Page 133 - Archaická tibetská literatura (7.–10. století)
P. 133
ARCHAICKÁ TIBETSKÁ LITERATURA
jeho ženou je “Bílá žena přání” (Smon lcam dkar mo),
jejich ochráncem (kha ’dzin) je “Kněz Počátku – završené moci” (Ye gshen dbang
rdzogs),
vlastní poklady perel a křišťálu,
božské nástroje svoření: buben a plochý zvonek,
vlastní paterou zbroj a zbraně válečných božstev (sgra bla),
a souputníky zrození s lasturovými náušnícemi,
čtveřici sourozenců; mužských božstev; a válečná božstva.
Válečné božstvo je železný sokol,
božsvo životní síly je lasturový garuda,
dejte říši Přání prospívat!
Pokud jde o nepřátele a protivníky,
v onom období a čase,
ve zbytcích období ohně,
ve zbytcích po období vody,
ve středu zbytků po období živlů,
se objevilo černé uhelné vejce,
vejce prasklo a rozpadlo se.
Vznikla nestvořená rozlehlá země “Ngam devíti částí”,
vznikl nevystavěný “Kraj devíti pevností Ngam” tyčící se do výše,
vznikl pán říše Ngam “Hbitý” (Ngam rje rtsol po),
jeho syny je devět bratrů; princů říše Ngam,
jeho ženou je “Dunting – žena říše Ngam” (Ngams bza’ dun ting),
jejich ochráncem je “Černý kůň – zaříkávač říše Ngam” (Ngams bon rta nag),
vlastní mulu “Skvělý válečný oddíl” (Dre’u nag dpung bkra) jako své bohatství,
černého psa říše Ngam s železnou hlavou,
černého uhelného sokola říše Ngam,
černého jelena říše Ngam s chlupy naplněnými krví,
vlastní rozličné zbraně a brnění říše Ngam.
132