědomí a využívání databázových e-zdrojů (http://www.muni.cz/library/e_zdroje.html), i když bych souhlasil s nářkem, tak kde jinde by měly být odkazy na tyto zdroje umístěny, když ne v knihovně? Jak jinak o nich ještě dát vědět?  No a s jejich využitím to
    • asi opravdu není nic moc, ale co můžete chtít tam, kde někteří stále ještě ani nepoužívají mail. Nechám-li stranou zaměstnance, pak mne zaráží to, že 500 studentů, kteří se musí pohybovat v ISu, nikdy nečetlo univerzitní mail, ani jej nemá přesměrovaný někam jinam (okolo 270 z nich jsou studenti doktorského studia!). Jak po nich ještě chtít, aby hledali v e-zdrojích? Mám jim poslat mail a vynadat jim?
    • nemusí být tak hrozné. Znám ze svého okolí lidi, kteří databáze procházejí a vycucávájí z nich, co se dá. Ale uznávám, že to nemusí být hodnověrný statistický argument, protože
      • možná nekamarádím s těmi, co tyto možnosti nevyužívají :-)
      • znám málo lidí na to, aby se jejich počtem vyplatil např. ProQuest či JSTOR.

    Na univerzitním webu a fakultních stránkách je plno informací. Jak to udělat, aby všechny byly všem hned na očích? Obsah je nutné strukturovat a spolehnout se na to, že kdo něco chce, musí hledat a vynaložit jisté i intelektuální úsilí. To snad není tak nemožný požadavek na vysoké škole. Ale jestli má někdo nějaký nápad, sem s tím, přestaneme si naříkat a třeba bude líp.
     

  • Přišlo nám upozornění, jehož obsah by mohl/měl mnohé zajímat:

    dovolte mi, abych Vas upozornil na skutecnost, ze bylo nastaveno prime propojeni databazi PCI Web a Journal Storage (JSTOR), ktere pokryvaji zejmena spolecenske a humanitni obory a ktere muze vase instituce vyuzivat. Diky tomu mate moznost ziskat na zaklade vyhledanych zaznamu clanku v databazi PCI Web take jejich plny text v databazi JSTOR. Dostupnost plneho textu timto zpusobem je vyznacena ikonou u prislusneho zaznamu. Vstup do databaze PCI Web je zajisten na adrese http://www.proquest.cz .
    Blizsi informace o plnotextovych titulech, ktere jsou nyni z PCI k dispozici (celkem jde aktualne o 81 titulu z historie, politologie, filozofie a dalsich oboru), naleznete na adrese
    http://pci.chadwyck.co.uk/titles/jstor.htm
    .

  • Poslední velká sada fotografií opět spojená s divadlem, tentokráte s předpremiérou, která se odehrála v mírně odlišném obsazení na FSS. Foto bude jistě trvale přístupné ze stránek divadla. Zatím můžete jít tudy.
  • Komentář k fotbalu je hodný Míry Bosáka, nelze k tomu nic dodat. Jenom bych stručně doplnil informace o událostech, které nastaly poté, co stálý redaktor odešel na pivo, k počítači a velmi pravděpodobně i do hajan. Pivo v bečce (neříkám "hnusné", protože to je slabé slovo, neříkám "nepitelné", abych se nedostal mimo možné světy) se s vypětím všech morálních a volních kvalit vypilo. Potom se šlo na studenější pivo (a utopence, ořísky, vodku a bechera) a potom ještě na Skleněnku. A ve tři jsme se všichni slušně a spořádaně rozešli a rozjeli. No, abych se opakoval, kdo tam včera nebyl, o hodně přišel.
    jp

