Katedrový blok

[CNW:Counter]

 

Katedrový rozcestník

27. 2. 2002
  • Dovoluji si zveřejnit začátek dopisu, který obdržela  komunita průhledných logiků.
    >An upcoming research group on Points of View in Paris (Institut 
    >Jean-Nicod, CNRS, Ecole Normale Supérieure
    ) would be interested to weave 
    >links with people in the TIL community, and beyond in the logical 
    >community, in order to reach at an adequate formalization of the logic of 
    >points of view.
    Uvádím to kvůli zvýrazněnému jménu (není to žádné ořezávátko, ta ENS, CNRS), abyste viděli, jak ti transparentníci pronikají i do frankofonního světa. 
  • Tak to byste neuhodli, co jsem dnes prováděli. Chystáme repre katedrovou publikaci, do které jsme chtěli dávat i fotky našich obličejů, ale já neustále remcal, že to je pak buď drahý tisk, nebo nekvalitní výsledek. Takže J. Š. sehnal kreslíře, který nás namaloval ostrou linkou, která jde dobře od scanneru i z tiskárny. Chodili jsme tedy do místnosti za sekretariátem, čekali v čekárně jako u zubaře a nechali se nakreslit. Nebolelo to skoro tak jako focení, jen to o trochu déle trvalo. Někdo si je podobný více, někdo méně, legrační jsme asi všichni. 
  • Stránky s antickou filosofií se stále obohacují. Zejména ten, kdo má před postupovou zkouškou, neměl by váhat s návštěvou.
  • Tedy normálně bych to neudělal, protože je mi jasné, že na Zeď se píše v rychlosti, chvatu a často pod vlivem emoční zátěže, která může zatemňovat jinak rozumnou mysl, ale když má někdo čas na HTML vylepšování, tak by si snad ještě před tím mohl dát pozor na "obyčejnější" vlastnosti textu. "Chca nechca" tak musím sprdnout Ura ze Zdi. Určitě by bylo lepší, kdyby v prvé řadě věnoval pozornost standardní úpravě a pravopisu a teprve potom, ve zbylém čase, to vyšperkoval barvičkami a fonty.
  • Vyčistěte si boty. Když jsem ráno vyšel z domu, pozdě jsem si všimnul, že mám zaflákané boty a celou cestu jsem myslel na to, že si je musím při nejbližší příležitosti přelíznout hadrem. Přicházím do budovy A a tam před vchodem si chlápek v montérkách a předklonu pucuje botu. Přijdu do pracovny a tam už je prof. P. H. a hádejte co dělá? Ohnut do oblouku, čistí si botu. Něco je asi ve vzduchu, třeba to bude jaro.

26. 2. 2002

  • Pokud nenavštěvujete hlavní stránku a jdete rovnou do bloku, mohla by vám uniknout jedna důležitá informace - výzva. Tak zde opakuji odkaz na ni. 
  • No jo, někteří se sotva vzpamatovali ze soboty a vyčistili krev od kořalky a jiní už plánují podobně náročnou akci. Bohužel se na ni musí brzy vstávat, a to je jen pro někoho. Kromě toho rozvrhář mi dal cosi na čtvrtek (kdoví jestli už to tehdy věděl), takže jsem ze hry.
  • Chodby jsou zacpané studenty, kteří se již nemohli dočkat začátku semestru a hned v prvních dnech zaplňují posluchárny a přilehlé prostory a kdo tu náhodou není, tak ten sedí u počítače a vytěžuje servery IS tak, že jejich odezva umožňuje zajít si po každém kliknutí a) k Maximovi b) na děkanát c) na sekretariát d) jen tak někam se protáhnout a do léta to lepší asi nebude.

25. 2. 2002

  • Když zabrousíte do trvalek, najdete v nich zprávu ze sobotního koštu, který pro nás dopadl velmi dobře. Tak moc jsme si zvedli sebevědomí, že jsme na místě uvažovali o filosofickém koštu na katedře. Pokud by se sešlo dost ochotných a soutěživých destilatérů, mohli  bychom posuzovat primární a sekundární kvality (Locke) jejich ovocných substancí. Ne, hned na místě jsme se dohodli, že destilát není substance, i když se tomu tak někdy říká. Ale takové malé zamyšlení by už mohlo být součástí interního koštu. Takže zvažte, zda byste přišli se svými vzorky, i když je to zatím jen neučesaný nápad.

