Čtenářské dílny jako cesta k udržitelnému čtenářství: Jak podporovat čtenářské návyky v digitální době

Warning

This publication doesn't include Faculty of Arts. It includes Faculty of Education. Official publication website can be found on muni.cz.
Authors

FOJTÍKOVÁ Petra

Year of publication 2025
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description V současné digitální éře se stále častěji setkáváme s obavami o úbytek dětských čtenářů a o proměnu čtenářských návyků. Čtenářské dílny, jako specifický systém práce v hodinách literární výchovy na základních školách, mohou být jedním z nástrojů, jak podpořit dlouhodobě udržitelné čtenářství, rozvoj čtenářské gramotnosti a kritického myšlení. Příspěvek představí výsledky výzkumu zaměřeného na využívání čtenářských dílen na 2. stupni ZŠ a jejich vliv na čtenářské postoje žáků. Budeme se zabývat otázkou, do jaké míry mohou tyto dílny přispět k vytváření stabilního čtenářského návyku a jaké strategie pomáhají učitelům překonávat výzvy spojené s proměnami čtenářské kultury v digitální době.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.