18. 6. 2002

  • Ti fotbalisti. Byl jsem se na ně podívat. Na Kraví hoře, na hřišti jsem našel deset uřícených člověků, jak se honí za balónem a vypadali, že je jim jedno, jak to do nich sluníčko pere. Ale to jen na první pohled. Zmordovaní vedrem byli dost, ale čest či co, jim velela neustat až do vítězného konce. Vítězným ovšem byl pouze pro jednu stranu - pedagogů. Zcela zaslouženě 10:6. Pokud bych si mohl dovolit naprosto laický komentář: zpočátku byla hra vyrovnaná, výpady (nebo jak se tomu říká ve fotbale) se docela pravidelně střídaly a i góly padaly docela rovnoměrně. Ale čím byla hra delší, tím byli studenti méně úspěšní - nejlépe to snad dokumentoval povzdech R. B., hrajícího za studenty (ten co není docent, ale ing.) - "kurva, jejich věkový průměr je dvaasedmdesát a my ani nestačíme za nima běhat". Na každé straně bylo pár povedených akcí, ale co naplat, na straně pedagogů jich bylo víc a byly dovedeny do kvantifikovatelných konců. Takže za uvedeného stavu studenti zaveleli konec a všichni zamířili k bečce, kam ostatně v průběhu odbíhali všichni. No, to už taková výhra nebyla - pro nikoho. Pivo bylo velmi daleko od stavu, který by z jeho požití dělal radost, okolní prohřátý vzduch mu předal tolik Celsiů, že jeho teplota byla srovnatelná s teplotou hráčů. Všichni a všechno bylo teplé. Nicméně se většinou zachovali hrdinsky a konzumovali a konzumovali. Já se na to trápení nemohl moc dlouho dívat, seběhl jsem dolů na studený Staropramen a pak domů ke stroji podat zprávu. Jak skončilo přehřáté pivo a hráči, kterým to snad nezůstalo, se můžeme jen dohadovat.
  • Hm, souborky, hm, bakalářky. No dost děs. U jedné komise 1x1, 2x3, u druhé 1x3 a 2x4.

17. 6. 2002

  • Čerstvá SMS od J. P.: Úterní fotbal se koná od 17:00 hod. na Kraví hoře, půllitr s sebou.
  • Na některé, kteří přišli v pondělí na postupovku, dopadl nedělní titulek-link (při pondělí nic) doslova. Z osmi 1x1, 2x3 a 5x4. Září, jak se zdá, bude fest činorodé. Dosavadní statistika vypadá takto:
    Statistika zápisu a hodnocení
    Kód Zapsáno 1 2 3 4 nezadáno Zareg. Vyplněno
    PH_PoZ 42 3 4 4 10 21 43 50 %

    Vidíte, že ani výborné nejsou výjimkou.

     

  • Pak jsme blahopřáli I. H., H. H., J. Z., B. H., nikdo z nich neměl narozeniny kulaté, ani jsme nezjišťovali, zda kulatý není součet číselných hodnot  věků zmíněných jednotlivin, jak navrhoval J. P., a přesto jsme pili, jedli hodovali, řeči vedli až do samotného konce, kterým byl na Bláhovce.

16. 6. 2002

  • Pondělí bude nabité. 8x postupka, přání k několikero narozeninám, někteří schůzují, takže tady toho v pondělí moc neočekávejte. Ještě že se někteří z té postupky odhlásili.

14. 6.  2002

  • Píši vedle, ne? To znamená, že musíte kliknout na vedlejší odkaz v oficiální části rozcestníku a tam, najdou fenomenologové text vypsaného konkurzního řízení do Centra fenomenologických studií. No dobře, můžete si kliknout i tady.

12. 6. 2002

  • Pár perliček z testů najdete na obvyklém místě v trvalkách. Nepočítejte ale, že se nějak zasmějete.Ani my jsme se nesmáli.

 

Jsou tu další fotografie, tentokráte z aparátu Rudolfa Šnajdera. Trvale budou samozřejmě k dispozici nikoli v trvalkách, ale na stránkách divadla, jen co tam principál udělá další odkaz. Pokud k nim někdy připíše komentáře, to je zcela na něm, ale vzhledem k počtu fotografií (76) a našemu vytížení bych v to moc nedoufal

  •  
  •  
  •  

 

 

  • Sice vyzývám Ke zdi!, ale správně má být ke Zdi, takže je jasné, že zatím nejde o popravu, jenom o nářky před popravou.
    • Sub se snaží sbalit :-) BK, tím že jí trumfne počtem zkoušek, ale nějak se mi to nezdá. Buď a) si holky trochu nadsazují, nebo b) se tu děje něco nekalého, nebo c) plní své povinnosti nějak podivně nestandardně, d) studují ještě jinde. Já bych si vsadil na a), je-li pravda b), tak by mne to moc zajímalo, je-li pravda něco jiného, je to jejich problém.
    • Výpis termínu s hodinou. Cha, to je přece ve vaší moci a také vaše riziko. Když se zapisujete na zkoušku do IS, tak snad je možné zjistit, kolikátí jste. Není pak přece problém se zeptat, zjistit si od starších ročníků, kolik tak minut na jednoho a domluvit s ostatními adepty, že se dodrží pořadí přihlášení a podle toho přijít. Já osobně se jako zkoušející nehodlám upisovat k hodinám, protože často se stane, že někdo se nedostaví a celý rozvrh tím pádem, by šel do háje, - občas se stane, že je někdo venku dost rychle a nebývá neobvyklé, že takové případy se vyskytují v sériích - a rozvrh jde do háje. Nechci tedy riskovat případ, že udělám hodinový rozpis, první  je odzkoušen, druhý se nedostaví, třetí a čtvrtý odejdou po pěti minutách a  pak budeme čekat dvě hodiny na pátého.  Já budu zcela spokojen, když se mi podaří (vím, že nepodaří), aby všichni na fakultě vypisovali termíny v ISu. To by byl úspěch. Kdeže hodinový rozvrh... pojďte zpátky na zem.

