Information behaviour of Gifted Children - The Qualitative Study

Název česky Informační chování nadaných dětí - kvalitativní studie
Autoři

BUREŠOVÁ Iva HAVIGEROVÁ Jana Marie ŠIMÍKOVÁ Mariana

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.405
Obor Psychologie
Klíčová slova information behaviour; giftedness; children; question skill
Popis Studie je zaměřena na rozdíly v informačním chování mezi mimořádně a průměrně nadanými dětmi v pregramotném období. Výsledky pilotní studie deskribují, jaký druh informačního chování vyvolává nestrukturovaná podnětová situace u obou skupin zkoumaných osob, jak se tyto skupiny liší v pohotovosti klást otázky, délce latence na stimul, počtu denerovaných odpovědí a dalších sledovaných kritériích. Preliminární výsledky studie naznačují, že otázky generované nadanými dětmi projevují větší tematickou diverzitu a neulpívají na jednom aspektu (např. vnější formě) stimulu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.