22. 2. 2002

  • Ještě malá noticka na konec týdne. 0bčas se vyplatí zajít do Maxima či jinam a posedět s některými profesory. To se dozvíte věci, o kterých byste si ani v nejbujnějších archetypálních fantaziích nemysleli, že jsou vůbec možné. A protože je pátek, nešlo ani trochu o S. Šlo o divadlo. Ne, nic moc, žádná příhoda s pointou, jenom si tak představte jednoho prof., který hrává neskutečné bytosti, je k tomuto vlastně nějak (archetypálně) předurčen. Svědčí o tom jeho dnešní vyprávění, jak hrál sněhuláka, protože jako chlapec byl obézní. Svědci by mi asi potvrdili, že jeho vlastní popis a podání jsou asi nereprodukovatelné a marně bych se tu snažil, přenést sem něco z dané atmosféry. 
  • Tak to vidíte, borci (borkyně) shánějí po webu údaje o tom, jak se koštuje slivovice, snad používají i sofistikované webové vyhledávače (www.google.com), ale že by se podívali po katedrových stránkách, to je nenapadne. A našli by zde, že. Stačí kouknout do trvalek (viz ikonky nahoře). Nebo použít fulltextové vyhledávání na fakultním serveru. 
  • Já jen doufám, že se mi podaří se tam dostat, byť třeba se zpožděním. Sobotní odpoledne budu totiž trávit v Bratislavě, takže kdybych nebyl hned na začátku, tak si mne, prosím, ještě neřaďte mezi ty, co něco zbuntují a pak sami nic. Budu se snažit přijít. (Ostatně s J. P. soutěžíme a hájíme kořalečný dech/duch katedry.)

21. 2. 2002

  • V pátek 22.2.2002 od 20.00 do noci proběhne opět veřejná zkouška Nemour Bandu v podzemí baru Marlyn (Lidická 53). Podléháte-li večerně-pátečním depresím, stavte se aspoň na chvíli a možná zůstanete až do konce. rb
  • Včerejší absolventi se nám pěkně opili a my jedeme dál. Pokud nenavštěvujete pravidelně stránky s logikou, tak tak občas učiňte, J. R. se snaží a už dávno se pouští do věcí, které já již jen zpovzdálí registruji, ale moc neprožívám. Jestli nám ho nepřejede autobus, tak by to mohl být budoucí webmistr katedrových stránek. Samozřejmě pod mým ideovým vedením. :-) 
  • Konečně se dnes neděje nic extra mimořádného (alespoň to není v plánu) takže v klidu připomínám, že už tuto sobotu se koná košt slivovice. Namažte chleba se sádlem, pokud nechcete platit zálohu za štamprle, přineste si  vlastní (2cl, prcek), zvolte vhodnou strategii (prý je hodně vzorků) a vzhůru do Nového Lískovce. 

20. 2. 2002

  • Dnes se stavidla krvavých rybníků nezvedla a bylo to v pohodě. Magisterské zkoušky udělali všichni (i ta naříkačka ze Zdi), nikdo dokonce nedostal za tři. I ten závěr byl takový suchý.
  • toto mi přišlo mailem:
     .. rád bych Tě/Vás upozornil že večer 20. února (=dnes) bude po celých 60 sekund čas daj v dokonalé symetrii. Číselný údaj vytvoří palindrom:

    20.02.2002.20.02 

    k čemuž naposledy došlo 10. 01. 1001 v 10:01 A ježto čas má jen 23:59 hodin (je počítán modulo 24,00), k žádné další takové sestavě už nikdy při současném počítání času,
    NEDOJDE

Je to takové oblouznění cifrou, která nic nevypovídá o událostech a skutečném stavu věcí, ale neškodí to, tak co se tím nepobavit... A kt omu komentář z news: 

A co 11.11.1111 11:11? Pripadne pro budoucnost 21.12.2112 21:12?
To nejsou vizualni symetrie?

 

19. 2. 2002

  • IS reaguje podle vlastních údajů ve vteřinách, ovšem obrazovka je překreslena až po desítkách vteřin, pokud vůbec. To je pak práce na tři věci.

