Divadelní MUNIfest propojil spolky i fakulty Masarykovy univerzity

Radostný smích doprovázený hlasitým potleskem mohli zhruba v polovině května zaslechnout lidé míjející jinak spíše poklidné prostředí dvorku v areálu FF MU. Návštěvníci tam totiž s nadšením sledovali divadelní a taneční vystoupení šesti spolků z různých pracovišť Masarykovy univerzity. MUNIfest představil třeba absurdní drama, tradiční a moderní japonskou hudbu či hřejivý muzikál.

2. 6. 2022 Roman Růžička Události

Foto: Simona Křivánková

Ve čtvrtek 12. května se na dvorku filozofické fakulty uskutečnil Divadelní MUNIfest. V jednom odpoledni se na pódiu prezentovalo šest spolků, z toho pět divadelních a jeden taneční. Studentům představily, čím se zabývají, a také ukázaly, že jsou otevřené pro všechny, kdo mají zájem se na jejich činnosti podílet. Podle organizátorů Moniky Vinklárkové a Olivera Pačuta si festival rovněž kladl za cíl jednotlivé spolky propojit, navázat mezi nimi komunikaci a potenciální spolupráci.

Jako první vystoupila Divadelní společnost SveTr (Svenska teatern) z Ústavu germanistiky, nordistiky a nederlandistiky FF MU, která ve švédštině, češtině a slovenštině uvedla hřejivý muzikál v dopisech Tills vi ses (Až se uvidíme) od Daga Thelandera. Po nich předvedlo celouniverzitní Divadlo Petra Cendelína své nové nastudování absurdního dramatu Americký sen Edwarda Albeeho, které se zaobírá rodinným ideálem ve styku s umělými hodnotami. Dále se představili hosté z právnické fakulty Fakultní divadelní společnost se svou autorskou verbatim hrou 1918: Hovory před zákonem, která za pomoci Čapkových Hovorů s T. G. M. a Kafkovy povídky Před zákonem ilustrovala podobu tehdejší právní kultury.

Druhou polovinu festivalu rozproudilo taneční vystoupení Yosakoi Hanamaru, tanečního souboru japanistů. Interpretovali pět tradičních i moderních japonských skladeb, přičemž k poslední z nich se připojilo i publikum. The Gypsywood Players, divadelní soubor z Katedry anglistiky a amerikanistiky, diváky přenesl do minulosti inscenací tří z Canterburských povídek Geoffreyho Chaucera; herci se přitom nebáli proniknout do řad publika a celé představení mu tak skutečně přiblížit. Na závěr vystoupilo Filosofické divadlo z Katedry filozofie s premiérou autorské absurdní komedie Problém aneb Hra o tvojí mámě, v níž vystupující bizarně obratnou argumentací poukázali, jak obtížné může být definovat pojmy jako vina nebo zodpovědnost. Celým festivalem diváky provázel moderátor Roman Růžička.

Fotogalerie


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.