11. 6. 2002

  • Natrvalo se nám vrátil prof. B. H. z německých krajů a středů a ti, kteří po celou dobu jeho nepřítomnosti truchlili a studovali německý idealismus, dostanou ještě v červnu možnost se uplatnit. Sledujte tedy nabídku termínů, které vám B. H. nabídne.
  • Na Zdi si BK stěžuje na krátké zkouškové období. No... není čtyři týdny, ale pět + pokračování v září (cca tři týdny). Opravdu má deset zkoušek? Nejsou třeba jenom čtyři a čtyři kolokvia? A se dvěma zápočty by to bylo deset. Nebo si něco schovala z minulého semestru? Těžko. Nebo se tu odehrává  něco, co není známo ISu? Že je marodná, to je nám všem jistě velice a upřímně líto a přejeme brzké a rychlé uzdravení. S nemocí zkouškové období fakt moc nepočítá. Ale to se nedá nic dělat, s některými věcmi kalkulovat prostě nelze.
  • Tak se teď papláme s hodnocením přijímacích testů, které se včera psaly a zjišťujeme, že je docela jedno, jestli se udělají těžké nebo lehké. Vždycky to dopadne dost hrozně. Letos byl test lehký a na výsledcích oproti loňskému roku to vůbec není znát. Příště už asi bude zjišťovat, zda uchazeč umí číst a psát. Ale opatrně, abychom je nezastrašili. Jestli z toho budou nějaké perly, objeví se u těch z předchozích let.

9. 6. 2002

  • Z Bloku a Zdi se nám nějak stávájí víkendové přílohy. Ale to jen proto, že prší, je mokrá tráva a nedá se sekat.  Jedna studentka nás výsměšně (?) nabádá, abychom skutečně přitvrdili, snad si myslí, že už má všechno za sebou a nic se jí nemůže stát, druhý nás zase vyfuckoval se vším všudy. Snad mu všechny ty fucky nezavařily modem...

8. 6. 2002

  • Zkraje týdne nás čekají přijímací testy, tj. rozeběhneme se po posluchárnách MU, shromáždíme vyplněné testy na katedře a pak to budeme opravovat, hodnotit a evidovat. Chci tím naznačit, že pokud nemáte něco opravdu nutného, zkuste v tuto dobu nic nechtít po zainteresovaných členech katedry.
  • Jak tak koukám na Zeď, váhám, zda by ji nebylo třeba přejmenovat třeba na Za oponou (to jako, že se tam v poslední době píše jen o divadle a souvislostech) nebo třeba na BK mit uns apod. Přidávám se tak k hlasu z Polešovic. Asi budeme muset někde přitvrdit, aby bylo na co naříkat a Zeď zůstala Zdí. :-)

5. 6. 2002

  • Ne že bychom byli na katedře nějací G.-J., ale přece jenom, některé způsoby už nás nadzdvihují. Zejména v e-mailech. Je dobré mít na paměti, že i při tomto způsobu komunikace se obracíme k lidem a je dobré dodržovat osvědčená pravidla. Zrovna dnes se nám sešly nějaké dopisy, které by mohly sloužit jako exemplární ukázky komunikačního humpoláctví. Nebudu je citovat, jenom namátkou z nich vyberu často opakované nedostatky:
    • oslovení - i v e-mailu je dobré oslovovat, i když mnohdy můžeme být na rozpacích jak vlastně, zejména když se obracíme k osobně neznámým lidem
    • gramatické chyby - když si to někdo po sobě nepřečte, jak může chtít po někom jiném, aby to četl? (jo prsty mohou ujet, to pochopí každý, ale nesmí toho být přes míru)
    • ke gramatice patří i interpunkce. Zejména když se píše bez diakritiky, může chybějící interpunkce dost znesnadnit čtení. Čárky, tečky, otazníky přece umí psát každý. Zejména takový chybějící otazník může z prosby udělat pěknou nezdvořilost. (uděláte mi korekturu přiloženého souboru(?), mohu přijít na opravný termín v pátek(?).)
    • No a samozřejmě podpis. Osobně toleruji všelijaké dundo@hotmail.com , ale přece jen, když se já podepisuji se vším všudy a dotyčný mne zná (i když třeba ne osobně) a ví, že mu z mé strany žádné profláknutí, spamování ani jiné divočiny nehrozí, připadám si lehce podivně.
    • A to už vůbec nemluvím o formálních náležitostech samotného dopisu - subjekty, citování v odpovědi, předávání dopisů... ostatně není problém v Internetu najít kopec různých poučení.