  • Po souborných zkouškách jako po výprasku. Sedm uchazečů, dvě komise a výsledky? Komise ZKH 2:1, komise ŠHB(P) 2:2, tedy čtyři odešli s nepořízenou, výborný nebyl nikdo, velmi dobrý jeden. Dost bída.

17. 2. 2002

  • Zítřek, tj. pondělí je schůzovní den od rána do odpoledne, takže tady nashledanou až později. 

16. 2. 2002

  • Vidíte, že HTML funguje i na Zdi, ale zapomeňte na to, že bych vytvářel nějaká další vylepšení. Pokud se nechcete stát spoluautory, jak jsem vybízel dříve, ničehož nic se již nedočkáte. 

  • Jsem rád, že A. J. ze mne sejmula podezření z těžké schízy nebo dokonce z toho, že si sám plním Zeď, abych měl na co odpovídat. Já jí za to zase veřejně slíbím, že jejího prozrazení nijak nezneužiji. Ostatně celé podezření bylo zbytečné. Nebyl přece problém, poznat předmětnou charakteristiku. Je několik způsobů:

    • Rukopis (není třeba být grafolog)

    • Textová analýza (není třeba být analytik)

    • Nějaký software - třeba podívat se do logu (není třeba být na ics)

    • Přiznání dotyčné (není třeba být nic) 

    • :-)

  • A k dotazu A. J. Myslím, že nám křivdí, když v závorce naznačuje, že snad úmyslně něco nezveřejňujeme, aby nás to nezavazavalo (cit.: Je výhodné nestanovit žádná pravidla, protože pak se nemusíte ničím řídit). 1. není  pravda, že nejsou stanovena pravidla. Pokud jsme opomenuli zveřejnit rozpis do komisí (komise samotné zveřejněny samozřejmě jsou), bude platit pravidlo vedoucího práce, které se stejně snažíme maximálně dodržovat. 2. připomínám, že toto pravidlo je naší dobrou vůlí, nikoli povinností a současně upozorňujeme, že ne vždy je možné se jej stoprocentně držet. A vedoucí práce sedává v předem dané komisi, takže k překvapení by mohlo dojít jen v případě nehody, nevolnosti či živelné nespoutanosti. A témata a jejich volba? U nás, na katedře filosofie si můžete ze čtyř témat vybrat dvě třeba pět let předem a řádně se na ně připravit (tedy ve Vašem případě to není docela pravda, protože když jste byla v 1. r., ještě toto neplatilo, ale i tak bylo času dost) . Většinou ale stejně dojde k překvapení, jenže překvapená je komis z toho, jaká je to katastrofa.

15. 2. 2002

  • Předně děkuji neznámému přispěvateli ze Zdi za ten link na web, kde Umělá Inteligence uhodne, na co myslíte. Tedy není to úplně tak, ale asi znáte tu hru na otázky a odpovědi, kdy je úkolem pomocí zjišťovacích otázek se dobrat k tomu, co poctivě odpovídající má na mysli. Zkusil jsem, doporučuji. Skončil jsem s ním u 29. otázky, kdy stroj hádal kolibříka a já měl na mysli netopýra. Na to, že jsem mu párkrát zalhal, docela dobrý výsledek :-).

  • Ad Ne-Já jenom pár poznámek. Nejsa fyzik, nezařadil jsem do knihy obtížné pasáže z fyziky. Pokud to tak někdo vidí, podléhá optickému klamu. Nejde mi o to, aby studenti filosofie pochopili, o co dnes jde ve fyzice. To není naším cílem. Nabízím jisté komentáře toho, co může z některý poznatků moderní vědy vyplývat. Jistě, že se to neobejde bez jistých minimálních znalostí, ale chcete odsoudit filosofa do role naprostého ignoranta, který je schopen kdykoli kdekoli sednout a bez sebemenší znalosti začít plkat na jakékoli téma? Ano, lpím na odborných termínech, ale nikoli proto, že jsou fyzikální. Nebo chcete vyčítat Aristotelovi a jeho vykladačům, že lpí na odborných termínech? Nebo to snad není filosofie? A těžko mohu souhlasit s tím, že "dávno jsou již doby, kdy byla filosofie s fyzikou těsně provázána", ale to by asi bylo na delší debatu. Ale jinak se těším na další krok v odhalení oponentky ze Zdi.:-)

14. 2. 2002

  • Plno schůzování tento týden mi nedovolilo nějak příliš se věnovat bloku, takže jsem ani nestihl okomentovat, že jsem vyměnil Zeď za novou, kde nyní můžete použít některé HTML tagy, pokud o to stojíte, ale nikdo k tomu samozřejmě není nucen. Obsah starších Zdí je v archivech.

