Vzdělání pedagogů jako klíč k modernizaci hudebního vzdělávání

Title in English Teacher Education as the Key for Modernization of Music Education
Authors

PŘIBYLOVÁ Petra

Year of publication 2021
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Arts

Citation
Description Aby současné hudební školství mohlo být považováno za moderní a držící krok se současnými trendy, nevyhne se inovaci předmětů a metod s ohledem na technologický pokrok a proměny vyjadřovacích prostředků, které jsou blízké mladé generaci. V rámci svého dřívějšího výzkumu autorka odhalila dvě hlavní překážky, které proces modernizace zpomalují, a to nedostatečné finance a nevzdělanost pedagogů. V reakci na to vznikl na Ústavu hudební vědy Masarykovy univerzity v Brně projekt TIM4TEENS, který prostřednictvím kurzů a workshopů vzdělává pedagogy a žáky v oblasti multimédií a digitálních technologií s důrazem na využití při výuce uměleckých předmětů. V rámci těchto kurzů je rovněž prováděn výzkum, jehož dílčí závěry autorka představuje ve svém příspěvku. Řeč bude o motivaci učitelů, ředitelů i žáků, podmínkách na školách, přínosech modernizace výuky, ale také o stinných stránkách, které tento proces přináší.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.