    No jo, končím s mentorováním, podívejte se na fotky

     

  • Je tu na prohlížení druhá část fotografií z výjezdního zasedání. Všechno je samozřejmě archivováno v trvalkách na věky co web bude webem.
  • To, co se píše dole, se dnes odehrálo u postupky asi třikrát. A taky to tak dopadalo. Sedm přihlášených, jeden vzdal, 4x 4 (to není off road), 1x 3 a 1x 2. A dopoledne v tahu.

4. 6. 2002

  • Tak dost bylo legrácek, zkouškové je v plném proudu a mám tu jednu obehranou písničku. Ale tak jako vstanou noví bojovníci, tak přicházejí stále noví těžkopoučitelní a zejména jim je určeno další upozornění, které tu inzeruji asi každé zkouškové období. Student je povinen mít v indexu zapsány kurzy, které navštěvuje a obzvláště, když přijde ke zkoušce. Situace, kdy se dostaví ke zkoušení s čistým indexem a chce do něj zapsat hodnocení nemusí pro něj skončit dobře. Zejména, když se to odehrává nějak takto:
    - Tak mi dejte index... pozvednuté obočí Ale vždyť vy to tady nemáte vůbec zapsané, kam to mám jako asi tak zapsat a podepsat?
    - ledabyle Já si to tam pak dopíšu.
    - důrazně Ne, napište si to hned.
    - zkrotle Dobře, ... váhavě a jak se to vlastně jmenuje?
    - nahlas Ontologie I.
    - chvíle hledání, kdy je jasné, že bude marné Jé, já nemám tužku, můžete mi půjčit něco na psaní?
    - Pedagog velmi nahlas podává tužku...
    Samozřejmě, že v reálu to bývá ještě barevnější. Taky jsou týpci, kteří mají tužku, vědí, jak se to jmenuje, ale nenapíší si to do indexu, protože se domnívají, že by tím mohli nějak porušit harmonii vesmíru, ten by se spiknul proti nim a oni by nemuseli u zkoušky uspět. Prostě - pověrčivost. Tak těm můžu prozradit, že je to přesně naopak. Nemusel by uspět ten, kdo to nebude mít v indexu předepsáno. A pověrčivost znamená body mínus. Alespoň u některých zkoušejících.

3. 6. 2002

1. 6. 2002

  • Výjezdní zasedání katedry proběhlo podle očekávání. Podávané menu bylo skvělé - snad až moc jsme konzumovali - pivo chlazené ve studni mělo vynikající teplotu, utopenci zase vynikající chuť, oběd se rovněž povedl a vůbec nevadilo, že koleno se trošku připeklo, nakonec se snědlo vše, dobře se měly i místní kočky a kocouři a sousedův vlčák. Prof. J. Š. si pěšmo prošel okolní krajinu, z gnozeologických důvodů jsme navštívili i místní hospodu a ochutnali Hostan - J. P. se ho natolik zhrozil, že zamířil z hospody rovnou na autobus, ale jeho útěk mu nevyšel. Na první přestupní stanici zůstal bez naděje trčet, neb navazující spoj nenavázal, ale odejel předčasně a vesele na J. P. zablikal zadními směrovými světly. Tento pokorně zavolal a paní sekretářka ochotně J. P. dovezla zpět ke společnosti. Mezitím jsme byli na vlakovém nádraží přivítat dodatečně přijíždějícího prof. J. H. Takový nával místní nádraží dlouho nezažilo. Paní vystupující společně s J. H. byla zcela konsternována tím davem a úplně odrovnána, když jí R. B. jménem uvítacího výboru podal ruku. Potřásla si tedy rukou i s J. Z.a  J. Š. a s rozšířenými zorničkami se odebrala k domovu. Místnímu pánovi, který to vše udiveně sledoval, jsme prozradil, že je u mne inspekce z ministerstva. Následující postupné odjezdy již proběhly bez problémů, všichni odcestovali zpět do Brna, podle posledních zpráv J. P. již nic nenechal náhodě a počkal si na sobotní ráno a odjezd z Brna v nějaké hospodě a odtud rovnou na nádraží. Budou-li fotografie, samozřejmě  je zde najdete.
  • Divadelníci jsou potěšeni kladnými ohlasy na poslední představení, ale (odpověď na dotaz na Zdi) o další repríze se neuvažuje. Jedinou nadějí jsou videozáznamy obou představení.