Učitelé mateřských škol a míra jejich ohrožení syndromem vyhoření

Title in English Kindergarten teachers and their risk of burnout syndrome
Authors

ČECH Tomáš DOBEŠOVÁ CAKIRPALOGLU Simona GILLOVÁ Alena KRAJŇÁKOVÁ Monika HORMANDLOVÁ Tereza

Year of publication 2021
Type Article in Proceedings
Conference Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
MU Faculty or unit

Faculty of Arts

Citation
Web https://webcentrum.muni.cz/media/3343087/capv-2021-sborni-k-prispevku-na-ceste-ke-spravedlnosti.pdf
Keywords kindergarten teacher; burnout; job satisfaction; workload; workplace climate
Description Profese učitele patří k jedné z nejvíce ohrožených profesních skupin, které jsou ohroženy syndromem vyhoření. Příspěvek si klade za cíl zjistit míru rizika ohrožení syndromem vyhoření u učitelů MŠ Jihomoravského kraje, a to v ná- vaznosti na jejich pracovní spokojenost a další proměnné. Výzkumný soubor tvořilo 485 učitelů mateřských škol. Sběr dat probíhal prostřednictvím online dotazníkového šetření. Míra rizika syndromu vyhoření byla měřena pomocí výzkumného nástroje Maslach Burnout Inventory – Educators Survey (MBI- -ES), pracovní spokojenost pak prostřednictvím škály Pracovní spokojenost učitelů byla zjišťována prostřednictvím inventáře Hodnocení spokojenosti učitelů (HSU). Ze závěrů výzkumu lze konstatovat, že výskyt rizika syndromu vyhoření u učitelů mateřských škol je relativně nízký a převládá vysoká míra pracovní spokojenosti.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.