  • Za týden je v sobotu košt slivovice. Viz Aktualita na hlavní stránce, tam se dočtete kdy a kudy, čím a jak. Ostřílení borci také vědí, že je dobré s sebou vzít chleba, bude-li se sádlem, tím lépe, nebo škvarky apod. Na místě lze sice podobné věci zakoupit, ale bývají rychle pryč. 

12. 2. 2002

  • Poslal mi J. P.  intranetovou poštou takovýto nářek: Josefe, nestanovíme někde na stránkách oficiálně, že veškeré seminární, zápočtové, souborné a diplomové práce musí být napsány bez závažných gramatických chyb, jinak že nebudou přijaty? Nebaví mě už číst od prváků, že "atomisté zastřely" a "zavrhly", my jsme "degradovaly", že v duši jsou protiklady a ona může "mezi nimy volit" a spojovat se "s různými těli" (nemluvě o psaní čárek a teček). Je to někde stanoveno nebo ne? 
    Samozřejmě, že je stanoveno, že písemné práce musí jazykově a formálně odpovídat normě. Vlastně stačí takové práce vracet jako nevyhovující. Tak si, sakra, dávejte pozor. Nejen při akcích S. Občasná chyba se jistě dá omluvit (musím bránit i sám sebe), ale aspoň reagujte na upozornění.

  • Ten, Kdo Se Podepisuje Skeptické Já Pana JOKRA  se ve svém nářku mýlí. Můj naříkavý výčet toho, co  by měli studenti umět zdaleka nebyl samozřejmě úplný. Klidně bych mohl nahradit uvedená spojení výrazy substance, sublunární, přirozený pohyb a celkové vyznění mého nářku (a vlastně varování) by se nezměnilo. Jenže výrazy, po kterých Ten, Kdo Se Podepisuje Skeptické Já Pana JOKRA lítostivě pokukuje, byly předmětem Ontologie I, tudíž jejich znalost již předpokládám a nepotřebuji za nutné zdůrazňovat nezbytnost umění s nimi nakládat. A u těch nových zdaleka nejde o jejich vyjmenování, ale o správné použití. A to se dá zjistit například tím, když někoho požádám, aby je správně aplikoval na historický materiál, který již má být zvládnut. Nevím, kde dotyčný přišel na to, že student tomu nemusí rozumět. Samozřejmě nevylučuji, že mne někdo mohl někdy obelstít a projít s nadřenými průpovídkami, ale nespoléhal bych se na to. Proto bych naopak já radil studentům, aby se závěrečnou radou Toho, Kdo Se Podepisuje Skeptické Já Pana JOKRA neřídili. Ať už má v této věci pravdu kdokoli, radit někomu, aby studium odfláknul jako básničku, mi nepřipadá echt.

  • No a pokud jde o nářek staré vrby, z velké části (té která se týká kvalitatitvní analýzy nářků) bych souhlasil, pokud jde o zprovoznění knihovny, bylo to řečeno již dříve a zatím k tomu není co dodat, a v případě dvorečku stále ještě zbývá naděje, neb stromky se v zimě nesázejí. S tím je třeba počkat na jaro. Ale možná opravdu nezaškodí zanaříkat trochu s předstihem, protože v červenci už bude zase pozdě. 

  • No a ta prkotina s barevným psaním na Zdi? Jestli to někomu opravdu tak moc vadí, nechť sedne, nastuduje php (viz stránky LVT, na kterých najde návody) a napíše skript, který bude Zeď obsluhovat. Nechť při tom vezme v úvahu, že další budou chtít umisťovat vedle své přezdívky ikonu, také by bylo dobré třídit témata nářků a odopovědi na ně do stromové struktury, mít možnost odpovídat na konkrétní nářek, nechat si vyhledat a zobrazit jen zvolenou část této struktury a pár dalších vylepšení. Velmi rád to pak použiji a dotyčný se bude moci těšit z nápisu v patě stránky "Díky ©??4". 

