Online výuka na FF MU

Z pohledu studenta

Základním videokonferenčním nástrojem na MU jsou Microsoft Teams – pro online přednášky, semináře či konzultace budete nejčastěji využívat právě „Teamsy“. 

Jak aplikaci MS Teams získat? 

  • Teams jsou součástí balíku služeb Office 365 (zkráceně O365), který má každý student a zaměstnanec MU k dispozici.
  • Pro vstup do O365 i do Teams je nutné se přihlásit univerzitním účtem – jako přihlašovací jméno používejte vždy výhradně UČO@muni.cz, a následně zadejte primární heslo.
  • Teams lze provozovat buď v prohlížeči, nebo v samostatném programu na počítači – doporučujeme používat desktopovou aplikaci MS Teams.
  • Aplikaci lze instalovat dvěma způsoby
    1. jako součást balíku desktopových aplikací Office 365 – klikněte, přihlaste se do online prostředí O365 (viz výše), stáhněte balík, nainstalujte, spusťte Teams a přihlaste se;
    2. nebo jako samostatnou aplikaci ze stránek Microsoftu – klikněte, stáhněte aplikaci, nainstalujte, spusťte a přihlaste se.
  • Existují také verze pro Android a iOS – ty najdete v Google Play nebo v App Store, doporučujeme je také nainstalovat.

Jak se připojit ke schůzce 

  • Na schůzku budete zpravidla pozváni – přijde vám pozvánka do e-mailu, v pozvánce bude odkaz pro připojení ke schůzce.
  • Doporučujeme zapnout si ukládání pošty v O365, aby se vám schůzky, na které jste pozváni, přehledně zobrazovaly v kalendáři v MS Teams – viz návod na stránce s častými otázkami k používání e-mailu v O365.
  • Při připojování postupujte podle videonávodu:
  • Přihlašujte se vždy pomocí univerzitního UČO@muni.cz, jak je uvedeno v návodu, nevstupujte do hovoru jako hosté! 

Ovládání aplikace v průběhu schůzky samotné 

  • Ovládání videokonferenčních hovorů je popsáno ve videonávodu:
  • V novějších verzích MS Teams je nástrojová lišta umístěna v horní části obrazovky, jednotlivé nástroje a jejich funkce ale zůstávají stejné jako dříve.
  • Základní doporučení:
    • Ztlumte si mikrofon, pokud nemluvíte.
    • Vždy mějte zapnutou webkameru, pokud vám vyučující/organizátor neřekne jinak.
    • Hlaste se pomocí ikonky/funkce „hlásím se“.
    • Pokuste se zajistit prostor, kde budete co nejméně rušeni.

Další využití Teams

  • Kromě schůzek/videohovorů lze Teams využít k psané komunikaci, sdílení a společné editaci souborů a mnoha dalším aktivitám – viz kompletní dokumentace MS Teams na webu IT MUNI.