Vzdělání pedagogů jako klíč k modernizaci hudebního vzdělávání

Autoři

PŘIBYLOVÁ Petra

Rok publikování 2021
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Aby současné hudební školství mohlo být považováno za moderní a držící krok se současnými trendy, nevyhne se inovaci předmětů a metod s ohledem na technologický pokrok a proměny vyjadřovacích prostředků, které jsou blízké mladé generaci. V rámci svého dřívějšího výzkumu autorka odhalila dvě hlavní překážky, které proces modernizace zpomalují, a to nedostatečné finance a nevzdělanost pedagogů. V reakci na to vznikl na Ústavu hudební vědy Masarykovy univerzity v Brně projekt TIM4TEENS, který prostřednictvím kurzů a workshopů vzdělává pedagogy a žáky v oblasti multimédií a digitálních technologií s důrazem na využití při výuce uměleckých předmětů. V rámci těchto kurzů je rovněž prováděn výzkum, jehož dílčí závěry autorka představuje ve svém příspěvku. Řeč bude o motivaci učitelů, ředitelů i žáků, podmínkách na školách, přínosech modernizace výuky, ale také o stinných stránkách, které tento proces přináší.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.