  • Ale možná jsem dnes zbytečně moc nedůtklivý. To víte, i muži mají své dny...

  • Jo, a abych nevynechal Toho, Který Se Podepisuje Velkorysé Já pana JOKRA , tyto linky, které uvádí, jsou dobře pro první informaci použitelné (díky za ně):


 11. 2. 2002

  • Ad identity na Zdi. Záleží na každém, jak se podepíše a tudíž je možné se vydávat za někoho jiného. Prostě to vemte na vědomí, nic se na tom měnit nebude, stačí když nebudete podpisům tak bezvýhradně věřit. Máte tak alespoň příležitost uplatnit své schopnosti textové analýzy.:-) Ostatně Zeď není diskusní klub. 

  • Aby nebylo všechno ze zvířátek, poslal J. Z.do kuchařky  recept na buchty.

8. 2. 2002

  • Z téže Zdi se dnes dozvídáme, že utopenci jsou snad již konzumováni, možná i zkonzumováni. K ochutnávce tedy nedošlo, což je opravdu politováníhodné.

  • Na chodbě jsou stále nějaké fronty těch, kteří dychtí po tom, aby mohli vyjevit své znalosti svým velkým učitelům. Mnohdy se tu dá sotva projít, zúčastnění vášnivě diskutují do poslední chvíle, než se ozve "tak pojďte další" na všech možných místech, dveře nedveře. Nediskutují ale všichni, jsou tu i zamlklí introverti, někteří s totálně nepřítomným pohledem, takže chci jen upozornit procházející chodbou - raději se vyhýbejte, nespoléhejte na své postavení, tituly a jiné ohledy...

7. 2. 2002

  • Zdá se, že kuchařka on-line má větší ohlas než třeba rozvrh. Na Zdi se dozvídáme, že buřty už jsou naložené, jenom jsem nějak přehlédl informaci, kdy dostaneme ochutnat.:-) Teprve pak je možné se rozhodnout, zda propůjčit místnosti pro nějaké buřtonakládání a buřtobraní. 

  • Kašpárci ze zadního kabinetu dostali k pohovce ještě i počítač, tak jim záviďte. Ale ne moc. Pohovka je stále s nízkým profilem (tj. bez noh) a stroj je to P133 a z monitoru vypadává červená barva. 

  • Ad Zeď. Myslím, že už by bylo vhodné nechat Báru a její okončetiny na pokoji.

6. 2. 2002

  • Zatímco někteří řeší na Zdi kulinářské problémy stran česneku a jeho síly, v kabinetech se odehrávají genocidy. V ontologii to dnes až do 1130 vypadalo, že výsledek bude s nulou, ale za stavu 6:0 se to podařilo zlomit a nakonec to skončilo 6:2. I tak se ovšem zaplnil opravný termín až po okraj, ale jestli ani při něm někdo nebude vědět co je to ten Bertallanfy zač, jak lze klasifikovat systémy, či jak se mají neeukleidovské geometrie ke Kantovu apriori, co to znamená homogenita a isotropie, v čem je Aristotelův svět anisotropní aj., tak bude mít opět smůlu. Jo, možná kdyby se zkoušelo 2. 2. 2002 nebo 22. 2. 2002 mohla by třeba být i nějaká dvojka. Takhle jich 6 dostalo šestku. :-(

5. 2. 5002

  • Pokud jde o mezifakultní synchronizaci rozvrhů, tak to, jistě chápete, není v kompetenci katedry a ani to nemůže být dílem jedné fakulty, ale univerzity.  Pamatuji-li se dobře, v AS MU se o tom diskutovalo (zdroj news: cz.muni.senat), ale nevím, s jakým výsledkem.

