Project information
Faktory ovlivňující identifikaci a rozvoj mimořádně nadaných žáků

Information

This project doesn't include Faculty of Arts. It includes Faculty of Social Studies. Official project website can be found on muni.cz.
Project Identification
MUNI/A/1137/2019
Project Period
1/2020 - 12/2020
Investor / Pogramme / Project type
Masaryk University
MU Faculty or unit
Faculty of Social Studies

Projekt se zaměřuje na tři důležitá témata související s identifikací a rozvojem nadaných žáků. Cílí jak na faktory, které determinují výkonnost a rozvoj této populace žáků v akademických oblastech (výzkum metakognice), tak i na proměnné, které zasahují do samotného procesu jejich vyhledávání a identifikace (výzkum posuzovací škály a diagnostické hry). Komplexní uchopení celé problematiky umožní lépe a zejména podrobněji popsat jak kognitivní a metakognitivní specifika nadané populace, tak i případné možnosti a rizika procesu identifikace. Projekt tedy dává příležitost tematicky i koncepčně přímo navázat na dřívější projekty specifického výzkumu, i na projekty GAČR a TAČR. V rámci nich byla sesbírána zajímavá a doposud nepublikovaná data, vztahující se zejména k faktorům, jež determinují výkon žáků v rámci herní diagnostiky, i k přesnosti odhadů úrovně schopností žáků z pohledu jejich učitelů či rodičů. Navržený projekt počítá i s novými sběry dat, která budou na větších souborech dětí a škol ověřovat důležité vztahy a souvislosti zejména v ose učitel – žák – rodič – psycholog. Výstupy těchto výzkumných studií budou cíleny do odborných zahraničních i místních periodik. Mohou být následně také impulzem pro projekty aplikovaného výzkumu, či nalézt přímé uplatnění v pedagogické nebo pedagogicko-psychologické praxi.

Results

In this project, we managed to collect large data sets and to publish 3 studies. One of them is published in a prestigious American journal.

Publications

Total number of publications: 3


You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

By clicking “Accept Cookies”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. Cookie Settings

Necessary Only Accept Cookies