Uzavřené otázky ve výuce: proč ano?

Investor logo

Warning

This publication doesn't include Faculty of Arts. It includes Faculty of Education. Official publication website can be found on muni.cz.
Authors

TŮMA František

Year of publication 2015
Type Popularization text
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description V textu se zabývám problematikou uzavřených otázek ve výuce. Nejdříve vymezuji dialogický pohled na otázku, přičemž zdůrazňuji, že otázku dotváří odpověď druhého. Dále se věnuji otázkám ve výuce a uvádím klasické rozdělení otázek na otevřené a uzavřené. Výzkumy ukazují, že uzavřené otázky ve výuce převažují nad těmi otevřenými, což bývá často kritizováno. Tuto kritiku v článku s pomocí dialogického pohledu na otázky problematizuji. V poslední části textu uvádím dva příklady použití uzavřených otázek a podrobnou analýzou těchto situací obhajuji vhodnost použití uzavřených otázek. Zamyšlením se nad rolí různých druhů otázek ve výuce mohou učitelé hlouběji pochopit interakci ve třídě a související výukové procesy.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.