4. 2. 2002

  • Vyjádření katedrového rozvrháře k nářkům ohledně rozvrhu (doplnění k vyjádření už uvedenému):
    Každá katedra má pro každý ročník přiděleno jedno dopoledne a jedno odpoledne, v nichž musí být áčkové kredity pro daný ročník (vyučující si může vybrat jen mezi dopolednem a odpolednem podle svého obvyklého denního - a nočního - režimu). Zbylé volné hodiny ve všech dnech se doplňují béčkovými a céčkovými kurzy, které nejsou vázány na určitý ročník, a proto u jejich zařazení už mohou hrát roli ty faktory, které zmiňuje doc. Krob.
    A co z toho a z kapacitních omezení vyplývá pro studenty? S áčky by neměl být na žádné katedře problém, tam se omezení nestanovuje. A na béčka máte další rok, a když neuspějete, tak ještě další... a tak dále, dokud nenasbíráte potřebný počet kreditů. A jedna rada ad hoc pro historii (možná nejen pro ni) - otevřít si několik oken prohlížeče už před půlnocí, a potom jenom přecházet z jednoho okna do druhého a registrovat se třeba v 0:00:50, a ne až v 0:12... Zní to sice cynicky, ale lepší to už nebude.

  • Víkend s údajně magickým dnem 2. 2. 2002 je za námi, někteří si ho užívali diskusí na Zdi okolo noh, no budiž jim přáno. Jsem zvědav co přinese pátek 22. (ostatně ani středa 20. by neměla ujít pozornosti), který bude na dvojky ještě bohatější. Kdo ví, jakou konvencí je měření času, zůstává v klidu. 

  • Ad kapacita v rozvrhu: Nikdy jsem to nedělal, jenom jsem šel párkrát okolo, když se rozvrh sestavoval, ale můžu potvrdit, že to nebývá žádná velká legrace. Jen si to vemte na naší katedře. Em. prof. P. M. může jen ve čtvrtek odpoledne a v  pátek, prof. P. H. nemůže ve čtvrtek a někdy v pátek, občas se stane že ani v úterý a někdy bývají přednášky CEFRESu i v pondělí, prof. J. Z. nerad odpoledne, protože to musí stihnout k řezníkovi, doc. J. K. je zase spíše noční pták a v 7.30 by na přednášce blábolil ze spaní, doc. I. H. raději jen dopoledne, neb má na starosti maminku a Ditu (to je kníračí fena)... a i když to jsou jen osobní důvody, které lze zlomit a dotyčné v případě nouze nejvyšší přemluvit, přece jen, jak sami uznáte, jsou rozumné a je dobré je vzít v úvahu. Ale pak existují jakési bloky výuky - půldny, které jsou přidělené daným oborům a musí se naplnit. U historiků tomu nebude jinak.  Jo a někteří také učí i na jiných školách, jezdí po republice, což z fakultního rozvrhu nepoznáte a všichni mají kromě pedagogických i další povinnosti. No a pak je také asi pravda, že  mnoho lidí by nejraději učilo jen ve středu od 11 do 13, ale na druhou stranu už dávno pryč jsou doby, kdy bylo neslušné učit v pátek a v pondělí dopoledne. Jinými slovy, nemůžu říci, zda to, co potkalo Báru, je vina systému nebo pohodlnosti jeho uživatelů, protože neznám všechny ty faktory, které vyústily v daný stav.

1. 2. 2002

  • Katedrový web je bohatší o stránku Dějin antické filosofie, která standardně je v obsahových stránkách mezi ostatními odkazy k jednotlivým kurzům.

  • Z důvodu kompletního přebudování fakultních stránek ruším zdejší oddíl Fakulta a místo něj je prostý odkaz na nové fakultní stránky, kde všechno relevantní najdete.

  • Milá Báro, zanechejte vší naděje na změnu pseudosystému, kapacitní omezení je použito právě z důvodů omezení kapacity :-), protože do některých poslucháren se více lidí nevejde a  s tím nic nenadělá ani sebeinteligentnější systém. A to, že je tam plno pár minut po půlnoci, je jen příjemnější - podle mého - obdoba fyzické fronty. Doufejte jen v to, že FF získá více poslucháren. Bojím se jen, že než se to stane, Vám už to bude šumafuk.

  • Pro Tullii: Já se moc nerozčiluji, hlavně že již víte, kde hledat žádané informace.

  • Milý 12345678910111213141516: tady bych se rozčiloval mnohem více, ale ctím zásadu nesprdávat podřízené před jejich podřízenými. Nicméně, rozvrh je již upraven.