Ale o počtu a bližším určení takového počátku nemají všichni stejné mínění. Thalés, původce takové filosofie, praví,
že je jím voda - proto se také vyjádřil, že prý země je na vodě.
DK 11 A 12, Aristotelés, Met. I, 3, 983b19-22.
Thalés praví, že je země držena vodou, že pluje jako loď a že se kolísá pohyblivostí vody tehdy, když se říká, že je
zemětřesení.
A 15 ze Seneky.
Jiní tvrdí, že Země spočívá na vodě. Neboť toto je nejstarší výklad, který k nám došel. Tvrdí se, že jej podal Thalés
z Milétu, podle něhož Země spočívá na místě, protože je plovoucí, podobně jako dřevo nebo jiné takové věci (neboť žádná taková
věc svou přirozeností nespočívá na vzduchu, ale na vodě) - jako by týž výklad nemusel platit pro Zemi i pro vodu, která Zemi nese.
DK 11 A 14, Aristotelés, De cael. II, 13, 294a28 nn.